Toon posts:

[PC] BF1 bevriest elke 8-10 sec

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen heren,

Ik zit met een raadsel. Battlefield 1 bevriest tijdens het spelen elke 8-10 seconden, voor één seconde. Zowel in de multiplayer als tijdens de singleplayer.

Omdat de game vervolgens volledig vloeiend loopt (60fps) is het geen performance issue van de hardware (GTX980). Het zijn ook geen framedrops: het spel staat gewoon voor één seconde stil.

Nu heb ik uiteraard diverse fora geraadpleegd en van alles geprobeerd (bijv. Windows update service uitzetten). Niets helpt...

En toen, bij stom toeval: als ik mijn Ethernet adapter uitschakel is het probleem weg! Uiteraard kan ik dan geen mp spelen maar de sp werkt probleemloos.

Wat kan dit nu toch zijn? De game is via Origin bijgewerkt naar de meest recente versie.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën...

Dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Zet het speel eens op een andere HDD en check je HDD waar hij nu op staat eens met een HDTune ofzo.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:02:
Zet het speel eens op een andere HDD en check je HDD waar hij nu op staat eens met een HDTune ofzo.
Ok dit kan ik proberen. Al gaat het hier om een SSD.

Maar hoe verklaar je dan de link met de Ethernet-adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:02:
[...]

Ok dit kan ik proberen. Al gaat het hier om een SSD.

Maar hoe verklaar je dan de link met de Ethernet-adapter?
Heb ik overheen gelezen. Chipset drivers updaten en netwerkdrivers vervolgens updaten al gedaan?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Heb ik overheen gelezen. Chipset drivers updaten en netwerkdrivers vervolgens updaten al gedaan?
Heb ik óók gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Wat zegt je geheugen en CPU? Voor hoeveel lopen die vol/zijn ze bezig?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kun je eens een langdurige ping laten lopen in Command Prompt?
Dit wel tijdens het spelen van BF1

ping 8.8.8.8 -t

Mocht je erg veel pings verliezen zou je verder kunnen kijken naar je netwerkkaart

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
batumulia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:06:
Wat zegt je geheugen en CPU? Voor hoeveel lopen die vol/zijn ze bezig?
Daar lijkt het niet aan te liggen. Het systeem voldoet ruimschoots aan de systeemeisen.

En nogmaals; als ik de Ethernet-adapter uitschakel dan loopt het spel als een trein. Dit maakt het dus zo frappant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Waar ik meer benieuwd naar ben is of er een geheugenlek is of niet?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 19:09

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:09:
[...]

Daar lijkt het niet aan te liggen. Het systeem voldoet ruimschoots aan de systeemeisen.

En nogmaals; als ik de Ethernet-adapter uitschakel dan loopt het spel als een trein. Dit maakt het dus zo frappant..
Daarom is het nou juist zo belangrijk om aan te geven wélke onderdelen je PC heeft.

Ik zie zat PC's met bijvoorbeeld zo'n Killer netwerkkaart, en die zijn berucht vanwege een memoryleak in de driver. Waardoor uiteindelijk al je RAM vol loopt en de PC (vaak) op z'n gat gaat.

Ook dingen zoals een te zware CPU op een moederbord die daar niet geschikt voor is.

Mensen proberen te helpen, maar als je dan geen informatie geeft of alleen 'het systeem voldoet ruimschoots aan de systeemeisen' dan kunnen we er zo bar weinig mee (welk systeem? welke hardware?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:09:
[...]

Even voor de duidelijkheid, met de ethernet adapter ingeschakeld loopt SP dus ook niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Daarom is het nou juist zo belangrijk om aan te geven wélke onderdelen je PC heeft.

Ik zie zat PC's met bijvoorbeeld zo'n Killer netwerkkaart, en die zijn berucht vanwege een memoryleak in de driver. Waardoor uiteindelijk al je RAM vol loopt en de PC (vaak) op z'n gat gaat.

Ook dingen zoals een te zware CPU op een moederbord die daar niet geschikt voor is.

Mensen proberen te helpen, maar als je dan geen informatie geeft of alleen 'het systeem voldoet ruimschoots aan de systeemeisen' dan kunnen we er zo bar weinig mee (welk systeem? welke hardware?).
Ik ben nu niet thuis. Ik ga hier uitgebreid antwoord op geven en die memoryleak theorie onderzoeken.

Dank zover.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 17:12

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Ik ben nu niet thuis. Ik ga hier uitgebreid antwoord op geven en die memoryleak theorie onderzoeken.

Dank zover.. _/-\o_
Je kunt het beste die volledige Killer Suite de-installeren en vervolgens enkel de netwerkdriver installeren.
Vergeet niet de drivers op voorhand alvast even te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 17:18

Dutchredgaming

ICT Beheerder

wat is je CPU en ram?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb de oplossing gevonden. In Msconfig heb ik alle niet- Microsoft services uitgezet voor het opstarten. Hierna had ik geen probleem meer. Toen alle services een voor een weer aangevinkt om zo de boosdoener uit te sluiten.

Uiteindelijk bleek de boosdoener Asus GameFirstService. Daarna kwam ik erachter dat Game First ook een applicatie is op mijn PC. Daar zag ik dat bepaalde applicaties een aangepaste netwerk-prio konden krijgen. Origin stond op High.

Ik heb die hele prioriteit ongein gewoon uitgezet. Snap ook niet waarom ik dat nodig heb.

Hiermee is het probleem dus opgelost.

Bedankt voor jullie input / hulp _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 14:10 ]

Pagina: 1