HTPC of standalone blu ray player

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een de beste oplossing voor het afspelen van bluray discs. De oplossing zit hem dan in welke optie de beste beeldkwaliteit geeft.

Ik ben in het het bezit van onderstaand systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 360,95€ 360,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 189,-€ 189,-
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 772,30€ 1.544,60
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 175,45€ 175,45
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 98,64€ 98,64
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 130,95€ 130,95
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.699,-€ 1.699,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 132,50€ 132,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.399,59

Nu zie ik veel bluray spelers die oplopen tot prijzen van 500 tot 1000 euro.

Nu is de grote vraag.. Als ik een optical bluray drive aan mijn pc setup toevoeg. Ga ik dan de zelfde beeldkwaliteit behalen. ik zat zelf te denken aan de :

#ProductPrijsSubtotaal
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 77,95€ 77,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,95

Of ga ik veel meer profijt halen door het toevoegen van een :

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic DMP-UB700€ 405,13€ 405,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,13

Ben ik tevens bij beide opties compatibel voor UHD BLURAY discs?

Ik kom er zelf niet uit dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt ;)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog goedkoper: pricewatch: Microsoft Xbox One S 500GB + FIFA 17 Wit en meteen geschikt voor NetFlix 4K etc.

Voor zover ik op andere tech-sites kan lezen: er zijn geen interne drives die UHD kunnen afspelen. Let op: afspelen. Lezen kunnen ze allemaal wel (het is puur het aantal layers) maar het afspelen is een issue zeker omdat ook andere software zoals een PowerDVD nog achterloopt of niet goed functioneert.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 06-01-2017 09:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dellmorte
Ik bezit op dit moment een PS3 maar die kan geen UHD afspelen. neem aan als ik een PS4 pro koop dat ik dan ook UHD kan afspelen.

Weet jij misschien waar het verschil in zit qua high end Blu-ray spelers. Je ziet ze van 1000 euro en die spelen dan nog niet UHD af. een ps3 en ps4 speelt ook Blu-ray af en is een stuk goedkoper.

Zijn er bepaalde eigenschappen van een Blu-ray speler die de beeldkwaliteit bepalen?

waar zit het dat kwaliteitsverschil in? Is dit het beeld of geluid dat het kan uitvoeren naar je tv of speakers?

Naar mijn weten kan namelijk elke DTS-HD ondersteuning omgaan met ATMOS en DTS-X.
MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:29:
Nog goedkoper: pricewatch: Microsoft Xbox One S 500GB + FIFA 17 Wit en meteen geschikt voor NetFlix 4K etc.

Voor zover ik op andere tech-sites kan lezen: er zijn geen interne drives die UHD kunnen afspelen. Let op: afspelen. Lezen kunnen ze allemaal wel (het is puur het aantal layers) maar het afspelen is een issue zeker omdat ook andere software zoals een PowerDVD nog achterloopt of niet goed functioneert.

• MAX3400

MAX3400

Nee, een speler is digitaal en leest dus eigenlijk alleen de bitjes op de disc. Simpel gezegd; het werkt of het werkt niet maar dat is in een nutshell.

De prijsverschillen zitten mogelijk in de kwaliteit van het device (bouwkwaliteit) en natuurlijk een stukje software en uitgangen die je wel/niet nodig hebt. Nou ben ik erg simpel: een UHD-film speel je 99% van de tijd af over HDMI naar een receiver dus als ik een dedicated UH-speler wil, moet ik dus een discdrive en HDMI-uitgang hebben en dat is het ongeveer.

Helaas ken ik jouw eisen/wensen/infra niet om zomaar een One S als enige/goedkopere suggestie voor te stellen maar de One S is wel de allergoedkoopste UHD-speler op dit moment.

Let op: een PS4 heeft, voor zover ik weet, geen UHD speler aan boord!

• Dellmorte
MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:39:
Nee, een speler is digitaal en leest dus eigenlijk alleen de bitjes op de disc. Simpel gezegd; het werkt of het werkt niet maar dat is in een nutshell.

De prijsverschillen zitten mogelijk in de kwaliteit van het device (bouwkwaliteit) en natuurlijk een stukje software en uitgangen die je wel/niet nodig hebt. Nou ben ik erg simpel: een UHD-film speel je 99% van de tijd af over HDMI naar een receiver dus als ik een dedicated UH-speler wil, moet ik dus een discdrive en HDMI-uitgang hebben en dat is het ongeveer.

Helaas ken ik jouw eisen/wensen/infra niet om zomaar een One S als enige/goedkopere suggestie voor te stellen maar de One S is wel de allergoedkoopste UHD-speler op dit moment.

Let op: een PS4 heeft, voor zover ik weet, geen UHD speler aan boord!
Ja het ligt erg aan welke boxen in ga nemen en ik begrijp van anderen dat ik daarop mijn reciever/verterker moet kiezen.

Ik blijf zelf toch met wat vraagtekens op het gebied van mijn pc.

Want ik dacht dat het wel mogelijk zou zijn mijn pc te gebruiken als homecinema door een bd-drive er in te stoppen. (dan moet ik het wel houden op gewoon HD-bluray). en dan boxen te kiezen met passende versterker. nu vraag ik me af of ik dan tegen problemen ga oplopen ten opzichte van een standalone blu-rayspeler, zoals bepaalde geluidstechnieken die niet ondersteund gaan worden vanaf de pc en beeldkwaliteit die verloren gaat bij de optische blu-ray player in mijn pc.

• MAX3400

MAX3400

Niet echt maar een PC kan natuurlijk niets met een lezer en een schijfje. Je zal software moeten hebben om het te decoderen (bits naar geluid/beeld) en die lijkt op dit moment lastig te krijgen/werken te zijn.

Daarna, en dat is ook wel iets; zal jouw output ook moeten voldoen aan de specs voor UHD. Dacht dat HDMI1.4 officieel maar 2160p30 ondersteunt terwijl HDMI2.0 als 2160p60 doet terwijl 2.0a ook geschikt is voor 10-bit HDR. Jouw GPU lijkt hieraan te voldoen dus dat zou geen issue moeten zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat als jij een UHD lokaal wil afspelen, zeg in Windows, dat je mogelijk last gaat krijgen met je geluidskaart omdat die helemaal geen Atmos of andere exotische geluiden wil decoderen; zit je dus naar een stomme film te kijken :)

Blijft de vraag (en ook voor jezelf); wil je je hele PC aanhebben met (langere) kabels om een film te kijken of zet je liever "een console / player" direct naast je receiver om af te spelen?

• Dellmorte
MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:05:
Niet echt maar een PC kan natuurlijk niets met een lezer en een schijfje. Je zal software moeten hebben om het te decoderen (bits naar geluid/beeld) en die lijkt op dit moment lastig te krijgen/werken te zijn.

Daarna, en dat is ook wel iets; zal jouw output ook moeten voldoen aan de specs voor UHD. Dacht dat HDMI1.4 officieel maar 2160p30 ondersteunt terwijl HDMI2.0 als 2160p60 doet terwijl 2.0a ook geschikt is voor 10-bit HDR. Jouw GPU lijkt hieraan te voldoen dus dat zou geen issue moeten zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat als jij een UHD lokaal wil afspelen, zeg in Windows, dat je mogelijk last gaat krijgen met je geluidskaart omdat die helemaal geen Atmos of andere exotische geluiden wil decoderen; zit je dus naar een stomme film te kijken :)

Blijft de vraag (en ook voor jezelf); wil je je hele PC aanhebben met (langere) kabels om een film te kijken of zet je liever "een console / player" direct naast je receiver om af te spelen?
Mijn pc staat sowieso op de tv want ik game er ook op. dus dat is geen probleem.

En Media Player Classic ondersteunt altijd wel DTS-HD. Als ik het bij audio selecteer dan lijkt het wel te werken. weet alleen niet hoe ik dat zou moeten weten of het ook daadwerkelijk DTS-HD is.

En ik weet ook niet wat er gebeurd als ik de Blu-ray in de optische Blu-ray drive stop en via mediaplayer classic open.

Zoals ik van jouw begrijp gaat de combi Media Player Classic met een originele Blu-ray disc niet werken. of het ik dat mis?

is het ook niet zo dat Dolby Digital True HD en DTS-HD vanaf mijn videokaart via de HDMI naar de versterker gaat en dan vanaf de versterker via hdmi weer naar de tv?

[ Voor 4% gewijzigd door Dellmorte op 06-01-2017 15:05 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:45
Wat heb je zelf al gegoogelt? Een Blu-ray op een PC afspelen is moeilijker dan verwacht ;) laat staan UHD.

don't mind me

• Dellmorte
JeroenF schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:07:
Wat heb je zelf al gegoogelt? Een Blu-ray op een PC afspelen is moeilijker dan verwacht ;) laat staan UHD.
ja dat UHD niet via de pc mogelijk is met een uhd-disc. Ik begrijp wel dat het met een hd bluray disc wel kan. zag al VLC staan.

Maar ik zit met de vraagtekens hoe dit via de pc gaat met beeldkwaliteit ten opzichte van een losse bdplayer.

En of ik mijn geld dan kan besparen voor een home cinema omdat ik mijn geluid dan vanaf de pc stuur via de hdmi vanaf mijn videokaart naar de versterker en dan die aan de tv koppelen.

Wil alleen geen beeldkwaliteit verliezen en wel gebruik kunnen maken van de technieken zoals DTS-HD.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:45
Misschien een relevantere vraag: Heb je al UHD schijfjes dan? of wil je deze op zeer korte termijn gaan kopen/kijken? Als je ze voorlopig (nog) niet hebt zou ik nog lekker even de kat uit de boom kijken om te zien wat de prijs van de UHD-bluray spelers gaat doen.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een standalone speler, maar dat is mijn voorkeur. Ik vindt het klooien met een DVD, bluray etc bij een PC maar niks, Software die iets niet ondersteunt, of bepaalde drivers die weer missen. Daarnaast maken die dingen (of iig die van mij) redelijk wat geluid. Een standalone speler is wat dat betreft meer plug- en play.

don't mind me

Pagina: 1