Zojuist mijn eerste pc in elkaar gezet.
Ik heb mij ontzettend goed voorbereid en weet vrij zeker dat de kabels (cpu, videokaart, moederbord) goed zitten aangesloten.
Ik heb anti-statisch gewerkt (stuk of 10x de buis van de kachel aangeraakt) en niet op tapijt gestaan, geen losse kleding etc.
Wat ik heb geprobeerd:
De videokaart gaan de lampjes branden.
Wat opvalt is dat de CPU fan ietsje sneller gaat draaien en op dat moment valt de pc uit, en gaat de pc automatisch na 1 seconden opnieuw aan hetzelfde loopje af.
dit heb ik ingebouwd:
Ik heb het idee dat de voeding misschien niet sterk genoeg is.. maar dat is een shot in the dark
Ik heb mij ontzettend goed voorbereid en weet vrij zeker dat de kabels (cpu, videokaart, moederbord) goed zitten aangesloten.
Ik heb anti-statisch gewerkt (stuk of 10x de buis van de kachel aangeraakt) en niet op tapijt gestaan, geen losse kleding etc.
Wat ik heb geprobeerd:
- Ram uit slot 1 eruit en slot 2 erin laten
- Ram uit slot 2 eruit en 1 erin laten
- Alle panel wiring eruit behalve de aan/uit knop.
- de moederbord batterij erin en eruit.
- de case fans uit.
De videokaart gaan de lampjes branden.
Wat opvalt is dat de CPU fan ietsje sneller gaat draaien en op dat moment valt de pc uit, en gaat de pc automatisch na 1 seconden opnieuw aan hetzelfde loopje af.
dit heb ik ingebouwd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 218,90 | € 218,90 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 58,50 | € 58,50 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Cooler Master N200 Window | € 46,59 | € 46,59 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,85 | € 55,85 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 86,95 | € 86,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 770,74 | |
Ik heb het idee dat de voeding misschien niet sterk genoeg is.. maar dat is een shot in the dark