Ik heb een gedeeld album gemaakt met iCloud foto-delen. Daarop heb ik enkele video's geplaatst zodat ik ze van mijn telefoon kon verwijderen, dit scheelde weer ruimte. Echter kan ik ze nu niet meer terughalen op m'n telefoon, eigenlijk kan ik niks meer met de filmpjes. Ik kan ze niet meer verplaatsen vanuit die iCloud foto album... iemand enig idee hoe dit moet? Behalve ze zelf bekijken in dat album kan ik er dus niks meer mee...
Vraag
Alle reacties
Wat zou je er mee willen doen dan? Bekijken lukt wel zeg je, en je kunt ze vanuit de Foto's-app bijvoorbeeld aan jezelf mailen om ze te bewerken.
Waarom wil je ze weer op je telefoon hebben?
Het klinkt een beetje stom, maar dat kan dus niet eenvoudig.
De omweg is via een mac of pc. Daar download je de video, en vanaf daar stuur je de video weer naar je telefoon.
De omweg is via een mac of pc. Daar download je de video, en vanaf daar stuur je de video weer naar je telefoon.
Wise enough to play the fool
Downloaden vanaf iCloud en dan versturen via Whatsapp web. Scheelt weer een stapteacher schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:24:
Het klinkt een beetje stom, maar dat kan dus niet eenvoudig.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het is natuurlijk wel een beetje 'dom' dat je deze storage niet kan gebruiken zoals elke andere Cloud dienst op je telefoon.Icephase schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:35:
Wat zou je er mee willen doen dan? Bekijken lukt wel zeg je, en je kunt ze vanuit de Foto's-app bijvoorbeeld aan jezelf mailen om ze te bewerken.
Nou wat 'dom' is, is dat je blijkbaar dingen verwacht die met die clouddienst niet mogelijk zijn. Hierover had je je natuurlijk van tevoren best kunnen informeren, voldoende info over beschikbaar.
Nogmaals: waarom wil je per se die video op je toestel? Wat kun je er dan wél mee dat je nu niet kunt?
Vanuit de foto's app kun je hem bekijken dus? Dan kun je hem ook direct naar WhatsApp 'sturen', met het icoontje onderaan. Lukt bij mij prima, dus zou bij jou ook gewoon moeten werken. Zo niet, heb je óf instellingen niet goed staan óf je doet zelf iets fout.
Nogmaals: waarom wil je per se die video op je toestel? Wat kun je er dan wél mee dat je nu niet kunt?
Vanuit de foto's app kun je hem bekijken dus? Dan kun je hem ook direct naar WhatsApp 'sturen', met het icoontje onderaan. Lukt bij mij prima, dus zou bij jou ook gewoon moeten werken. Zo niet, heb je óf instellingen niet goed staan óf je doet zelf iets fout.
[ Voor 30% gewijzigd door Icephase op 06-01-2017 23:55 ]
Aan de andere kant heb gelijk een aan de andere kant ook niet.Pepper92 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:20:
[...]
Het is natuurlijk wel een beetje 'dom' dat je deze storage niet kan gebruiken zoals elke andere Cloud dienst op je telefoon.
1. Blijkbaar weten heel veel mensen niet wat de definitie van synchroniseren is.
2. Je had je zelf allang kunnen informeren op dit gebied. Ik gebruik Onedrive in foto's te op te slaan en zo kan ik ze altijd nog van mijn telefoon verwijderen, zonder een foto te verliezen. (Dit is wat de meeste Cloud diensten doen)
Staan de filmpjes niet nog in "Recent verwijderd" bij de albums in de photo's app? Zou wel zo moeten zijn nl., daar is die map voor bedoeld (items blijven daar 30 dagen staan om dit soort vergissingen terug te kunnen draaien).Naba90 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:11:
Ik heb een gedeeld album gemaakt met iCloud foto-delen. Daarop heb ik enkele video's geplaatst zodat ik ze van mijn telefoon kon verwijderen, dit scheelde weer ruimte. Echter kan ik ze nu niet meer terughalen op m'n telefoon, eigenlijk kan ik niks meer met de filmpjes. Ik kan ze niet meer verplaatsen vanuit die iCloud foto album... iemand enig idee hoe dit moet? Behalve ze zelf bekijken in dat album kan ik er dus niks meer mee...
Jup ik heb het dan ook nooit echt gebruikt. Maar voor een opslagcentra waar ze bij meer gb toch aardig wat geld vragen vind ik persoonlijk dat je meer functionaliteit mag verwachten. De enige reden om het nu te gebruiken is om standaard een back up van je telefoon te hebben: handig en belangrijk natuurlijk, maar iets dergelijks als op vraagt zouden ze mooi toe kunnen voegen. Ze adverteren er zelf ook mee dat je door icloud meer ruimte overhoudt; ze zeggen er niet bij dat terugzetten omslachtig is.Berlinetta schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:23:
[...]
Aan de andere kant heb gelijk een aan de andere kant ook niet.
1. Blijkbaar weten heel veel mensen niet wat de definitie van synchroniseren is.
2. Je had je zelf allang kunnen informeren op dit gebied. Ik gebruik Onedrive in foto's te op te slaan en zo kan ik ze altijd nog van mijn telefoon verwijderen, zonder een foto te verliezen. (Dit is wat de meeste Cloud diensten doen)
Pagina: 1