Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn Nexus 6P wil ik een extra oplader hebben. De originele lader heeft een output van 5V/3A.
Ik kan eigenlijk alleen maar laders vinden met een output van 5V met 2.0A... Op verschillende sites lees ik dat dit weleens een probleem zou kunnen zijn, tenzij je een juiste kabel hebt, anders sloop je je telefoon (???)

Daarentegen lees ik ook verhalen van mensen die een USB A naar USB C kabel gebruiken op een lader met een output van 5V/2.0A....

Kortom, wat is wijsheid?
Wie heeft ervaring met een andere lader?
Wie heeft er een goed advies?

Oja, de originele lader is niet meer bij Google te verkrijgen...

Alvast bedankt!

Robert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:37:
Voor mijn Nexus 6P wil ik een extra oplader hebben. De originele lader heeft een output van 5V/3A.
Ik kan eigenlijk alleen maar laders vinden met een output van 5V met 2.0A... Op verschillende sites lees ik dat dit weleens een probleem zou kunnen zijn, tenzij je een juiste kabel hebt, anders sloop je je telefoon (???)
Elke oplader die werkt op 5V zou moeten werken. De Nexus 6P heeft wel een USB-C aansluiting, dus daar dien je wel rekening mee te houden.

Verder werkt Quick Charge niet, tenzij je een oplader haalt die dat ondersteund.

Verder betreft dit accessoires, dus schopje naar WAO.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Zelf gebruik ik alleen nog maar deze opladers:
Anker PowerPort ook voor mijn eigen Nexus 6P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een snelle opdracht gegeven op een redelijke bekende blauwe smartphoneshop; daar komen thuisladers tot 6.8A uit gerold.

Geen idee wat er precies nodig is voor de 6P; een lager amperage betekent over het algemeen dat je langer bezig bent met opladen (bij hetzelfde voltage). Dus tenzij je absoluuuut prijs stelt op exact dezelfde laadsnelheden als de originele lader, zou je ook gewoon een normale 2.4A lader kunnen halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof