Audio in op Focusrite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Het gaat over audio maar weet niet of het in een ander categorie had gemoeten. Als wel, dan sorry.

Ik heb een focusrite 8i6 op een pc aangesloten om via mijn DAW muziek te kunnen maken. Dat gaat allemaal prima. Ik wil graag mijn werkpc (dus een extra pc) audio via die Focusrite laten lopen zodat ik overdag ook muziek heb op mijn Rokits.

Ik dacht simpel een 3, 5 mm kabel to jack te gebruiken maar dan "mis" ik de helft van het spectrum van het geluid. De jack is TRS i.p.v. TS als ik namelijk de helft van de jack er in doe heb ik wel goed geluid. Maar ja dan sodemietert hij natuurlijk de hele tijd er uit.

Is het gewoon de kabel of..?
Iemand die mij wil helpen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:49
Moet je niet een 3.5mm jack naar 2x T(R)S hebben? Volgens mij moet je input 3 en 4 gebruiken om stereo weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:23:
Moet je niet een 3.5mm jack naar 2x T(R)S hebben? Volgens mij moet je input 3 en 4 gebruiken om stereo weer te geven.
Zou dat het zijn, of moet er een 3,5mm naar rca s/pdif? Die ingang zit er ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
dat gaat niet werken, die verwacht een digitaal signaal. Maar als je pc een digitale coax/rca aansluiting heeft kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:23:
Je moet 1* 3,5mm jack naar 2*6mm TS jacks hebben. TRS is niks anders dan links, rechts en massa bij elkaar in 1 stekker. De mono-jacks hebben óf links en massa óf rechts en massa in één stekker zitten.

Je moet dus óf ingang 1+2 gebruiken óf 3+4. Maar niet óf 1 óf 2 óf 3 óf 4, dan heb je enkel een mono signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
TRS kan ook gebalanceerd zijn... maar bij een verloop naar 3.5mm stereojack lijkt me dat sterk. Vandaar ook de R tussen haakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 08:47
Ik heb ook een Focusrite, en sluit ook een 3,5mm -> 2x Jack aan op de Focusrite. In de Scarlett Mixcontrol software kan je aangeven dat je bijv. 3+4 wilt bundelen tot een stereopaar.

Ik gebruik deze kabel: http://www.bax-shop.nl/ja...abel/product-details.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kltByz4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorchris
Super, dank jullie wel!
Pagina: 1