Alleen in sommige heel kleine (caravan)koelkastjes. Normale koelkasten werken met phase-change koeling.
wtf?Op maandag 02 juli 2001 09:06 schreef Poohbear het volgende:
Alleen in sommige heel kleine (caravan)koelkastjes. Normale koelkasten werken met phase-change koeling.
wat is dat dan?
Met een pomp erin, en vage vloeistof?
Verwijderd
gewoon met een compressor en een soort gas ben heel ff de naam kwijt maar geloof dat het freon wasOp maandag 02 juli 2001 10:00 schreef henri het volgende:
[..]
wtf?
wat is dat dan?
Met een pomp erin, en vage vloeistof?
Verwijderd
D'r zijn een hoop verschillende systemen in de omloop. Een gewone huis, tuin en keukenkoelkast werkt met een compressor en R12 of R134a. Camping/bootkoelkastjes willen nog wel eens met peltiers of absorptiekoelers werken. Als ze ook op gas kunnen lopen, dan zit er een absorptiekoeler in.
Verwijderd
Ik koel m'n water met zo'n koelboxje op 12 V
Normaal gebruik je zoiets voor op reis of in de auto, ik gebruik het voor m'n waterkoeling. Der zit dus een peltier in en een grote koelblok met een fan ernaast en die blaast lucht tegen de koelblok en dan rechtstreeks naar buiten. Het voordeel hiervan is dat dat helemaal geen lawaai maakt, alleen de verplaatsing van de wind een beetje.
Normaal gebruik je zoiets voor op reis of in de auto, ik gebruik het voor m'n waterkoeling. Der zit dus een peltier in en een grote koelblok met een fan ernaast en die blaast lucht tegen de koelblok en dan rechtstreeks naar buiten. Het voordeel hiervan is dat dat helemaal geen lawaai maakt, alleen de verplaatsing van de wind een beetje.
Pagina: 1