Geany

Heerlijke no nonsense editor
Ik zelf werk met pretty much alles wat een terminal window ingebouwd heeft zitten, voor grote projecten is dit PyCharm vanwege prettige Python ondersteuning maar wil ook nog wel eens uitstappen naar Visual Studio Code wat ook goed op weg is en vooral met frontend dingen ook handig kan zijn.
Mijn omgeving:
MacBook Pro (Retina, 13-inch, eind 2013).
PyCharm Community/Visual Studio Code.
Altijd 1 of of meer terminal window in de IDE geopend.
MacBook
Gewoon prettige werkpaard, goed scherm relatief licht/small en een goede accuduur. *nix achtergrond is daarnaast ook een must-have voor mij.
PyCharm
Ik werk (als frontender) bij een bedrijf dat Python/Django applicaties ontwikkeld, om project aan te slingeren, tests te lezen, of even wat te fixen zit ik vaak zat nog even in de Python code en daar is PyCharm wel zo prettig. Lomp maar volledig...
Visual Studio Code
Als ik in aan losse NPM libraries werk zit ik vaak in deze editor. Is wat fijner voor puur JavaScript dingen waar de community editie van PyCharm JS ondersteuning mist.
Terminals... terminals... terminals...
Als een IDE niet makkelijk een terminal kan starten valt ie vaak al af voor mij. Al mijn rand bezigheden (git werk/tests starten/debuggen) doe ik vanuit een terminal, het komt ook nog weleens voor dat ik VIM in een terminal van een IDE start om wat te doen.
Als om code aankomt wil ik zo veel mogelijk:
- Code completion.
- Docstring generation.
- Syntax highlighting.
- ...
Voor de rest gewoon een of meer terminals voor mn snuffert voor de rest...