Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 08:20
Ik draai sinds een dag Pi-hole op mijn netwerk. Zat zojuist eens door de logging te kijken en er viel mij iets op:
Mijn Archer C7 draait als een zonnetje en doet geen rare dingen, het Ziggo extra wifi punt (ook een Archer C7) is continu verbinding aan het maken met de volgende adressen:Dit vind ik nogal vreemd aangezien dit gewoon een AP is in mijn netwerk en zou daarom geen verbindingen uit zichzelf op moeten zetten. Weet iemand wat dit beestje aan het doen is? Hoe kan ik uitvogelen wat hij exact aan het versturen is?

Heb al contact gehad met de klantenservice van Ziggo, die gaf aan geen idee te hebben en dat ik het maar met de fabrikant moest uitzoeken.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon annuleren/terugsturen die Ziggo meuk en koop zelf een fatsoenlijke AP (de Archer C7 is namelijk een Router).
Hij is namelijk aangepast en dus niet gelijk aan de originele Archer C7 (vandaar het prijs verschil).
Lees: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 06-01-2017 00:04 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
0c2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:11:
Weet iemand wat dit beestje aan het doen is? Hoe kan ik uitvogelen wat hij exact aan het versturen is?
Wiresharken :)

Waarschijnlijk probeert ie updates/content te downloaden van TP-Link die dat op een CDN heeft gehost.

Verder is het volgensmij mogelijk om andere firmware op dat apparaat te flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door RobinF op 06-01-2017 10:51 ]