Deuken in pakketten: wat doen jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Hoi,

Zoals jullie weten worden veel pakketten via PostNL, GLS, DPD en DHL enz bezorgd.
Meesten pakketten die ik krijg komen onbeschadigd binnen.
Maar hoe is het mogelijk dat grote pakketten o.a. laptops altijd in een hoek een flinke deuk heeft. Deze dozen weiger ik en ik krijg dan mijn geld terug. De webhops raden mij aan om de dozen toch te openen, maar dat betekent dat ik de zegels moet verbreken en dat betekent nog mee gedoe met het retourneren.

De andere pakketten die kleiner zijn hebben bijna nooit beschadigingen aan de buitenkant.
O.a. SSD, twee telefoons, tablet, scheerappraat RAM-repen. _/-\o_
Een enkele keer kwam een telefoonhoesje in een geopende en beschadigde verpakking binnen, maar het product was heel. :X De doorgestreepte woorden waren briefposten.

Ik heb een keer een laptop via Dell besteld en ik kreeg het via UPS binnen (2009). Geen beschadigingen aan buitenkant. _/-\o_ Maar UPS vraag om hoge bezorgprijzen. :(

Hoe gaan jullie hiermee om, als het gaat om deuken in verpakkingen?
Pakketten alsnog openen of gelijk terugsturen?

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 05-01-2017 23:16 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 23:33
Meteen veel foto's maken van de verpakking, zodat dat in ieder geval vast staat. Afhankelijk van het product gewoon houden. Een boek kan wel tegen wat vallen en stoten, maar een laptop zou ik toch voorzichtiger mee zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:52
Weigeren is vaak makkelijker omdat je dan niet betrokken wordt bij de schuldvraag als het om schade gaat. Dat dient de webwinkel op te lossen met de bezorger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:48
Mijn ervaring is dat webwinkels doorgaans juist goed verpakken, zeker waardevolle zaken. Ik heb nog nooit gehad dat bijvoorbeeld een laptop zo in de doos verstuurd is. Altijd in een andere doos verpakt met beschermingsmateriaal als opvulling (van dat bruine papier / luchtzakken / noppenfolie). Zelfs een 48" TV zat nog in een aparte doos verpakt.
Sowieso zijn dat soort apparaten al zo verpakt om ze tegen een mogelijke tik te beschermen met piepschuim.

Verder: wat versta je onder deuken. Hoeken van dozen raken al heel snel 'gedeukt', wat echt niet betekent dat het apparaat een klap te verduren heeft gekregen.
Tenzij er echt een deuk van jewelste in zit waardoor je niet anders kan concluderen dat er echt ergens iets faliekant mis is gegaan, maak ik me niet zo druk. Van wat ik heb gezien - o.a. bij bezorging - leveren de echte klappen die pakketten te verduren krijgen niet eens een deuk op, omdat ze op een kant vallen: Bijvoorbeeld een TV die rechtop in de bus staat en bij verschuiven van pakketten vol op z'n voorkant valt, dat is een flinke klap die me zorgen zou baren, maar er is niets van te zien aan deuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 21:45
De deukjes in de hoeken komen meestal voor omdat het product weer in een andere doos ingepakt en opgevuld is met bescherming, waardoor de hardheid van de hoeken minder is dan dat het helemaal pas is. Ik neem ze gewoon aan of er moet echt een scheur zitten dan word het een ander verhaal.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Indien je twijfelt of de beschadiging van de doos zo groot is dat het mogelijk impact heeft gemaakt op de inhoud, zou ik het volgende aanhouden:

Heb je juridische verzekering? Dan voldoende foto's van ongeopende en beschadigde doos maken, vervolgens openen en bij schade deze gaan claimen. Mochten ze moeilijk gaan doen dan overhandigen aan je verzekering.

Heb je geen verzekering? Dan zekere voor het onzekere nemen en terugsturen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Goede webshop doet niet moeilijk. Laatst een boek besteld bij bol.com zwaar boek. Door brievenbus, dan onstaat er schade. Terug gestuurd en betrr verpakte ontvangen en ze gingen er voortaan meer op letten bij zware harde kaft boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Ik neem ze aan zolang er geen banden sporen op zitten ;) of uitzonderlijk grote schade aan de doos is.

Ik heb 1 keer een werphengel geweigerd omdat de doos op het midden gescheurd was, doos vervormd en er een GLS plakbandje overheen zat.

Na contact met de webshop dag later hetzelfde pakket geaccepteerd onder voorwaarde dat als de hengel schade had ik een nieuwe zou krijgen.

Hengel bleek heel en dus geen probleem.

Ik krijg gemiddeld 4-6 pakketjes per maand binnen dit was de eerste en enige tot op heden dat het zo erg was. Maar uiteindelijk dus geen schade aan het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 16:51
sugarlee89 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:01:
Goede webshop doet niet moeilijk. Laatst een boek besteld bij bol.com zwaar boek. Door brievenbus, dan onstaat er schade. Terug gestuurd en betrr verpakte ontvangen en ze gingen er voortaan meer op letten bij zware harde kaft boeken
Dat blijft Bol zeggen, maar de boeken die ik ontvang zitten nog steeds los in de kartonnen verpakking waarin ze heen en weer kunnen schuiven/vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 19:58
Toevallig heb ik deze week twee producten gehad met transportschade. In het eerste geval van Bol.com was een doos van een speaker gewoon zonder omdoos beplakt met een label.

Dit doet Bol.com vaker, waarschijnlijk om kosten te besparen. Het is dan ook logisch dat deze een ingedeukte plek had. Ook had ik er 1 via Amazon, een doos Lego verpakt zonder omdoos. Geleverd door DHL. Resultaat: een doos die er zelfs nog erger uit zag dan tweedehands. Geweigerd aan de deur.

Ik zou eigenlijk alle dure producten zonder omdoos weigeren, en zeker van Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
objectief2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:21:
Toevallig heb ik deze week twee producten gehad met transportschade. In het eerste geval van Bol.com was een doos van een speaker gewoon zonder omdoos beplakt met een label.

Dit doet Bol.com vaker, waarschijnlijk om kosten te besparen. Het is dan ook logisch dat deze een ingedeukte plek had. Ook had ik er 1 via Amazon, een doos Lego verpakt zonder omdoos. Geleverd door DHL. Resultaat: een doos die er zelfs nog erger uit zag dan tweedehands. Geweigerd aan de deur.

Ik zou eigenlijk alle dure producten zonder omdoos weigeren, en zeker van Bol.com
Oh, dat is raar van Bol.com. Zonder omdoos word het ruilen wel erg lastig. :o
Sommige webwinkels willen bij het ruilen geen stickers op de doos maar wel op de omdoos.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntje42
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Vlak na de kerst een laptop ontvangen van wehkamp, zonder omdoos al zat er al wel een extra doos omheen van msi met een behoorlijk dikke schuimlaag. Doos had een flinke scheur/deuk aan de zijkant(alsof er iets zwaars op gevallen was. Wel geaccepteerd(met zo'n laag schuim kan er moeilijk wat kapot gaan dacht ik nog), 2 dagen later deed de laptop het niet meer vanwege hardwarefalen. Wehkamp deed niet moeilijk en heeft de laptop weer opgehaald en opgestuurd naar msi voor garantie met de optie om alsnog mijn geld terug te krijgen mocht het gerepareerd worden door msi.
Bezorging via DHL, waar ik jammer genoeg wel al vaker beschadigde pakketten van ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
My-life schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Dat blijft Bol zeggen, maar de boeken die ik ontvang zitten nog steeds los in de kartonnen verpakking waarin ze heen en weer kunnen schuiven/vallen.
Het scheelt per brievenbus :P
Verticaal levert een deuk op in een hoek, horizontaal is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 07:05

Hokkie

Hello

Goede dozen zijn gemaakt om tegen een stootje te kunnen en de inhoud te beschermen. Dát is juist één van de functies...

Zoals hierboven al eens gevraagd is; Wat is een deuk in jouw optiek?

Alternatief is dure spullen in een winkel kopen en niet online...

[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 06-01-2017 12:08 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Martijntje42 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:01:
Bezorging via DHL, waar ik jammer genoeg wel al vaker beschadigde pakketten van ontvangen heb.
DHL is in mijn ogen ook minder voorzichtig en zijn de bezorgers ook opdringeriger en minder beschaafd dan die van PostNL.

Ik heb overigens nog nooit een pakket echt kapot ontvangen wel een lichte deuk maar die pakketjes komen dan vaak ook uit China, waardoor retour zenden niet echt een snelle oplossing is.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaosstorm op 06-01-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik bestel ontzettend veel online, en doe nooit moeilijk om een beschadigde buitendoos.
Die dingen zijn er in mijn opinie voor om klappen en schuren op de vangen. Zolang de productdoos er netjes uit ziet is er niks aan de hand.

Dit zou ik bijvoorbeeld nog gewoon accepteren:
(ook afhankelijk van het product natuurlijk. :P)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yrUB5st.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 06-01-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Hokkie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07:
Goede dozen zijn gemaakt om tegen een stootje te kunnen. Dát is juist één van de functies...

Zoals hierboven al eens gevraagd is; Wat is een deuk in jouw optiek?

Alternatief is dure spullen in een winkel kopen en niet online...
Tja, op internet zijn de producten vaak goedkoper, Het scheelt bij laptops vaak 100 euro.
Terugsturen kost je maar 6 of 8 euro.
Vlak na de kerst een laptop ontvangen van wehkamp, zonder omdoos al zat er al wel een extra doos omheen van msi met een behoorlijk dikke schuimlaag. Doos had een flinke scheur/deuk aan de zijkant(alsof er iets zwaars op gevallen was. Wel geaccepteerd(met zo'n laag schuim kan er moeilijk wat kapot gaan dacht ik nog), 2 dagen later deed de laptop het niet meer vanwege hardwarefalen. Wehkamp deed niet moeilijk en heeft de laptop weer opgehaald en opgestuurd naar msi voor garantie met de optie om alsnog mijn geld terug te krijgen mocht het gerepareerd worden door msi.
Tja, daar was ik bang voor.

Laptop gaat na 2 dagen stuk = laptop word gerepareerd
Laptopdoos komt kapot binnen = ruilen of als het mogelijk is geld terug.

Liever ruilen dan repareren.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:43
Wehkamp deed niet moeilijk en heeft de laptop weer opgehaald en opgestuurd naar msi voor garantie met de optie om alsnog mijn geld terug te krijgen mocht het gerepareerd worden door msi.
Dit wil je toch niet? Een nieuwe laptop die al meteen gerepareerd moet worden. Ik zou denk ik mijn geld terugvragen.

Ik bestel ook vrij regelmatig pakketjes, over het algemeen komen ze altijd goed aan. Heb wel eens een doos gehad die flink beschadigd was. Echter zat er in die doos hardware voor een te bouwen computer en alles was nog afzonderlijk verpakt. Heb er een foto van gemaakt en betreffende webshop een berichtje gedaan met hoe ik het pakket heb ontvangen. Ze gaven toen aan het te zouden oplossen als er problemen waren. Maar gelukkig was alles prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wootism schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:12:
Dit zou ik bijvoorbeeld nog gewoon accepteren:
(ook afhankelijk van het product natuurlijk. :P)

[afbeelding]
Ik heb ze erger gehad :P Dozen luchtkussenenveloppen of luiers bijvoorbeeld, de verpakkingen zijn vanwege kostenbesparingen amper nog in staat om hun functie uit te voeren.
Als een TV in zo'n doos binnenkomt zou ik hem toch wel weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zet hier toch een slotje op, hoe interessant het onderwerp ook is. Het begint nu een opsom-topic te worden, en die hebben we liever niet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.