Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 14:34
Beste Tweaker,

Ik heb een Logitech G29 besteld vanuit Engeland en deze komt dan met een UK plug.
Kan ik gewoon een converter kopen van UK naar EU en dan zo het stuurtje werkend krijgen?

Ik bedacht me namelijk dat de voltages & watts die de powerbrick gebruikt in Engeland misschien anders zijn dan die in Nederland en zo mijn stuurtje gefrituurd zou worden door de spanning verschillen tussen de wall en de brick!

Ik hoop dat iemand hier verstand of ervaring mee heeft en mij kan helpen en advies geven wat ik het beste kan doen!

Alvast bedankt

Mvg.
Frederick

The quickest way to happiness is learning to be selfless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://www.amazon.com/Or...VING-Racing/dp/B01F1U1F3E
Original Logitech Ac Power Adapter for Logitech G29, G920 DRIVING FORCE Racing Wheel
• Brand new 100-240V ac adapter USA
Als je op die pagia op de foto's klikt zie je ook dat er een losse powercord wordt gebruikt en kan je dus een andere kabel gebruiken.

Maar zeker weten doe je het als je het in huis hebt, dan even de stikker op de voeding lezen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merion
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 15:23
Enkel de plug is anders in Engeland, spanning en netfrequentie zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste hit in Google: http://www.worldstandards.../plug-voltage-by-country/

Ervanuitgaande dat inderdaad de netstekker makkelijk te vervangen is (tussen stopcontact en powerbrick), is er dus weinig aan de hand.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
Dankuwel, ik kan dus gewoon met een UK naar EU adapter het stuurtje gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ja. Ook in de UK maken ze gebruik van 230V bij 50Hz, alleen een verloopje zodat de stekker past is voldoende.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ViP_Frederick schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:42:
Dankuwel, ik kan dus gewoon met een UK naar EU adapter het stuurtje gebruiken?
Bedoel je nou een daadwerkelijke reisstekker zoals
Afbeeldingslocatie: http://www.adamriddick.com/wp-content/uploads/2014/12/adapter.jpg
Dan is het antwoord nee: die meuk is niet geaard (tenzij je mogelijk een high-end verloopje hebt liggen).

Geen idee of de officiele Logitech-adapter een geaarde netstekker heeft maar het handigste zou zijn als je gewoon het hele powercord (onderste kabel) vervangt voor een Europees model
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/wAEAAOSw7ehXTbOE/s-l225.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Bedoel je nou een daadwerkelijke reisstekker zoals
[afbeelding]
Dan is het antwoord nee: die meuk is niet geaard (tenzij je mogelijk een high-end verloopje hebt liggen).
De powersupplies van de G920 en G29 zijn universeel, enige verschil is de kabel die aan de andere kant erin gaat, US, UK, EU, maakt allemaal niet uit, hij kan 100-240v draaien.

De G920 heeft een 2puntsaansluining, niet geaard, kleine kans dat de G29 dan opeens wel heeft, zo'n reisstekker gaat prima werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
MAX3400 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:46:
Geen idee of de officiele Logitech-adapter een geaarde netstekker heeft maar het handigste zou zijn als je gewoon het hele powercord (onderste kabel) vervangt voor een Europees model
[afbeelding]
Mijn G27 heeft een adapter met een 2 aderig snoer er in. Ik zou inderdaad gewoon het snoer vervangen. Dat zit een stuk steviger allemaal in het stopcontact en dus minder kans op storingen en/of brand.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/1/7/9/9200000040109716.jpg
Zo'n snoer dus.

Afbeeldingslocatie: https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2015-07-24/DSC03131.jpg
En als ik dit zo zie is het nog steeds hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 06-01-2017 10:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Ja dat werkt perfect, gewoon snoer vervangen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
LordSinclair schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:59:
[...]

Mijn G27 heeft een adapter met een 2 aderig snoer er in. Ik zou inderdaad gewoon het snoer vervangen. Dat zit een stuk steviger allemaal in het stopcontact en dus minder kans op storingen en/of brand.

[afbeelding]
Zo'n snoer dus.

[afbeelding]
En als ik dit zo zie is het nog steeds hetzelfde.
Dankuwel dit lijkt mij ook de beste oplossing!
Heeft u een link naar een site waar ik deze kabel kan bestellen?
Of anders een naam voor dit soort snoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
Bestel een C7 apparaatsnoer op bij allekabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Zo ongeveer elke plentyparts / electronicazaak heeft wel van dat soort snoeren liggen.

En als je thuis goed rond kijkt zul je zien dat je er zelf waarschijnlijk ook genoeg in gebruik of in de kast hebt liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door .Maarten op 06-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

For the record, het gaat hier om een C7 aansluiting.
edit:
Oops Jeroen3 was me al ruimschoots voor excuus

[sarcasme]
En een google op C7 apparaatsnoer voor de mensen die Google nog niet kennen 8)7
[/sarcasme]

[ Voor 13% gewijzigd door cyclone op 06-01-2017 12:37 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cyclone schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:36:
For the record, het gaat hier om een C7 aansluiting.
edit:
Oops Jeroen3 was me al ruimschoots voor excuus

[sarcasme]
En een google op C7 apparaatsnoer voor de mensen die Google nog niet kennen 8)7
[/sarcasme]
Best moeilijk he, een normale url te plakken ipv vage verkorte versie?
(sorry, maar lmgtfy is al jaren niet leuk meer).

Maar hoe is dit sarcasme? Als je niet weet hoe zo'n kabel heet, hoe zou je die dan wel in google hebben kunnen opzoeken?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
Maar hoe is dit sarcasme? Als je niet weet hoe zo'n kabel heet, hoe zou je die dan wel in google hebben kunnen opzoeken?
Om deze reden vroeg ik het dus ;)
Dankuwel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

SinergyX schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Best moeilijk he, een normale url te plakken ipv vage verkorte versie?
(sorry, maar lmgtfy is al jaren niet leuk meer).
Nee idd mensen die te lui zijn om te googlen zijn idd niet leuk. Volkomen met je eens.
Nou ik wist het ook niet, dus als je het perse wilt weten kan ik je de workshop geven.
Mijn eerste google was 2 aderig aansluitstekker, toen even snel bij de images gekeken en toen kwam ik uit bij bol.com en zag dat het een C7 was.
Hence mijn 2de google C7 apparaatsnoer.

Dit alles duurde nog geen minuut, dus volgens mij moet een gemiddelde bezoeker (TS claimt de HAVO te hebben afgerond) van het tweaker forum hier toch wel uit komen.
Maar misschien moet ik mijn verwachting van het niveau van de bezoekers hier naar beneden bijschalen, dat kan het ook zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cyclone schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Nee idd mensen die te lui zijn om te googlen zijn idd niet leuk. Volkomen met je eens.

[...]

Nou ik wist het ook niet, dus als je het perse wilt weten kan ik je de workshop geven.
Mijn eerste google was 2 aderig aansluitstekker, toen even snel bij de images gekeken en toen kwam ik uit bij bol.com en zag dat het een C7 was.
Hence mijn 2de google C7 apparaatsnoer.

Dit alles duurde nog geen minuut, dus volgens mij moet een gemiddelde bezoeker (TS claimt de HAVO te hebben afgerond) van het tweaker forum hier toch wel uit komen.
Maar misschien moet ik mijn verwachting van het niveau van de bezoekers hier naar beneden bijschalen, dat kan het ook zijn.
Misschien moet jij zulke topics gewoon negeren, het is misschien voor jou moeilijk mensen 'te helpen' die misschien niet zo slim zijn of net het verkeerde zoeken, zulke zaken gebeuren en daar zijn andere tweakers voor om die mensen alsnog te helpen.

Niets mis mee, maar ga dan niet zo belachelijk uit de lucht grappig lopen doen, niet alleen kom je als mosterd na de maaltijd (oplossing was er al), is je grap op z'n best flauw, maar help je de TS ook totaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Check al mijn reacties op het forum hier eens s.v.p. voordat je gaat roepen dat het moeilijk is voor mij om mensen te helpen.
Volgens mij wordt mijn hulp behoorlijk gewaardeerd zo nu en dan.

En misschien moet jij even op zoek naar je gevoel voor humor i.p.v. spijkers op laag water.

Ik zeg altijd maar wie de schoen past ...

[ Voor 16% gewijzigd door cyclone op 06-01-2017 14:38 ]

Pagina: 1