Is de ASUS videokaart beter dan de Sapphire?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn grafische kaart upgraden naar een betere. Maar nu wil ik een goede keuze maken, maar weet niet helemaal goed waar ik op moet letten. Ik heb mijn oog laten vallen op een ASUS, omdat mijn moederbord ook ASUS is.

https://www.videokaartsho...ml#product_specifications

Ik heb nu deze erin zitten:

http://www.videokaartshop...ml#product_specifications

Maar ik begin een beetje te twijfelen of deze van ASUS wel beter is, omdat hij veel minder stroom nodig heeft! (of heeft dit er niets mee te maken? 8)7 )

...

Mijn computer heeft dit allemaal:

Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen
600 Watt Cooler Master voeding
AMD Zambezi FX-4100 QuadCore
Standaard koeling
Asus M5A78L-M/USB3
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
500 GB Samsung SSD (zelf erin gezet) (zat een 500GB HDD in)
DVD Brander Optical Disc Drive
AMD Radeon 7770 1GB
51-in-1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
...

Is er iemand die een suggestie durft te maken? Mag ook een hele andere zijn! Maximaal €150 - € 200,- aub. Ik wil er World of Tanks HD mee spelen 8)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Die upgrade is zonde van het geld. Een 750TI is oud en niet bijzonder veel sneller dan wat je nu hebt. (20 a 30%) Persoonlijk zou ik niet upgraden. Het is zonde van het geld. Je CPU is niet snel en de VGA die je er nu bij hebt past er goed bij. Upgraden naar iets wat veel sneller is zou je alleen maar enorme bottlenecks geven omdat je CPU gewoon niet zo snel is.

Als je echt wilt upgraden ga dan voor een GTX1050TI of voor een RX470.

[ Voor 9% gewijzigd door .Maarten op 05-01-2017 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad. Je combinatie is goed zo. De FX4100 serie is langzamer dan de Phenoms die ze vervangen zouden hebben, dus het is zonde van je geld. Ook is de 750Ti al best oud.
Spaar door voor wat nieuwers en vervang gelijk je CPU mee (maar niet meer een AMD FX).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:56:
Inderdaad. Je combinatie is goed zo. De FX4100 serie is langzamer dan de Phenoms die ze vervangen zouden hebben, dus het is zonde van je geld. Ook is de 750Ti al best oud.
Spaar door voor wat nieuwers en vervang gelijk je CPU mee (maar niet meer een AMD FX).
Bedankt voor je antwoord! Wat voor CPU zal ik dan erin zetten, en welke videokaart past daarbij? Is het makkelijk om mijn CPU (moederbord?? 8)7 ) te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Een intel i5-6500 of 6600 doet het leuk. En ja daar ben je ook een nieuw mobo en ram bij nodig.

Het is zonde om de CPU te vervangen door iets wat op je huidige mobo past omdat de modellen die nog een beetje presteren gewoon prijstechnisch niet interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Voor een kleine prijs kun je je systeem een upgrade geven.

Ik zou voor een FX6300 gaan ( 2e hands gaan die er rond de 50€ uit)
Of een cpu uit deze lijst (MAX 95watt TDP)
Anders sloop je je moederbord.

https://www.asus.com/Motherboards/M5A78LM_LX/HelpDesk_CPU/

En als videokaart. Een 2e hands R9 290x.4gb
Die kosten ongeveer 150€

Ik denk dat je dan nog ongeveer 2 jaar met je pc alle spellen op max/medium kunt spelen .

Zit je op 200€ ongeveer

De FX4XXXX serie komt net power te kort , anders gaat dat je bottleneck worden.

Die kan je evt ook weer verkopen.

Edit :

V&A aangeboden: AMD FX-8300 Boxed

Mooie 8core voor 70€

[ Voor 10% gewijzigd door frankym op 06-01-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankym schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:41:

Die kosten ongeveer 150€

Ik denk dat je dan nog ongeveer 2 jaar met je pc alle spellen op max/medium kunt spelen .

Zit je op 200€ ongeveer

Edit :

Mooie 8core voor 70€
Niet voor tweedehands FX-serie meer gaan. Dat is nagenoeg geen upgrade meer.

Koop een i5 6400 om mee te beginnen, dan heb je ook nog een platform waarmee je kunt upgraden in de toekomst.

Een nieuwe gpu zal dan eerst maar even moeten wachten, maar die cpu-upgrade zal je ook al wat helpen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 10:22 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Met een 6400/6500/6600 moet je ook nieuw geheugen kopen (DDR4)

Je kan ook je processor, moederbord en geheugen als een setje verkopen. Dat geld weer investeren in een nieuw moederbord, processor en geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:41:
[...]

Niet voor tweedehands FX-serie meer gaan. Dat is nagenoeg geen upgrade meer.

Koop een i5 6400 om mee te beginnen, dan heb je ook nog een platform waarmee je kunt upgraden in de toekomst.

Een nieuwe gpu zal dan eerst maar even moeten wachten, maar die cpu-upgrade zal je ook al wat helpen!
Niet iedereen heeft daar geld voor, er wordt hier gevraagd of hij een bepaald een upgrade kan doen voor 150 a 200€ .

Ik heb zelf ook een i7 6700k , maar ik heb een fulltime baan.
maar amd is ook niks mis mee, en gaat voor de huidige spellen nog prima mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

frankym schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Niet iedereen heeft daar geld voor, er wordt hier gevraagd of hij een bepaald een upgrade kan doen voor 150 a 200€ .

Ik heb zelf ook een i7 6700k , maar ik heb een fulltime baan.
maar amd is ook niks mis mee, en gaat voor de huidige spellen nog prima mee.
Ben ik 100% met je eens.

Waar ik eigenlijk op doelde (had ik er misschien even bij moeten zeggen), is dat de TS beter kan wachten met upgraden en verder gaan met sparen. Als de TS dan genoeg geld, in één keer de cpu, mobo en ram vervangen naar Skylake (dat zou mijn voorkeur hebben).

World of Tanks benut geen 8-cores of 6-cores cpu's. Je kunt daarom beter een Intel kopen, omdat die superieur is wat betreft instructions per cycle. Omdat het spel grafisch niet heel zwaar is, kun je dus beter cpu upgraden ipv de gpu (in mijn optiek).

Maar nogmaals, ben het met frankym eens dat dit niet de goedkoopste manier van upgraden is. Verder kun je ook niet voor 150 - 200 euro naar skylake gaan, omdat je dan gewoon teveel componenten in één keer moet vervangen/upgraden.

Dus mijn tip: spaar nog even en koop in één keer een i5 6400 (of 6500, of 6600) met bijpassend moederbord en ram en laat de gpu eerst maar even voor wat het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

frankym schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:41:

Die kosten ongeveer 150€

Zit je op 200€ ongeveer

Edit :

Mooie 8core voor 70€
8core gaat marginaal profijt opleveren, er zijn weinig games die optimaal gebruik maken van de 8cores, een degelijke OC van een 4100 kan zelfs niveau stock 8350 draaien (die natuurlijk ook iets rapper kan draaien, maar heeft een 125watt TDP).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
SinergyX schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:30:
[...]

8core gaat marginaal profijt opleveren, er zijn weinig games die optimaal gebruik maken van de 8cores, een degelijke OC van een 4100 kan zelfs niveau stock 8350 draaien (die natuurlijk ook iets rapper kan draaien, maar heeft een 125watt TDP).
Ben het niet helemaal met je eens, ik ben een man van benchmarks en deze cpu is 50% sneller.
Tevens moet je deze 8core ook niet zien als een echte 8core, meer als een quad-core met HT, de L2 cache wordt door 2 cores gedeelt.
Het neemt niet weg dat deze processor meer L2 cache heeft (8mb) als de FX4100 (4mb) .

http://cpu.userbenchmark....vs-AMD-FX-4100/1489vs2878

[qu
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Ben ik 100% met je eens.

Waar ik eigenlijk op doelde (had ik er misschien even bij moeten zeggen), is dat de TS beter kan wachten met upgraden en verder gaan met sparen. Als de TS dan genoeg geld, in één keer de cpu, mobo en ram vervangen naar Skylake (dat zou mijn voorkeur hebben).

World of Tanks benut geen 8-cores of 6-cores cpu's. Je kunt daarom beter een Intel kopen, omdat die superieur is wat betreft instructions per cycle. Omdat het spel grafisch niet heel zwaar is, kun je dus beter cpu upgraden ipv de gpu (in mijn optiek).

Maar nogmaals, ben het met frankym eens dat dit niet de goedkoopste manier van upgraden is. Verder kun je ook niet voor 150 - 200 euro naar skylake gaan, omdat je dan gewoon teveel componenten in één keer moet vervangen/upgraden.

Dus mijn tip: spaar nog even en koop in één keer een i5 6400 (of 6500, of 6600) met bijpassend moederbord en ram en laat de gpu eerst maar even voor wat het is :)
Je hebt helemaal gelijk dat het een beter idee is om verder te sparen.
Indien het een mogelijke optie is voor de TS.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf NOOIT voor een i5 6400 zou gaan (2,7 GHz ) .
Wil je echt lekker gamen heb je toch minimaal een cpu nodig die een stock kloksnelheid heeft van 3,5ghz
Intel is inderdaad superieur betreft kloks per tik.
Al ben ik wel benieuwd wat de ZEN van AMD gaat doen. ( nog een rede om nog even te wachten)
😬
Battlefield 1 maakt wel gebruik van 8-core , de frosbite-engine support multi-core toepassingen.
Moet wel zeggen dat de meeste spellen het niet supporteren

Maarja het is aan de TS wat hij graag wilt en wat hij over heeft voor zijn systeem .😎👌🏿

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

frankym schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Ben het niet helemaal met je eens, ik ben een man van benchmarks en deze cpu is 50% sneller.
Tevens moet je deze 8core ook niet zien als een echte 8core, meer als een quad-core met HT, de L2 cache wordt door 2 cores gedeelt.
Het neemt niet weg dat deze processor meer L2 cache heeft (8mb) als de FX4100 (4mb) .

[qu
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat het een beter idee is om verder te sparen.
Indien het een mogelijke optie is voor de TS.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf NOOIT voor een i5 6400 zou gaan (2,7 GHz ) .
Wil je echt lekker gamen heb je toch minimaal een cpu nodig die een stock kloksnelheid heeft van 3,5ghz
Intel is inderdaad superieur betreft kloks per tik.
Al ben ik wel benieuwd wat de ZEN van AMD gaat doen. ( nog een rede om nog even te wachten)
😬
Battlefield 1 maakt wel gebruik van 8-core , de frosbite-engine support multi-core toepassingen.
Moet wel zeggen dat de meeste spellen het niet supporteren

Maarja het is aan de TS wat hij graag wilt en wat hij over heeft voor zijn systeem .😎👌🏿
Die website vertrouw ik dus zelf voor geen meter. Ik ben ook wel een man van benchmarks, maar dan wil ik precies zien welke benchmarks er zijn uitgevoerd en met welk testsysteem. Die website die jij aankaart, noemt helemaal niks qua welke benchmarks zijn gebruikt. Voor zover ik kan zien, baseren ze hun cijfertjes puur op GHz, cache, aantal cores, e.d.

Verder zegt de TS alleen maar zijn pc te gebruiken voor World of Tanks en dit spel is vooral single-core gericht, dus dan maakt een 8-core echt geen ene flikker uit vergeleken met een 4-core. Bovendien is AM3+ een dood platform zonder GOEDE upgrademogelijkheden. Het is dus een geldverspilling om hier nog geld in te investeren.

Een i5 6400 is de bare-minimum van wat ik zou aanraden, daarom noemde ik die ook, omdat die cpu het goedkoopst is in de gehele skylake i5-reeks. Verder zou die i5 6400 alsnog beter zijn dan de 8-core van AMD in single-threaded spellen en programma's (video: YouTube: i5-6400 vs FX-8350 - Comparison.

Edit: die "maar 2,7 GHz" van de i5-6400 maakt dus niet zo heel veel uit, want hij is toch al beest vergeleken met de FX-4100 en is de goedkoopste skylake i5 met een behoorlijk goed upgrade-pad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

frankym schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Natuurlijk is de 8350 in de benchmarks veelal sneller, hogere standaardclock en de L2 grootte speelt mee, maar we praten hier puur games, waarvan er maar een handjevol zijn die dusdanig beter presteren op een 8core dan zijn soortgelijke 4core variant en dit in combinatie met bv een 290X echt verschil gaat geven.

Ik nam alleen de 8350 als voorbeeld omdat ik deze zelf heb getest met 3 verschillende CPU's (waaronder quad en 6core), de V&A die jij aangaf was een 8300 die nog langzamer (stock) is dan een 8350 en het verschil daarmee met een 4100 nog kleiner maakt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En wat ik aanraad is simpel een mooie r9 280(x) die gaan meestal voor 70-100 euro weg en dan kun je nog wel even door gamen en kun je het nog wel even uitzitten totdat je wat meer gespaard hebt en anders juist met de 7xxx lijn van intel en al helemaal met zen van amd gaat er weer meer '' oude '' meuk weg.

In mid/late 2017 zullen veel 6 en 8 cores van amd tweedehands erg veel in prijs dalen hoewel vooral de 8350 goed genoeg nog kan meekomen en zul je dus met de gpu+ later cpu+moederbord onder de 200 euro zitten.

Ik kan niet in je beurs kijken alleen heb al wel een beetje een gevoel daarom denk ik dat dit de beste oplossing price/performance zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
Ik ga persoonlijk altijd voor EVGA. Dit omdat de garantie erg goed is en de helpdesk ook zeer behulpzaam. Ze laten je er vaak zelf nog een beetje aan sleutelen aan de telefoon en bij de rest moet die vaak als RMA meteen terug.

Dit is natuurlijk een persoonlijke ervaring van mij en anderen gebruikers. Er zullen vast mensen zijn die dit anders ervaren.
Pagina: 1