Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel formules linken naar ander tabblad -grote hoeveelheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bellykuh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-11 20:26
Ik heb twee tabbladen, met in
1) één lange lijst met namen van dorpen en steden
2) een aantal lijsten, waarin bovenstaande lijst is opgedeeld in regio's

Nu wil ik gegevens uit dit eerste werkblad invoeren bij het tweede tabblad, maar aangezien het er zo veel zijn (+/- 350) wil ik deze niet helemaal handmatig in gaan voeren. Is er een manier om Excel zelf deze combinaties te laten zoeken in het andere tabblad? Het gaat maar om 1 cel per dorp/stad!

Alvast bedankt!

PS. Nu doe ik het via =(ander tabblad)f45 etc.

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarschijnlijk met vert.zoeken(), maar verder is er weinig zinnigs over te zeggen als je niet meer informatie geeft over de opbouw van de tabbladen en de manier waarop de lijsten gecombineerd moete worden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bellykuh
Het gaat om verkochte tickets.
In tabblad 1 heb ik één lijst met zo'n 350 plaatsnamen, met daarin de verkopen per jaar in deze volgorde:
Plaats | Tickets 2014 | Tickets 2015 | Stijging | Tickets 2016 | Stijging | Tickets 2017 | Stijging

Deze staan allemaal in alfabetische volgorde.

In tabblad 2 staan deze plaatsnamen onderverdeeld per gebied/omgeving en is dezelfde opmaak als hierboven beschreven gebruikt.
Deze staan dus niet meer in alfabetische volgorde, maar bijvoorbeeld onder het kopje Helmond: Someren & Gemert etc.

Nu wil ik dit tweede tabblad automatisch laten linken naar het desbetreffende rijtje uit het eerste werkblad.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bellykuh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:
Deze staan dus niet meer in alfabetische volgorde, maar bijvoorbeeld onder het kopje Helmond: Someren & Gemert etc.
Je beschrijft nu net niet de meest relevante structuur ;)
Vert.zoeken: https://support.office.co...0&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Maar die gaat uit van een gesorteerde lijst. Kan je het niet sorteren op stadnaam?

Je zou anders =vergelijken() kunnen gebruiken voor een ongestorteerde lijst, zie bijv. https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/181212 voor een paar voorbeelden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
som.als

• Bellykuh
Hier afbeeldingen om het duidelijker uit te leggen:

Dit is werkblad 1
https://snag.gy/LOovA8.jpg

Dit is werkblad 2
https://snag.gy/tYXKmE.jpg

Amsterdam staat hier bijvoorbeeld vermeld, maar ook o.a. Haarlem en Hoofddorp. Deze staan in werkblad 1 niet bij elkaar, maar ik zoek dus een manier dat Excel deze rijtjes automatisch aan elkaar koppelt a.d.h.v. de naam.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vert.zoeken() dus. Tik dit even in de search hier en je krijgt een waslijst aan topics met uitleg.

Nog beter is om de regio aan tabblad 1 als kolom toe te voegen en dan met groeperen en subtotalen aan de slag gaan: kun je he heel tabblad 2 wegsmijten.
F_J_K schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:38:
[...]
Maar die [ver.zoeken] gaat uit van een gesorteerde lijst.
offtopic:
Shame on you :+

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bellykuh
Oke thanks!

Moet ik dat alsnog plaats voor plaats doen of, wanneer ik het heb ingesteld linked Excel alles?
Pagina: 1