Hallo,
Ik heb last van een te slome processor en wil deze graag ugraden. Mijn systeem (voor het grote deel) is inmiddels 4 jaar oud en wel toe aan een update. Nu heb ik een cpu/mobo/ram upgrade samengesteld . Ik vraag mij af of dit het waard is kijkend naar performanceboost, geld en performance over tijd.
Op het moment heb ik een systeem bestaande uit o.a. de volgende onderdelen:
Mobo: ASRock Z77 Extreme 4
CPU: Intel I5 3470
GPU: GTX 1070 (laatst de gpu geupgrade, dus nu tijd voor cpu)
RAM: 8GB DDR3(CORSAIR VENGEANCE geen idee meer welk setje.)
Nu heb ik de volgende onderdelen gekozen om te kopen:
Mobo: Asus Z170 Pro Gaming/Aura (voor een tientje minder kan ik de pro gaming zonder aura doen maar dat 10 wil ik wel uitgeven voor de looks van de aura.)
CPU: I5 6600K
RAM: Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 8GB
Graag hoor ik wat hiervan gevonden kan worden en waar ik eventueel geld kan besparen. Ik wil wel graag de CPU overclocken.
Ik heb last van een te slome processor en wil deze graag ugraden. Mijn systeem (voor het grote deel) is inmiddels 4 jaar oud en wel toe aan een update. Nu heb ik een cpu/mobo/ram upgrade samengesteld . Ik vraag mij af of dit het waard is kijkend naar performanceboost, geld en performance over tijd.
Op het moment heb ik een systeem bestaande uit o.a. de volgende onderdelen:
Mobo: ASRock Z77 Extreme 4
CPU: Intel I5 3470
GPU: GTX 1070 (laatst de gpu geupgrade, dus nu tijd voor cpu)
RAM: 8GB DDR3(CORSAIR VENGEANCE geen idee meer welk setje.)
Nu heb ik de volgende onderdelen gekozen om te kopen:
Mobo: Asus Z170 Pro Gaming/Aura (voor een tientje minder kan ik de pro gaming zonder aura doen maar dat 10 wil ik wel uitgeven voor de looks van de aura.)
CPU: I5 6600K
RAM: Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 8GB
Graag hoor ik wat hiervan gevonden kan worden en waar ik eventueel geld kan besparen. Ik wil wel graag de CPU overclocken.