Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe receiver in de midden-range prijsklasse

Wat is je budget?
Max 750 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heb ik de Sony STR-DG820 pricewatch: Sony STR-DG820 uit 2008 met een Infinity Primus HCS 5 speaker set https://www.kieskeurig.nl...finity-primus-hcs/reviews en helaas begint de receiver kuren te vertonen (geluid valt soms zomaar weg en gebrek aan support voor o.a spotify) waardoor ik dus op zoek ben naar een nieuwe receiver. Deze receiver moet wel de nieuwe digitale 'technologieën' supporten zoals Spotify Connect en Google Cast. Vooral dat laatste vind ik belangrijk met het oog op de toekomst. De receiver zal op zowel m'n pc (geforce 1060 6gb / hd audio via hdmi) als m'n tv aangesloten worden. Ik heb nu nog de Panasonic 40CX700, maar ben niet tevreden met de smart gedeelte en zit al te kijken naar een Sony XD83 43 inch met android. Op de receiver zal voornamelijk series, films en games op afspeeld worden. En mogelijk wil ik ook nog m'n 'oude' PS3 er op aansluiten. Ik ben op zoek naar een 5.1/7.1 receiver die met het oog op de toekomst als het kan ook DTS:X en Dolby Atmos ondersteunt, maar is geen must gezien de nog gebrekkige aanbod van deze 2..

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart (Google cast support firmware update is nog niet gereleased.)
pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart (Denon heeft helaas geen google cast support, maar ik lees wel dat het geluid van denon's behoorlijk goed zijn)
- Sony STR-DN1080 - Is misschien wel het model die alles heeft wat ik zoek. Is echter pas vandaag 'gereleased' door Sony en kan nog wel even duren voordat hij beschikbaar is. Daarnaast zal ie minstens 800e kosten?
pricewatch: Sony STR-DN1070 (Het 'oudere' model van de 1070 zonder Atmos en DTS X support maar verder wel alles wat ik zoek en misschien nog lekker compatible ook met m'n toekomstige nieuwe sony tv)
pricewatch: Pioneer VSX-831 Zwart (zelfde verhaal als onkyo (same brand) en daarnaast 5.1 en dus geen DTS X/Dolby Atmos support.
pricewatch: Pioneer VSX-1131 Zwart (het grotere broertje van de 831 maar met DTS/Atmos support, na een update. Weet dus niet of dat al uit is)

Welke vragen heb je hier nog over?

Tsjah, er is in die prijsklasse zoveel keus en ik wil m'n huidige speakerset behouden en evt. met 2 atmos speakertjes uitbreiden indien ik voor een receiver met dts:x / dolby atmos support ga. Ik vind het wel belangrijk dat het model google cast ondersteunt of gaat ondersteunen, spotify connect en het moet gewoon goed klinken. Ik lees ook dat de pioneer en onkyo niet echt lekker 'connecten' met de huidige led tv en waardoor de receiver 'vaak' uitschakelt ? Ik voel me wel erg aangetrokken tot de onkyo-656, maar zit niet op dat soort problemen te wachten. Ik heb op tweakers trouwens nog geen reviews/ervaringen over de bovenstaande sony modellen kunnen vinden. Overigens ga ik voor een sony tv en heb op dit moment een sony receiver, dus misschien een pluspunt om voor een Sony receiver te gaan vanwege de compabiliteit?
Een soundbar is overigens geen optie, omdat ik gewoon het echte 5.1/7.1 geluid wil ervaren. En op dit moment ervaar ik geen ruis of kraak met m'n huidige speaker+subwoofer set, dus die kan nog wel even door?

[ Voor 5% gewijzigd door Steelo op 05-01-2017 16:58 ]

Ltrz,....