Pc komt niet in bios, geen display en restart elke 5-10 sec

Pagina: 1
Acties:

• Sjekk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-11 15:35
Zojuist mijn eerste pc in elkaar gezet.

Ik heb mij ontzettend goed voorbereid en weet vrij zeker dat de kabels (cpu, videokaart, moederbord) goed zitten aangesloten.
Ik heb anti-statisch gewerkt (stuk of 10x de buis van de kachel aangeraakt) en niet op tapijt gestaan, geen losse kleding etc.
Wat ik heb geprobeerd:
  • Ram uit slot 1 eruit en slot 2 erin laten
  • Ram uit slot 2 eruit en 1 erin laten
  • Alle panel wiring eruit behalve de aan/uit knop.
  • de moederbord batterij erin en eruit.
  • de case fans uit.
Alle fans draaien netjes, ook die van de cpu.

De videokaart gaan de lampjes branden.

Wat opvalt is dat de CPU fan ietsje sneller gaat draaien en op dat moment valt de pc uit, en gaat de pc automatisch na 1 seconden opnieuw aan hetzelfde loopje af.

dit heb ik ingebouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 58,50€ 58,50
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 209,-€ 209,-
1Cooler Master N200 Window€ 46,59€ 46,59
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 55,85€ 55,85
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 770,74

Ik heb het idee dat de voeding misschien niet sterk genoeg is.. maar dat is een shot in the dark

Verwijderd

En de cpu koeler zit goed gemonteerd?

• Sjekk
De intel standaard koeler heb ik met 4 van die 'klik systeem' vastgedrukt. en de fan zit in het moederbord

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ook geen afstandbusjes onder het moederbord die kortsluiting maakt? Voeding zou je op moeten kunnen zoeken, sommige videokaarten vereisen dat de 12V rail een bepaald amperage aan kan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26

MikeVM

- Baloo -

alle kabels opnieuw controleren, kijken of de videokaart niet teveel naar ondere doorzakt, kijken of er achteraan het moederbord geen standoff's staan die er niet horen.
andere voeding proberen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Sjekk
zonder videokaart gebeurt overigens hetzelfde, lijkt me dus ook niet dat de voeding tekort komt.

Ook zonder de usb, audio en alles behalve de power knop van de panel gebeurt dit.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26

MikeVM

- Baloo -

kan je alle voltages van je voeding controleren met een multimeter?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Sjekk
Nee helaas..
Ik heb nu enkel ram en CPU/cpu fan aangesloten en het faalt nogsteeds.

Ik twijfel om naar de media markt te gaan voor een andere voeding, maar ben bang dat ik geld verspil omdat ik geen idee heb wat het probleem is.

Wat zouden jullie aanraden om te doen?

Verwijderd

Test eens buiten de behuizing op de doos van het moederbord. Alleen moederbord, cpu, cpu koeler, 1 reep geheugen en de voeding. Hiermee kijken of je in het bios kunt komen.

• Sledgers
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08-2024
Klinkt misschien alsof ik je onderschat maar ben je zeker dat je de koeler echt juist hebt aangesloten? :p Ik weet niet hoe skylake standaard koelers geleverd werden maar ik neem aan dat je daar nog wel een plastic folie ofzo moet aftrekken waar de thermal paste hangt? Heb je dat gedaan?

• Sjekk
HET IS OPGELOST

Heel erg bedankt voor jullie tijd.

Het probleem was de ram. Aan 1 kant was een lipje wat je naar benede doet, en de andere kant moest ik hem los erindrukken.

Omdat ik geen 'feedback' kreeg dacht ik dat hij goed zat. echter na echt HEEL hard drukken start hij nu op

Ik zal dit nooit vergeten, nogmaals bedankt allemaal!

• Sjekk
Wat voel ik me stom nu.. thanks voor jullie tijd

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Schaam je diep! T gebeurt de besten onder ons :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1