Vraag

• DvdHoogen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-03-2021
Mijn vraag
Ik probeer Netflix te installeren op de Samsung TV van mijn nichtje. De TV, een Samsung LE40C650L1W, is nog nooit eerder aangesloten geweest op internet. De enige mogelijkheid is middels kabel, aangezien zij geen draadloze dongel hebben aangeschaft.

Allereerst moet ik een internetverbinding tot stand brengen, vervolgens de software updaten om daarna op zoek te gaan in de Samsung Apps naar Netflix. Maar ik krijg het niet voor elkaar om internet werkend te krijgen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de TV via UTP kabel aangesloten op de router. Omdat de TV in eerste instantie helemaal niks wilde qua IP en dergelijke, heb ik het MAC adres van de TV toegevoegd aan de router. Nu ik de IP en DNS server instellingen op Automatisch heb gezet, geeft de TV daar ook vinkjes bij..dat schijnt te zijn gelukt.

De netwerktest op de TV omvat 4 checks:
MAC adres
IP-adres, subnet, gateway en DNS server
Ping van gateway
Test internetservice

De laatste, Test internetservice, geeft een kruis en het bericht : verbinding met extern apparaat mislukt. Raadpleeg uw internetprovider.

Wat kan ik nog meer doen?

Alle reacties

• DvdHoogen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-03-2021
Opgelost. De TV is te oud.

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Wellicht dan in combinatie met een Chromecast? Enige vereiste is een (extra) HDMI poort.

Stay Frosty!