Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54
Mijn vraag

Via een android of IOS app krijgen leden van dezelfde groep opdrachten binnen, degene die het eerst op accept drukt heeft de opdracht. Ondanks dat ik bij wijze van spreken met de smartphone in de hand loop zijn de opdrachten negen van de 10 keer al weg.

Is het dan ook mogelijk om de snelheid van berichten via een app op één of andere manier sneller binnen te krijgen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Android app op een samsung galaxy S7 met T Mobile zakelijk abo 6 GB per maand
ASUS Tablet met wifi voor thuis
Android op PC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

een stuk of 10 andere smartphones
een ASUS Tablet
Android geinstalleerd op de pc en de app daarop geinstalleerd
Een 4g mifi router voor in de auto

Top heden nog geen beter resultaat.

alvast dank voor het meedenken en voor een goede oplossing heb ik graag iets over.

...

geen

Alle reacties

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 16:58
Wat voor app ontvang je de opdrachten mee? (is die app wel eerlijk met gelijkmatig doorgeven van berichten)
Heb je zelf een idee waarom anderen blijkbaar sneller zijn in accepteren? (zijn het echte spelers, of misschien bots?)
Zitten ze in dezelfde geografische regio als jijzelf? (zitten zij op een ander continent, waar zich ook de server bevindt die de opdrachten naar de app stuurt)

[ Voor 38% gewijzigd door Ivos op 05-01-2017 17:15 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:36
Die app klinkt eerlijk gezegd nogal schimmig, het klinkt als iets waar je bergen geld mee zou verdienen vanuit je luie stoel. Maar het grootste probleem zal je latency zijn. Als je via wifi internet dan is dat bijna per definitie langzamer dan een bedraad netwerk.

• Flash
Hi, nee dat is zeker niet het geval het is volledig legaal en het betreft een app in het personenvervoer.

geen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je modem en dergelijke gaat milliseconden schelen, is niet echt relevant op deze schaal. Hoevaak pollt je client app? Wordt er uberhaupt gepolld?

[ Voor 24% gewijzigd door Boudewijn op 05-01-2017 17:19 ]

• Ivos
john340 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:18:
Hi, nee dat is zeker niet het geval het is volledig legaal en het betreft een app in het personenvervoer.
Is er een premium versie / abo, waardoor de deelnemers de opdrachten eerder te zien krijgen? Naam van de app kun je wel noemen als het legaal is lijkt me?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Uber ofzo neem ik aan dan.

Wat wel uit kan maken zijn de instellingen tbv energiebesparing op je telefoon.
Die kan bijvoorbeeld je modem (4G en Wifi) uitschakelen op het moment dat je scherm uit is.

En anders is het niet heel moeilijk om bots te schrijven (nee, ik kan het zelf niet) die automatisch opdrachten accepteren die aan een aantal criteria voldoen. Dan hoef die bot alleen maar te vertellen dat je vrij bent voor een nieuwe opdracht, en dan accepteert hij automatisch de eerst die binnenkomt.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uber? Gezien je verplichting om Google Maps te gebruiken?

On-topic; het kan ook nog bij jouw provider liggen. Theoretisch (maar probeer het even te volgen), kan ik me voorstellen als jij een SIM hebt van provider A die weer afneemt bij provider B die op het netwerk van provider C zit, dat jij langzamer berichten binnenkrijg dan als je direct bij provider C zou zitten.

Ondanks dat het voor chauffeurs lastig is (en zeker in grensgebieden); heb je al eens geprobeed om roaming uit te zetten zodat je altijd "direct" op het goede netwerk zit en niet afhankelijk bent van wisselende masten van verschillende providers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flash
@ Ivos,

dank voor je reactie, het is een android en ios app, gewoon te downloaden via de app of play store.
Gebruikers bevinden zich in de randstad en ontvangen opdrachten uitsluitend voor Nederland.

Het bedrijf is wel in meerdere landen actief, maar deze app is uitsluitend Nederland.

Ik heb geen idee waarom anderen sneller zijn, vandaar dit topic.

wat bedoel je met BOTS ?

mvg

geen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als er nog 10 anderen met de telefoon in hun hand zitten is 1 opdracht per 10 aangeboden opdrachten binnen slepen toch niet gek?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ivos
@John340: wat RocketKoen ook al zegt: een bot is een programmaatje dat automatisch reageert. Normaals: kun je aangeven welke app het om gaat?

@Reacties hierboven: ik dacht dat je bij Uber een telefoon van Uber te leen kreeg? Of is dat in de US alleen zo?

[ Voor 19% gewijzigd door Ivos op 05-01-2017 17:30 ]

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:26:
Als er nog 10 anderen met de telefoon in hun hand zitten is 1 opdracht per 10 aangeboden opdrachten binnen slepen toch niet gek?
Hihi, ligt aan de frequentie & doorlooptijd, denk ik dan maar... Als 1 opdracht 10 minuten werk is en je krijgt er maar 4 per maand aangeboden (waarvan je er maar 0.4 accepteert gemiddeld), werk je dus maar eens in de 2.5 maanden.

Maar inderdaad; andersom geredeneerd is het absoluut niet heel gek als je maar 10% van de tijd hoeft te werken en daarmee je volledige uitgavenpatroon/inkomsten kan dekken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Hihi, ligt aan de frequentie & doorlooptijd, denk ik dan maar... Als 1 opdracht 10 minuten werk is en je krijgt er maar 4 per maand aangeboden (waarvan je er maar 0.4 accepteert gemiddeld), werk je dus maar eens in de 2.5 maanden.

Maar inderdaad; andersom geredeneerd is het absoluut niet heel gek als je maar 10% van de tijd hoeft te werken en daarmee je volledige uitgavenpatroon/inkomsten kan dekken.
Met "niet gek" bedoel ik dat het niet gek of vreemd is dat, voor zijn gevoel, veel opdrachten aan zijn neus voorbij gaan. Als anderen ook met de telefoon in de aanslag zitten, en deze wellicht zelfs al open hebben staan, kunnen ze prima net zo snel reageren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Flash
@Max3400

je zou het een beetje kunnen vergelijken met UBER enkel dit zijn ritten die vaak pas voor de volgende, dag, week of zelfs maand zijn.

Het merkwaardige is ook dat het werkt als een veiling, de opdrachtgever bied bijv aan :
5 januari van schiphol naar den haag voor 50 euro. Als niemand de rit pakt, wat dus haast nooit het geval is, stijgt de prijs naarmate de tijd verstrijkt. Maar kennelijk zijn de gebruikers zo gretig dat haast blind gedrukt wordt .

Ik heb voorzover ik weet het snelste 4G abo van T-Mobile i.c.m. een snel 4G / LTE toestel en heb roaming altijd uit staan.

nogmaals dank !

geen

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Met "niet gek" bedoel ik dat het niet gek of vreemd is dat, voor zijn gevoel, veel opdrachten aan zijn neus voorbij gaan. Als anderen ook met de telefoon in de aanslag zitten, en deze wellicht zelfs al open hebben staan, kunnen ze prima net zo snel reageren.
Eens hoor; ik gaf alleen aan dat de situatie zowel positief als negatief kon zijn.

Maar het is een bekend euvel; ik zit in meerdere Whatsapp groepen. Liggen er bij mij op tafel 3 GSM's allemaal met 4G van KPN en de ene gaat gewoon 5 seconden eerder bliepen dan de andere bij dezelfde Whatsapp-groep, bijvoorbeeld.

5 seconden kan dan net zomaar het verschil zijn tussen wel/niet een opdracht accepteren zoals topicstarter aangeeft.

• Flash
Overigens is hier geen verplichting om google Maps te gebruiken !
je rijdt gewoon met je eigen navigatie omdat de prijs vantevoren vast staat.

Ik rijd ook voor UBER black en daar werkt de app gewoon goed. Je kunt bij UBER een gsm huren maar dat is een iphone en dat vind ik niet prettig.

heb de probleem app overigens ook uitgeprobeerd met een iphone 5 en 6S.

geen

• Flash
@MAX3400

Heel herkenbaar, ik heb hier ook 4 smarphones liggen en een tablet en ze piepen allemaal op een ander moment terwijl ze allemaal op hetzelfde wifi kanaal zitten.

Ik heb dit ook al ondervonden met een optie signaal dienst, waarbij je direct moet kopen na het signaal,
als je dit met enige vertraging ontvangt kost je dat meestal veel geld.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 10:49 ]

geen

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tips om de berichten sneller binnen te krijgen:
- Zorg dat je op een WiFi zit met een lage latency (de downloadsnelheid doet er niet toe, de latency wel).
- Zorg dat er continue ander internet verkeer is (met lage snelheid om de lijn niet 100% te gebruiken). Dit zorgt er voor dat het OS de App vaker laat pollen.
- Zorg dat de telefoon aan de lader hangt en dat alle energiebesparende maatregelen uitstaan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Flash
@Jaaap

dank je, ik gebruik enkel wifi thuis en daarnaast dus altijd 4G van T-Mobile.
waar kan ik de latency van mijn wifi thuis vinden ? staat dit in het modem ?

mvg

geen

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
De snelheid waarmee jij de berichten ontvangt zal ook afhangen van hoe de app de data ontvangt. En daarmee is ook al deels de minimale reactietijd deels bepaald.

Als de berichten vanuit de servers naar de apps gepushed worden ben je simpelweg afhankelijk van jouw positie in de rij. Je kan weinig veranderen aan de volgorde anders dan eventueel eerder genoemde premium opties of iets dergelijks.
Als de app eens in de zoveel tijd contact opneemt met de servers om te kijken of er nieuwe berichten zijn dan kun je eventueel wel iets doen aan de "snelheid waarmee jij de berichten ontvangt". In dit geval zal de app met een vast interval kijken of er nieuwe berichten zijn, simpelweg de app afsluiten en opnieuw opstarten kan er voor zorgen dat je timing beter of slechter wordt. Hoeveel beter of slechter dat hangt af van de interval. Deze manier heeft echter ook mogelijkheden om de verbinding met de server te reverse engineeren en dan een computer (bot) veel vaker te laten kijken of er nieuwe berichten zijn en deze automatisch te accepteren.

Dit is wel een aardige presentatie tijdens een oudere defcon over hoe bots worden gebruikt voor dit soort dingen.
YouTube: Defcon 21 - How my Botnet Purchased Millions of Dollars in Cars and ...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Tarkin
  • Laatst online: 19-11 21:27
@TS, kan je ook de naam van de app nog eens geven? Of ben je bang dat er teveel concurrentie bijkomt als je het hier zegt?

• Flash
Ja inderdaad, ik kan dat helaas niet doen !

geen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als dit om een taxidienst gaat: heb jij een legitiem taxibedrijf met KvK inschrijving, diploma's en certificeringen en de hele mikmak?
Zo nee zijn we je namelijk aan het helpen met illegale zaken en dat kan en mag hier op GoT simpelweg niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flash
Hi, absoluut, CBT, tankpas, chauffeurs diploma !

Anders zou ik ook niet voor Uber rijden !

geen

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:06
Volgens mij is het niet zo moeilijk om de app te vinden dus ik snap de geheimzinnigheid niet zo.

Heb je eventueel een andere provider geprobeerd? Wellicht dat KPN bijvoorbeeld beter bereik heeft in de randstad.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zou het nog verschil kunnen uitmaken welke APN john340 gebruikt bij zijn provider?
Ik weet dat er verschil is in mate van filtering van inkomend netwerkverkeer, dus misschien ook in latency.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:07
Al eens met een iPhone geprobeerd ipv Android? Misschien zijn de push berichten bij Apple wel sneller voor deze app.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Dit gaat veel meer over de techniek achter verzenden/ontvangen en apps. Ik hou het daarom even op TPL. Move die kant op. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Flash
Hallo

ja innmiddels ook geprobeerd met iphone 5 en 6 maar geen verschil ......

geen

• The Eagle
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

john340 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:29:
Hi, absoluut, CBT, tankpas, chauffeurs diploma !

Anders zou ik ook niet voor Uber rijden !
Mooi, dan kan ik nu ff inhoudelijk reageren ;)

In apps zit vaak een polling mechanisme. Dat staat vaak op push maar dat werkt niet altijd even goed. Wellicht heb jij ook die optie, is het mogelijk om iedere minuut nieuwe gegevens op te halen? Gewoon die push uitzetten en met andere opties testen.
Heb het bij mijn samsung ook gezien met email, dat zou meteen binnen moeten komen maar met name via wifi bleek dat niet vlekkeloos te werken.

Is overigens ook iets dat je kunt testen: wat gebeurt er als je niet via wifi maar structureel via 4G werkt?

Andere mogelijkheid: je concurrenten hebben iemand dedicated zitten met een PC applicatie die wel snel data binnenhaalt. DUs test eens met een PC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft de app ook een website met eventueel een API? Wellicht valt eea dan te automatiseren?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CH40S schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:03:
Heeft de app ook een website met eventueel een API? Wellicht valt eea dan te automatiseren?
Dat zal het zijn.

Emuleer of reverse engineer de app, draai het op een pc met snelle verbinding (wellicht in het datacentrum waarin ook de service draait) en zorg dat je automatisch het juiste antwoord naar de server terugstuurt zodra een opdracht wordt aangeboden, voor de veiligheid met een snelle berekening of de aanbieding binnen bepaalde thresholds valt (dus niet dat je opdrachten accepteert waarbij je met verlies gaat rijden).

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 07-01-2017 13:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Flash
Heren, dank voor alle reacties, geweldig !

- ik heb bleustack op mijn win10 PC gezet en de app daarin geinstalleerd, maar geen beter resultaat.
Dit op een bedrade PC met gigabit ethernetkaart, juiste UTP kabel en BBOX3 modem van Proximus

De app heeft geen website waar de berichten op binnenkomen, wat is een API ?
Ik ben niet echt een computerfreak maar uiteraard bereid om alles te proberen

thx !

geen

• Flash
@Codecaster, dat lijkt mij inderdaad de situatie die kennelijk een ander bedrijf gebruikt,

niet kijken, niet drukken, automatiseren en gaan ! Hoe kom ik erachter in welk datacenter de service draait ?

Thx

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 10:51 ]

geen

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 19:09

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vermoed dat Uber ook allerlei trucjes toepast om de vraag groter te laten lijken dan hij daadwerkelijk is om zo de responstijd van chauffeurs te bevorderen voor als er écht een klus is, want zo zijn ze wel :+

Op termijn willen ze je graag helemaal vervangen door zelfrijdende auto's omdat er dan nog meer te verdienen is.

Hoe dan ook, gewoon 4G op je eigen telefoon gaat het snelst zijn (met mifi ertussen kun je gedoe krijgen met standbyfeatures van wifi waardoor notificaties later binnenkomen). Als de app al open staat dan heb je de grootste kans wellicht, maar dat hangt af van hoe de app en het berichtensysteem ingesteld zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zonder de naam te noemen van de app die je draait kunnen we je helaas niet verder helpen. Geef dus even de naam van de app door.

Verder betreft het een Android app, dus geef het even een schopje richting AND

• Flash
sorry Rens, hoe doe ik dat een schopje naar AND ?

geen

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
john340 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:08:
sorry Rens, hoe doe ik dat een schopje naar AND ?
Je leest wel weer heel selectief...
Het schopje naar AND is al uitgedeeld door de mod, het is nu jouw taak om met de naam van de app op de proppen te komen.

• Flash
Hi Tommy, dat kan ik helaas niet doen, immers als concullega's dit ook lezen is het voordeel geheel verdwenen.

geen

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie niet in hoe de naam van de app relevant is voor het uitleggen van het principe, noch waarom dit naar het Android-subforum is verplaatst.

Ik heb het principe hierboven al uitgelegd, en dat is platform-agnostisch: je kunt een app (en de traagheid van de app, de telefoon en het wifi- of mobiele netwerk) omzeilen door zelf een applicatie te schrijven die op een workstation of server draait en de app emuleert door direct tegen de API aan te praten, het liefst in hetzelfde datacentrum als waar die API draait om zo de latency te minimaliseren.

Als de TS dan echter deze vraag stelt:
john340 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:14:
Hoe kom ik erachter in welk datacenter de service draait?
Dan beschikt de TS niet over de benodigde kennis om dat te realiseren.

Zie bijvoorbeeld [google=find datacenter by ip].

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 13-01-2017 17:26 ]

• Flash
Dat is helemaal juist, daarom zoek ik ook hulp van iemand die dit wel kan en evt tegen betaling voor mij wil realiseren !

geen

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

john340 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:06:
Dat is helemaal juist, daarom zoek ik ook hulp van iemand die dit wel kan en evt tegen betaling voor mij wil realiseren !
Zie dan Vraag & Aanbod of een van de vele freelance-sites. :)

Let wel op dat het goed aanbieden van een opdracht een vak apart is, anders kan het je veel geld gaan kosten. Daarnaast zal het bijzonder waarschijnlijk zijn dat de aanbieder van de dienst dit gedrag verbiedt in de algemene voorwaarden, oftewel: het omzeilen van de app kan je je account kosten.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 13-01-2017 16:15 ]

• Flash
ok dank je, helemaal duidelijk !

wat mij betreft mag dit topic dan gesloten worden.

met veel dank aan allen die hieraan bij hebben gedragen!

geen

Pagina: 1