Thuis heb ik nu twee wifi netwerken. Zelfde netwerknaam of verschillende netwerknamen? Wat is beter en waarom.
Het is net wat je zelf wil.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:01:
Thuis heb ik nu twee wifi netwerken. Zelfde netwerknaam of verschillende netwerknamen? Wat is beter en waarom.
Als je beide access points de zelfde naam geeft, weet je nooit op welke je zit.
Maak je gebruik van Ubiquiti UAP's dan kun je dat zien in de controller. En die AP's werken ook samen.
Heb je 2 verschillende merken AP's dan kun je beter 2 verschillende namen geven gezien die 2 dan niet samen werken en je device dus niet gaat roamen van het ene naar het andere zonder problemen.
Als je beide Access Points een andere naam geeft zie je wel op welk Access Point je zit, wetende dat je weet welk naampje bij welk Access Point hoort.
Maar je hebt dan het probleem dat je langer op een Access Point blijft hangen terwijl het 2e Access Point meer bereik heeft etc.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Of het beter is weet ik niet maar als je duidelijkheid wil hebben dan kun je beter aparte namen geven aan de netwerken. Bijvoorbeeld ook voor de verschillende banden.
Bijvoorbeeld:
- Thuisnw-5Ghz
- Thuisnw
- Gastnw-5Ghz
- Gastnw
- AP-Zolder
Toch redelijk snel om te zien met welke AP je verbonden bent.
Zoals het voorbeeld heb ik het thuis ingesteld.
Bijvoorbeeld:
- Thuisnw-5Ghz
- Thuisnw
- Gastnw-5Ghz
- Gastnw
- AP-Zolder
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Maar als je bandsteering gebruikt kan je weer beter dezelfde naam voor beide frequenties gebruiken.Frostbite schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:28:
Of het beter is weet ik niet maar als je duidelijkheid wil hebben dan kun je beter aparte namen geven aan de netwerken. Bijvoorbeeld ook voor de verschillende banden.
Bijvoorbeeld:
- Thuisnw-5Ghz
- Thuisnw
- Gastnw-5Ghz
- Gastnw
- AP-Zolder
Mijn Asus AC3200 router ondersteunt dat ook. Misschien toch eens in verdiepen.RobinF schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Maar als je bandsteering gebruikt kan je weer beter dezelfde naam voor beide frequenties gebruiken.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
heb jij twee FYSIEKE apparaten, of gewoon één router (of AP) die twee ID's uitzendt? Dat is namelijk een wezenlijk verschil.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:01:
Thuis heb ik nu twee wifi netwerken. ....
Tja, zoals te lezen is, zijn er meerdere redenen voor beide oplossingen. Maar we verwachten hier een stukje eigen inzet, en die mis ik nogal in je post.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:01:
Er is waarschijnlijk genoeg over te vinden op Google of in de search
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()