Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noussienous
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-07-2023
Hoi allemaal,

Ik ben voor het eerst bezig geweest met zelf een pc in elkaar zetten. Alles zit erin en is aangesloten maar helaas is het nog niet gelukt om hem daadwerkelijk aan de praat te krijgen.

De situatie is als volgt: Als ik hem aansluit aan de stroom gaat het lampje van de grafische kaart branden. Verder is niks te zien. Als ik op de aan/uit-knop druk doet hij niks. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik heb gecontroleerd of de aan-uitknop goed verbonden zit en dat lijkt het geval te zijn. De voeding lijkt het ook te doen want het ledje bij de grafische kaart doet het wel. De andere voedingskabel naar het moederbord lijkt ook goed vast te zitten.

Kan iemand iets bedenken wat ik nog kan controleren? Misschien is het gewoon iets heel doms O-)

Het gaat om de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 219,-€ 219,-
1MSI H110M ECO€ 50,95€ 50,95
1Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING€ 319,80€ 319,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,36€ 58,36
1Iiyama G-Master GE2488HS-B2 Zwart€ 158,50€ 158,50
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,-€ 23,-
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 54,-€ 54,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 55,85€ 55,85
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.221,12

Beste antwoord (via Noussienous op 05-01-2017 19:01)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Op de zijkant van de doos van de voeding staat het duidelijk aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cJqEnlT.jpg

De ATX12V moet dus bij je CPU erin. Daar rechts van zie je de PCI-E kabel, die moet in je videokaart.
Ze hebben ook, als je goed kijkt, een iets andere pasvorm..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er moeten/gaan meerdere voedingskabels van voeding naar moederbord?
Er gaan 1 of meerdere voedingskabels van voeding naar videokaart?
Zitten alle afstandsbusjes wel correct gemonteerd?
Doet de PC het wel als je de onderdelen in minimale vorm buiten de kast monteert?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noussienous
MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:42:
Er moeten/gaan meerdere voedingskabels van voeding naar moederbord?
Er gaan 1 of meerdere voedingskabels van voeding naar videokaart?
Zitten alle afstandsbusjes wel correct gemonteerd?
Doet de PC het wel als je de onderdelen in minimale vorm buiten de kast monteert?
Er gaat vanaf de voeding 1 kabel naar het moederbord en 1 kleinere kabel naar de grafische kaart.
Voor zover ik weet zitten de afstandsbusjes goed, ik weet niet zo goed hoe ik dit beter kan controleren.
Ik heb nog niet geprobeerd om hem in minimale vorm buiten de kast te maken. Leg je dan alle onderdelen gewoon op tafel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
Noussienous schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:07:
[...]

Er gaat vanaf de voeding 1 kabel naar het moederbord en 1 kleinere kabel naar de grafische kaart.
Voor zover ik weet zitten de afstandsbusjes goed, ik weet niet zo goed hoe ik dit beter kan controleren.
Ik heb nog niet geprobeerd om hem in minimale vorm buiten de kast te maken. Leg je dan alle onderdelen gewoon op tafel?
Je hebt ook nog een kabeltje voor je cpu als het goed is. En je harde schijven. ;). Heb je die ingeplugd? Het is een vierhoekig vormpje op je mobo

Buiten de kast opbouwen doe je het beste door je mobo even op een doos te leggen. De doos waar het mobo in kwam, bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2017 18:13 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noussienous
Nat-Water schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:09:
[...]

Je hebt ook nog een kabeltje voor je cpu als het goed is. En je harde schijven. ;). Heb je die ingeplugd? Het is een vierhoekig vormpje op je mobo

Buiten de kast opbouwen doe je het beste door je mobo even op een doos te leggen. De doos waar het mobo in kwam, bijvoorbeeld.
Ja, naar de harde schijven gaan ook kabels! :+ Naar de CPU niet... Vanuit de voeding kwamen twee 'interne' kabels. Daarvan heb ik er dus 1 op het moederbord aangesloten en 1 op de grafische kaart. Alleen twijfel ik nu of die op de grafische kaart wel klopt... Ik zie alleen ook geen plek waar hij kan bij de CPU...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
Noussienous schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Ja, naar de harde schijven gaan ook kabels! :+ Naar de CPU niet... Vanuit de voeding kwamen twee 'interne' kabels. Daarvan heb ik er dus 1 op het moederbord aangesloten en 1 op de grafische kaart. Alleen twijfel ik nu of die op de grafische kaart wel klopt... Ik zie alleen ook geen plek waar hij kan bij de CPU...
Je hebt een grote opening op je bord, daar moet de 20 pin in. Die kan je niet missen :)

Er zit op je bord dus ook een aansluiting voor de cpu. Klein schattig vierkantje, vlak achter je usb poorten linksboven. Is 4 hokjes groot. Daar heb je ook een kabel voor die uit je voeding komt.

Pak voor de zekerheid even de handleiding / legenda van je moederbord erbij, en van de voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2017 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lZhkuDpwdO9D37BEEPVrp0rG/medium.jpg
Daar waar de rode cirkels zitten, 2 aansluitpunten zoals Nat-Water al vermeld.

Videokaart moet met de 8 (6+2) pins aangesloten worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 05-01-2017 18:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noussienous
Nat-Water schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:20:
[...]

Je hebt een grote opening op je bord, daar moet de 20 pin in. Die kan je niet missen :)

Er zit op je bord dus ook een aansluiting voor de cpu. Klein schattig vierkantje, vlak achter je usb poorten linksboven. Is 4 hokjes groot. Daar heb je ook een kabel voor die uit je voeding komt.

Pak voor de zekerheid even de handleiding / legenda van je moederbord erbij, en van de voeding.
Ik heb het schattige vierkantje gevonden! De kabel die nu naar mijn grafische kaart gaat heb ik nog even bekeken (die was 4x2 hokjes en er bleek CPU op te staan). Hij blijkt uit elkaar te kunnen tot 2 dingetjes van elk 2x2. Hij zou dan dus wel in het schattige vierkantje passen :+
Is dat de bedoeling? En wat moet er dan naar mijn grafische kaart want die is nu een beetje eenzaam...
Vind het super fijn dat jullie helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:37
Er zit als het goed is ook een kabel bij waar PEG of PCI-E of PCI-Express of iets dergelijks op staat. Die gaat in je videokaart. Heeft een connector met 6 of 6+2 aansluitingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
Op de zijkant van de doos van de voeding staat het duidelijk aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cJqEnlT.jpg

De ATX12V moet dus bij je CPU erin. Daar rechts van zie je de PCI-E kabel, die moet in je videokaart.
Ze hebben ook, als je goed kijkt, een iets andere pasvorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noussienous
Jaaa hij doet het! _/-\o_

Super bedankt allemaal! Jullie hebben enorm geholpen!

Nu kijken wat het volgende probleem is waar ik tegenaan loop :P
Pagina: 1