Toon posts:

2U rackmount.. passen daar netwerkkaartjes in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog nooit in een serverruimt geweest en nog nooit een 2U rackmount gezien. Toch wil ik een (game) server ergens colocaten. Ik weet alleen niet of ik een 3com Nic op een mobo kan doen en dat alles in een 2U rackmount. Of weet iemand misschien een goedkoop mobo voor 1U rackmounts? (gekantelde geheugen sleufjes, integrated nic etc) De enige die ik zie zijn rete duur en bovendien dual cpu.. (niet echt nodig in mijn geval)

BVD!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:03
>> Hosting & Webserver Soft/Hardware
--

BTW:
ja, op het moederbord word een thingy gezet zodat horizontaal er 3 PCI kaarten in kunnen, ze staan dus schuin, makkelijk gaan er gewone Realtek en/of 3com netwerkkaartjes in, en bijvoorbeeld een S3 PCI videokaartje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
>>Excuses voor het verkeerd posten.

Hebben deze thingy's een naam? En moet ik deze appart kopen of worden die meestal met het rack meegeleverd?

btw.. jij bent laat/vroeg op :-)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:03
:)

Verder zitten ze bij mijn wetens bij de case meegeleverd, maar het is niet zeker dus een extra mailtje naar de leverancier van de case voor zekerheid is een must. En wat de naam is van die dingen weet ik ook niet :{

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
OK Hardstikke bedankt

mmm Forummen IRC style ;-)

Verwijderd

PCI-ricer-cards heten ze geloof ik.

En bij een IPC-2U zit ie er gewoon bij.
Anders dus bellen voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
thx.

.. damn nu toch echt eens slapen

btw http://www.nxs.nl
Ziet er leuk uit als co-locator host.. iemand ervaring met ze?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 07:48 schreef TheEmperor het volgende:
thx.

.. damn nu toch echt eens slapen

btw http://www.nxs.nl
Ziet er leuk uit als co-locator host.. iemand ervaring met ze?
http://www.webhosters.nl voor evaringen (als ik de URL goed heb :P hij staat verder in de FAQ).

Ik colocate bij 2Fast btw, goede kwaliteit, goed netwerk (maakt gebruik van het Truesrver Netwerk, waar Tweakers.net pas ook is op overgestapt, 1,4GBIT :) :) :) ), verder aardige mensen, lopen hier ook rond @ GoT, gewoon via ICQ aanspreekbaar enzo, heel handig dus :)

Verwijderd

Topicstarter
ja 2fast is mijn 2e keus :-) Maar nxs heeft de goedkoopste traffic prijs. ik verwacht +/- 40 GByte nodig te hebben en dan is nxs steeds goedkoper (50 piek per 10 GB). Ik maak me alleen zorgen over hun netwerk. 10 mbit op ams-ix en 2*100 transit. Na de meeste mensen op mijn server zullen wel buitenlanders zijn dus maakt ams-ix niet zoveel uit lijkt me..

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op maandag 02 juli 2001 07:09 schreef EAB het volgende:
PCI-ricer-cards heten ze geloof ik.

En bij een IPC-2U zit ie er gewoon bij.
Anders dus bellen voor de zekerheid.
raiser-cards lijkt me beter ?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:06 schreef luc het volgende:

[..]

raiser-cards lijkt me beter ?
riser-cards idd :P

Verwijderd

Riser cards

(wou ik al zeggen toen ik de titel van de topic las. toen las ik dat een woord als riser toch wel moeilijk te typen is, en dus bevestig ik als tweede dat 'riser' de enige correcte spelling voor raiser/ricer is)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

PanMan

Spun!

Op maandag 02 juli 2001 08:26 schreef TheEmperor het volgende:
[nxs goedkoopste traffic]
Ik maak me alleen zorgen over hun netwerk. 10 mbit op ams-ix en 2*100 transit. Na de meeste mensen op mijn server zullen wel buitenlanders zijn dus maakt ams-ix niet zoveel uit lijkt me..
Die 10 Mbit trek je niet zo heel snel vol, hoor. Of je moet wel een HEEEL brute gameserver draaien. En, mocht dat gebeuren, dan word hij uiteraard geupgrade naar 100...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Zow bollebozen, nu we de engelse benaming voor dit stukje hardware hebben kunnen we ook wel de nederlandse verzinnen niet? Ik ga voor horizonteerkaart :P

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

kaart-waarmee-je-pci-kaartjes-op-zijn-zij-in-een-server-kan-frotten - kaart.
Is dit een goeie omschrijving? :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
wat dacht je van mobo met ingebouwde netwerkkaart?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47

aKra

Intentionally left blank.

Gewoon 2U nemen, misschien iets duurder maar minder last van warmte etc...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 12:03 schreef De_Truffel het volgende:
wat dacht je van mobo met ingebouwde netwerkkaart?
Alle moederborden die ik kon vinden met ingebouwde nic's zijn rete duur, of het is een realtek nic (die wil ik nie). Bovendien ben ik het met Bitfreak eens dat 2U "lekkerder" is qua ruimte hitte etc. Bovendien kost bij nxs 1U net zo veel als 2U.

• Ravity
  • Laatst online: 13-04 18:10
Persoonlijk vind ik 2u ook veel fijner. In de 2u kasten past tenminste een normale koeler. Bij die 1u dingen heb je al snel een ultraplatte koeler (=slecht) nodig, of enkel een passief-koelblok op je cpu, met in de kast een aantal fans.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

PanMan

Spun!

Op maandag 02 juli 2001 20:03 schreef Ravity het volgende:
Persoonlijk vind ik 2u ook veel fijner.
Waarom heb jij dan al die 1U kastjes? >:) :P :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Ravity
  • Laatst online: 13-04 18:10
Haha... Ik heb er maar 2 servers in 1u uitvoering (cobalts tellen niet :)). 1 Supermicro 6010, die zichzelf wel goed kan koelen, en een kloon, maar die ga ik in een 2u kast zetten.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 15:26

morphje

let's all love lain

Op maandag 02 juli 2001 08:26 schreef TheEmperor het volgende:
ja 2fast is mijn 2e keus :-) Maar nxs heeft de goedkoopste traffic prijs. ik verwacht +/- 40 GByte nodig te hebben en dan is nxs steeds goedkoper (50 piek per 10 GB). Ik maak me alleen zorgen over hun netwerk. 10 mbit op ams-ix en 2*100 transit. Na de meeste mensen op mijn server zullen wel buitenlanders zijn dus maakt ams-ix niet zoveel uit lijkt me..
Ik heb even gekeken voor je vanaf me 2 snelste shells.
1,2 MB/sec vanaf telecity bak (die bak zit praktisch op ams-ix)
400 kb/sec vanaf een surfnet bak.

Hoe snel andere isp's zijn zoals mxstream, maar die halen het toch nooit bij die shells die ik heb })

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 17:35 schreef TheEmperor het volgende:

[..]

Alle moederborden die ik kon vinden met ingebouwde nic's zijn rete duur, of het is een realtek nic (die wil ik nie). Bovendien ben ik het met Bitfreak eens dat 2U "lekkerder" is qua ruimte hitte etc. Bovendien kost bij nxs 1U net zo veel als 2U.
uhhh.. wat d8 je van een AOpen MX3S

[img][url="http://www.aopen.com/products/mb/images/mx3s-s.jpg"]http://www.aopen.com/products/mb/images/mx3s-s.jpg[/url][/img]

-FCPGA
-815E
-mATX
-VGA
-AUDIO (overbodig maar who cares)
-LAN (ICH2 Integrated MAC+ Intel 82562ET/EM PHY onboard for 10/100Mbps Ethernet)

worden bij redelijk veel zaken aangeboden...

http://www.tweakers.net/pricewatch/13859

enjoy... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heej thx mighty.m
mmm word dan toch de vraag 1u of 2u. Hoe zit het met fans? Als ik een leuke boxed intell cpu koop, past dat allemaal in 1u dan? (cpu + fan)

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 11:57 schreef sproggle het volgende:
Zow bollebozen, nu we de engelse benaming voor dit stukje hardware hebben kunnen we ook wel de nederlandse verzinnen niet? Ik ga voor horizonteerkaart :P
:D
Pagina: 1