Synchroniseren agenda iPhone 6s met rMBP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Allo allo,

Het volgende doet zich voor;

Vanuit de universiteit heb ik een agenda met daarin mijn rooster, examens, belangrijke data en dergelijke. Deze kan ik vanuit de universiteit-app synchroniseren met mijn iPhone agenda. Dit is dan een 'agenda-abonnement'.

Het probleem is dat deze dit deel van m'n agenda niet synchroniseert met mijn Macbook (waarschijnlijk omdat deze niet in iCloud komt te staan).

Heeft iemand enig idee hoe ik een agenda-abonnement aan mijn iCloud kan toevoegen?

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.

Mvg,

SB.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Nee dat gaat niet, immers het is een andere agenda. Maar als jouw uni een link kan leggen met je agenda op je iPhone dan zal het vast een iCal linkje zijn wat hij opent.

Vraag eens bij de it of ze dat linkje niet hebben of achterhaal het zelf eens. Die link kan je dan weer gewoon openen als abonnement in je agenda op je MacBook

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 09:32
Deels inderdaad wat SpoekGTi zegt: Vraag even na bij IT. En dan vooral omtrent het "synchroniseren met desktop". Lijkt mij dat ze ook gewoon de mogelijkheid hebben om te synchroniseren met Exchange servers (Office/Outlook).

Eventueel wat je ook kan proberen/vragen is de Uni agenda te synchroniseren met een Google account en dát account toevoegen op beide apparaten. Geen idee of dat werkt. Werkte voor mij vroeger wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

SavageBrother schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:59:
Allo allo,

Het volgende doet zich voor;

Vanuit de universiteit heb ik een agenda met daarin mijn rooster, examens, belangrijke data en dergelijke. Deze kan ik vanuit de universiteit-app synchroniseren met mijn iPhone agenda. Dit is dan een 'agenda-abonnement'.

Het probleem is dat deze dit deel van m'n agenda niet synchroniseert met mijn Macbook (waarschijnlijk omdat deze niet in iCloud komt te staan).

Heeft iemand enig idee hoe ik een agenda-abonnement aan mijn iCloud kan toevoegen?

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.

Mvg,

SB.
Zoiets heb ik ook op mijn hogeschool... Echter werken wij met Outlook wat gesynchroniseerd wordt naar de info terminal/agenda app van de hogeschool. Mocht de Universiteit ook iets aanbieden met synchronisatie naar Outlook, Google-Agenda of iets dergelijks kan je die geloof ik wel synchroniseren. Een andere optie is misschien het zoeken naar de "export" functie in je informatie terminal van de universiteit. Voorheen konden wij een rooster exporteren als ik geloof een .XML bestand wat geladen kon worden in verschillende agenda's (wijzigingen komen dan niet door maar je basis rooster heb je er wel in staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Bedankt voor de reacties! Ik heb de link inderdaad gevonden (echter stond daar niet bij dat dit voor laptops was, maar goed, dat terzijde) en het werkt naar behoren!

It's dogged that does it