Eenvoudig geluidssetje gezocht voor bij TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Wij hebben momenteel een 65" Philips TV in onze woonkamer staan waar een behoorlijk beroerd geluid uit komt. Bij diepe klanken begint het geluid te kraken en de bas is al helemaal belabberd. Ik begrijp, als audio-noob, dat standaard het geluid uit platte TV's behoorlijk slecht is, dus we zijn nu op zoek naar een leuk geluidssetje.

Ik zoek een?
We zijn absoluut geen audiofielen, we hebben er 0,0 verstand van en zoeken niets super-deluxe of top-of-the-bill. We hebben een lang en breed TV meubel en vinden het vooral belangrijk dat het 2 speakers worden (1 links, 1 rechts) op het meubel zelf. Geen vloerstaanders, zuilen, of playbars, liefst ook geen aparte subwoofer, maar gewoon 2 degelijke speakers die eigenlijk alles goed kunnen. Volgens mijn snelle onderzoek heet dit dan het boekenplank-model?

Wat is je budget?
Max. 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de TV zit een Chromecast, Playstation en de Ziggo box. We kijken af en toe films, Netflix, gamen op de PS4 en af en toe muziek streamen met Spotify of Youtube. We draaien het ook niet al te hard zodat de buren gaan klagen, maar willen goede films of lekkere muziek wel op een wat harder volume kunnen zetten zonder dat je het idee hebt dat de boxen (zoals nu van de TV) uit elkaar trillen :D

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik geen idee heb waar ik op moet letten heb ik in de Pricewatch wat gefilterd en kom al snel uit bij de Q-acoustic serie ( pricewatch: Q Acoustics 3020 (Matzwart) ) wat mij wel een leuk setje lijkt van 2 redelijk neutrale speakers. Ook zie ik Dali Zensor staan voor leuke prijzen, maar ik ken al die merken niet en heb geen idee wat goed of slecht is. Afgaande op de reviews heb ik volgens mij aan de Q-acoustic wel een leuk setje voor een leuke prijs.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ben ik hiermee compleet of heb ik nog onderdelen nodig? Bekabeling? Receiver? Iets anders?

Moet ik nog ergens op letten met aansluitingen (hdmi? usb? audio jacks etc)

Ook vraag ik mij af of ik in de goede hoek zit of dat er niet andere setjes zijn die beter zijn, paar tientjes meer kosten maar wel veel meer geluid geven et cetera? Vast de gebruikelijke vragen die jullie hier voorbij zien komen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Een receiver of versterker is wel noodzakelijk wanneer je een losse speakerset gaat halen. Ik denk dat dat heel lastig wordt in je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
PageFault schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:33:
Een receiver of versterker is wel noodzakelijk wanneer je een losse speakerset gaat halen. Ik denk dat dat heel lastig wordt in je budget.
Hm dus ik kan geen losse speakers op de TV aansluiten, dat hij dat zelf regelt zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als je TV een 3.5mm (headphone) uitgang heeft kan je kijken naar PC speakers...

Filter: categorie: PC speakersets

Met een subwoofer (dus 2.1) is er wel meer/beter keus, zo is bijvoorbeeld de Z623 THX gecertificeerd.

Filter: categorie: PC speakersets

[ Voor 34% gewijzigd door xh3adshotx op 06-01-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Thrilled schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Hm dus ik kan geen losse speakers op de TV aansluiten, dat hij dat zelf regelt zeg maar?
Ik heb een Loewe, LG en Samsung TV, maar geen van allen hebben een versterker voor speakers aanboord. Als je genoegen neemt met heel zacht geluid, zou je een kabeltjes kunnen solderen op de koptelefoonuitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
PageFault schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Ik heb een Loewe, LG en Samsung TV, maar geen van allen hebben een versterker voor speakers aanboord. Als je genoegen neemt met heel zacht geluid, zou je een kabeltjes kunnen solderen op de koptelefoonuitgang.
Daarom is het denk ik beter om een PC speaker setje te nemen, deze hebben meestal wél een versterker aanboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Voor 200 zou ik eerder een soundbar of soundplate nemen.

Optie 2:
Eventueel haal je voor 50 euro op marktplaats een receiver met optische ingang. Deze sluit je met een optische kabel aan op de tv. Al het geluid van zowel de playststion, netflix etc etc gaat dan naar de versterker.

Op de versterker sluit je een setje teufel ultima 20mk2 aan welke in de aanbieding 149 euro kosten per 2. Zeer goede prijs/prestatie verhouding.

De dali zensor etc. Hebben meestal een prijs per stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 06-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

Thrilled schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:37:
Wij hebben momenteel een 65" Philips TV in onze woonkamer staan waar ...
Over welke TV hebben we het hier? Of in de vorm van minder moeite voor ons: welke uitgangen heeft de TV? Als je dat weet kan je ook bepalen wat er nodig is om speakers aan te sluiten.

Zoals gezegd heb je twee keuzes: actief of passief. Actief heeft een eigen versterker en passief moet er nog een versterker bij. De versterker hoeft niet meteen een volledig HiFi apparaat te zijn van 43 cm breed, maar kan ook een T-Ampje zijn. Met dit budget is dat laatste of tweedehands sowieso iets om naar te kijken. Passieve speakers op de TV gaat niet. TV's zijn niet uitgerust met een versterker om passieve speakers op aan te sluiten. Dan ga je meteen richting zakelijk markt voor TV's die een dergelijke optie wel hebben. In het verleden waren er wel wat TV's die het konden, maar 99,99% van de TV's heeft die optie niet. Actieve speakers ken je in de vorm van de bekende PC-speakers. Zou ik eerder voor een setje actieve monitoren gaan dan een Logitech. Al was het alleen al voor de looks.

Met losse speakers zal het geluid van de TV zeker beter worden. Maar let wel dat je met je wensen van kleine speakers nog steeds een gat hebt in het frequentiebereik. Voor de exht lage tonen heb je nu eenmaal body nodig en dat leveren de grotere speakers. En dan nog heb je altijd een bijpassende subwoofer. Mogelijk dat je dat helemaal niet wilt, maar niet dat je straks teleur wordt gesteld als de gekocht set niet strak de 20 Hz haalt ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Even in de posthistorie gekeken, en het moet om deze tv gaan pricewatch: Philips 65PUK7120 Zwart

Gezien je eigen voorstel (en het daaruit afgeleide gebrek aan kennis op audiogebied), ben ik het met NL Scratch eens en denk ik ook dat je voor een zo simpel mogelijke oplossing moet gaan. Iets wat gewoon altijd werkt en je niet nog eens apart hoeft aan te zetten. Een soundbar/-plate lijkt mij dan toch de eenvoudigste optie.

Wil je echt 2 afzonderlijke speakers, dan zijn er ook nog wel mogelijkheden, allen aan te sluiten op de koptelefoon uitgang van de tv. Een enkeling kan via s/pdif;
- Hifi-sets Met los kastje/versterkertje
- Actieve 2.0 sets let goed op het aantal speakers 1x of 2x, mogelijk splitter noodzakelijk
- Pc speakersets niet altijd geschikt voor grotere afstanden.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 06-01-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:26
Let op: niet bij elke tv kun je gewoon het volume aanpassen met de afstandsbediening als de audio over de koptelefoonuitgang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 01:07
Ik weet dat je het niet wilt, maar een soundbar met draadloze subwoofer is wel een ideale oplossing.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Mogelijk dat je dat helemaal niet wilt, maar niet dat je straks teleur wordt gesteld als de gekocht set niet strak de 20 Hz haalt ;)
Hoe bedoel je, we leggen de lat niet hoog genoeg. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
Zoiets?
https://www.alternate.nl/.../product/1162067?lk=16997

Of dit, leuk spul.
http://hificorner.nl/spea...kers/audioengine/a2-zwart

[ Voor 32% gewijzigd door Banshee op 19-01-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Er zijn 3 mogelijkheden.

Soundbar: voor 200€ ga je maar een klein beetje kwaliteit winnen

PC speakertjes: ook daar is de winst nogal beperkt, en je zal ze iedere keer moeten aanzetten etc.

Receiver + speakers: beste oplossing, maar moelijk met jouw budget.
Ik zou eerder een 3.0 aanraden dan een 2.1. Als je geen center installeert, dan komt het geluid van gesproken stemmen niet mooi uit de TV.
Een subwoofer kan je dan nog altijd toevoegen.
Qua speakers is de keuze enorm, en je kan echt pareltjes vinden op marktplaats voor weinig geld. Hetzelfde is geldig voor receivers. Neem een modelletje van een paar jaar terug, en je vindt wel iets.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Ik heb voor mijn ouders een tijdje geleden de Onkyo LS3100 gekocht. Geluid is erg goed. Voordelen: subwoofer is draadloos, subwoofer is op de afstandbediening te regelen (zodat je buren er geen last van hebben), het versterkertje 'leert' de afstandbediening van je TV zodat je geen 2 afstandsbedieningen hoeft te gebruiken. En het geheel is heel makkelijk aan te sluiten.

Begrijp dat je een 2.0 setje zoekt en geen 2.1, maar toch zal ik het wel aanraden. Compacte speakers zoals je die zoekt hebben gewoon niet de woofers, klankkast en vermogen om een compleet geluid te leveren. Zeker bij het kijken van series, films en gamen zou ik absoluut niet zonder een subwoofer kunnen, al is het maar op een laag volume om net dat beetje diepe geluid toe te voegen aan het geheel.

[ Voor 41% gewijzigd door PJ. op 19-01-2017 17:29 ]

Pagina: 1