Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mail die geforward wordt komt in de Ongewenste e-mail

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Goedemiddag heren,

Ik heb onlangs een migratie uitgevoerd van POP3 naar Exchange Plan 1, Office 365.
Dit gaat over het domein @bedrijfsnaam.nl

Vroeger was er een oude bedrijfsnaam, @oudebedrijfsnaam.nl
Hier komt nog ontzettend veel e-mail op binnen die doorgestuurd wordt naar @bedrijfsnaam.nl

Sinds de migratie naar Exchange, komt alle @oudebedrijfsnaam.nl e-mail in de ongewenste e-mail terecht.

Ik ben al veel met het SPF record bezig geweest, maar is dit het probleem?
Volgens mij is het SPF record 'vertrouwde' mail van een versturende partij, op hetzelfde domein?
'Afzender nooit' blokkeren lijkt niet te werken, ook Outlook regels krijg ik niet werkend.

Ik ben al uren bezig met een oplossing, wie kan me een duw in de rug geven?

Hartelijk dank!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben je nog eigenaar van het oude domein (denk het wel); waarom dan niet alle mail via de correcte records/aanpassingen direct naar Office365 sturen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:37:
Ben je nog eigenaar van het oude domein (denk het wel); waarom dan niet alle mail via de correcte records/aanpassingen direct naar Office365 sturen?
We zijn helaas geen eigenaar van het oude domein.
Het gaat hier om een bedrijf met meerdere vestigingen eronder en verschillende diensten.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Transportregel.

• JFTE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 19:31
Regel in Office365 beheer centrum aanmaken die als mail van het "oude" domein komt of aan gericht is het filter omzeilt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor de duidelijkheid: als pietje@anderbedrijf.nl een mail stuurt naar jantje@oudebedrijsnaam.nl en oudebedrijfsnaam.nl stuurt dat door naar de Office servers in Dublin, dan heeft exchange helemaal gelijk om 't als spam te markeren. Want oudebedrijfsnaam.nl is niet authorative voor anderbedrijf,nl

Maar je kunt dus een uitzonderingsregel aanmaken voor oudebedrijfsnaam.nl

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1