Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Een simpele vraag: ik wil graag in één oogopslag zien of mijn rotatielock aan staat. Een icoon hiervoor naast de klok zou handig zijn. Ik heb gelezen over SystemUI. Daar zou de optie in zitten maar ik kan het niet activeren zoals bij de nexus/pixel...
Ik heb een LG G5 met Android 7.0

Beste antwoord (via RichieSD op 10-01-2017 10:21)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:02
je gaat dit nooit, zonder root bij de icoontjes aan de rechterkant krijgen. Links bij de notificaties, is het in theorie wel mogelijk zonder root.
Kijk eens naar deze app:
Google Play: Ultimate Rotation Control

(niet zelf getest, maar ziet eruit of hier wellicht een custom notificatie icon bij zit)
of anders een andere app via deze search:
https://play.google.com/s...notification&c=apps&hl=nl

Strava

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RichieSD schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:11:
Een simpele vraag: ik wil graag in één oogopslag zien of mijn rotatielock aan staat. Een icoon hiervoor naast de klok zou handig zijn. Ik heb gelezen over SystemUI. Daar zou de optie in zitten maar ik kan het niet activeren zoals bij de nexus/pixel...
Ik heb een LG G5 met Android 7.0
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan? Het is wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen en ik heb niet het idee dat je iets gedaan hebt,

Kan je de post aanpassen en even aangeven wat je al gevonden en gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Op mijn OnePlus 3 met Android N (OOS 4.0) heb ik in settings een item "status balk" daarin zitten verschillende schuifjes om zaken in de status bar aan of uit te zetten (wifi, bt, nfc, tijd, geluid etc), waaronder ook "Scherm automatisch draaien". Als ik deze aanzet, heb ik in de gelockte portrait stand een portrait icoontje in de status bar. Bij automatisch draaien zie ik niks.

Als je deze optie niet hebt, zul je aan de slag moeten met xposed of custom roms, andere opties zijn er volgens mij niet om dit soort systeem dingen aan te passen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
Daar was ik al bang voor waarschijnlijk heeft LG SystemUI niet geactiveerd in hun versie van Android. Ik dacht eigenlijk eerder aan een simpele app in de Playstore die een icoon weer kan geven, maar heb die tot nu nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je gaat dit nooit, zonder root bij de icoontjes aan de rechterkant krijgen. Links bij de notificaties, is het in theorie wel mogelijk zonder root.
Kijk eens naar deze app:

(niet zelf getest, maar ziet eruit of hier wellicht een custom notificatie icon bij zit)
of anders een andere app via deze search:
https://play.google.com/s...notification&c=apps&hl=nl

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieSD
[quote]Prulleman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:18:
Kijk eens naar deze app:

Ik heb deze apps wel bekeken maar dacht aan de oude screenshots te zien en laatste commentaren van 2013 dat de app niet meer actueel was. Toch geprobeerd. En ik krijg nu links een icoon in beeld. Daar kan ik wel mee leven en dat is me die €2,50 wel waard ;)
Pagina: 1