OK, ik heb een modem (Zyxel P-2812HNU-F1) en een wifi routertje (Asus RT-N66U met tomatoUSB). Ik had dit draaien op de manier die hier wordt uitgelegd: Modem (192.168.1.254) met DHCP aan via LAN poort aan router (192.168.1.1) met DHCP uit. Maar, ik wil dat mijn router al het verkeer via een VPN tunnel stuurt, en ik heb sterk het vermoeden dat dat niet lukt via een LAN poort is.
Dus wil ik dat het modem alles klakkeloos doorstuurt aan de router via de WAN poort, de router alles verder stuurt via LAN of WLAN en DHCP aan heeft staan. Maar tegelijkertijd wil ik eigenlijk vanaf mijn PC zowel de router als het modem kunnen benaderen, dus dan zouden ze volgens mij in hetzelfde subnet moeten zitten.
Kan dit? Zo ja, hoe? Zo nee, wat is de beste optie?
Dus wil ik dat het modem alles klakkeloos doorstuurt aan de router via de WAN poort, de router alles verder stuurt via LAN of WLAN en DHCP aan heeft staan. Maar tegelijkertijd wil ik eigenlijk vanaf mijn PC zowel de router als het modem kunnen benaderen, dus dan zouden ze volgens mij in hetzelfde subnet moeten zitten.
Kan dit? Zo ja, hoe? Zo nee, wat is de beste optie?