Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Kok
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-08-2022
Hi Guys,

Ik sta op het punt om mijn oude HD Ready tv in te ruilen voor een 4k tv.

En zit nu met een vraag:

Welke TV kan ik het beste aanschaffen om optimaal van een PS4 Pro te genieten?

Mijn budget is +- 1.000,-
Liefst 43 inch, max 49 inch.
4 HDMI aansluitingen nodig.

Wat ik me herinnerde was dat het aantal Hertz belangrijk was. Dat 100 Hertz was om ook vloeiend voetbal te kunen kijken. Waar 50 Hertz kan overmoduleren.

Graag jullie advies!
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 15:51
Hi Vince,

Optimaal genieten is iets persoonlijks. De beste keuze is om af te wachten, omdat HDR op dit prijspunt niet de moeite waard is.

Hertz maakt voor gaming niet uit, want dat is maximaal 60 frames (op 50hz) op het moment.

Je kunt denk ik zelf wel gebruik maken om een TV met jouw eisen te vinden via de zoekfuncties/filters van Tweakers ;)

Edit: plaatje ter verduidelijking bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJplrvk.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Kashika op 05-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:31
Met jouw budget zou ik voor samsung ks7000 gaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
Amaze86 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:09:
Met jouw budget zou ik voor samsung ks7000 gaan.
Hoe is de Sony KD49xd7004 die bij bol.com staat, en waarom staat ie niet hier in de pricewatch?

https://www.bol.com/nl/p/...42726542-9200000063630647

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic betreft aankoopadvies dus hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Een schopje die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
Een van de belangrijkste factoren mbt het kiezen van een tv voor gaming is inputlag... die wil je uiteraard zo laag mogelijk. Doorgaans scoren de Sony tv's daar erg goed in... ook een aantal Samsung modellen doen het goed op dat gebied. Als je dus wat onderzoek doet, zou inputlag een van de belangrijkste aspecten moeten zijn om naar te kijken.

Native 100hz is voor gaming niet zo heel erg belangrijk zoals al genoemd, maar je gaat denk ik nog wel meer doen met die tv dan alleen gamen en dan heeft 100hz toch wel zo z'n voordelen mbt een meer vloeiend beeld bij snelle beweging... zoals idd bij voetbal kijken, maar ook in films zal je bepaalde 'snelle' scenes als vloeiender ervaren.

Volgens een aantal reviews die ik heb gevonden doet onderstaande tv het erg goed voor gaming wat betreft inputlag... en is 100hz

pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart

Maar ook onderstaande tv scoort blijkbaar erg goed met inputlag... maar is 50hz

pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-06 13:41
Persoonlijk zou ik dan ook voor de KS7000 gaan. Is even doorsparen maar ga je veel meer plezier van hebben.

pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

edit: en als je even geduld heb daalt deze prijs misschien nog wel met het introduceren van de nieuwe modellen deze week.

[ Voor 19% gewijzigd door Deef_K op 06-01-2017 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
MicGlou schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:33:
Een van de belangrijkste factoren mbt het kiezen van een tv voor gaming is inputlag... die wil je uiteraard zo laag mogelijk. Doorgaans scoren de Sony tv's daar erg goed in... ook een aantal Samsung modellen doen het goed op dat gebied. Als je dus wat onderzoek doet, zou inputlag een van de belangrijkste aspecten moeten zijn om naar te kijken.

Native 100hz is voor gaming niet zo heel erg belangrijk zoals al genoemd, maar je gaat denk ik nog wel meer doen met die tv dan alleen gamen en dan heeft 100hz toch wel zo z'n voordelen mbt een meer vloeiend beeld bij snelle beweging... zoals idd bij voetbal kijken, maar ook in films zal je bepaalde 'snelle' scenes als vloeiender ervaren.

Volgens een aantal reviews die ik heb gevonden doet onderstaande tv het erg goed voor gaming wat betreft inputlag... en is 100hz

pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart

Maar ook onderstaande tv scoort blijkbaar erg goed met inputlag... maar is 50hz

pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver
toon volledige bericht
Maar TO vraagt voor een ps4 pro, waar je voor optimaal beeld een full hdr-tv wil hebben. Dat is de 6400 niet. De meest geadviseerde instap-tv voor ps4 pro lijkt een Samsung EUKS7000 te zijn, en die beginnen bij 1099,- een enorm bedrag voor een beetje gamen. En dat, terwijl het niet duidelijk is of de KS7000 een 8-bit+FCR of een native 10-bit-paneel is. Voor zoveel geld wil je klaar zijn, en niet nog eens over 2 jaar weer een berg uitgeven voor een native 10-bit.

Neefdave heeft gelijk: het is beter te wachten op een prijsdaling van de KS7000. Gezien het bovenstaande is die tv mooi, en goed, maar niet 1000 euro mooi en goed. Tussen de 700-800 zou ik het doen maar niet meer dan dat. Anders doorsparen voor de KS8000 tot die op acceptabel niveau komt. Dat is wel een native 10-bit waar ik wel 1000-1200 voor zou overhebben omdat je voor de komende 5 jaar klaar bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
Rene44 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Maar TO vraagt voor een ps4 pro, waar je voor optimaal beeld een full hdr-tv wil hebben. Dat is de 6400 niet. De meest geadviseerde instap-tv voor ps4 pro lijkt een Samsung EUKS7000 te zijn, en die beginnen bij 1099,- een enorm bedrag voor een beetje gamen. En dat, terwijl het niet duidelijk is of de KS7000 een 8-bit+FCR of een native 10-bit-paneel is. Voor zoveel geld wil je klaar zijn, en niet nog eens over 2 jaar weer een berg uitgeven voor een native 10-bit.
In een dergelijke prijscategorie zijn zaken zoals HDR vrijwel alleen maar marketingtermen en geen echte eigenschappen waaraan de tv ook werkelijk kan voldoen... de helderheid is simpelweg te laag.

Die 1099,- voor de EUKS7000 ziet er ook uit als de uiterste bodemprijs aangezien die prijs van een shop komt die op het moment met de prijs stunt... die tv is doorgaans toch nog een aantal honderd euro duurder en ligt daarom buiten budget.

Buiten dat heeft TS helemaal geen HDR genoemd... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
MicGlou schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:25:
[...]

In een dergelijke prijscategorie zijn zaken zoals HDR vrijwel alleen maar marketingtermen en geen echte eigenschappen waaraan de tv ook werkelijk kan voldoen... de helderheid is simpelweg te laag.

Die 1099,- voor de EUKS7000 ziet er ook uit als de uiterste bodemprijs aangezien die prijs van een shop komt die op het moment met de prijs stunt... die tv is doorgaans toch nog een aantal honderd euro duurder en ligt daarom buiten budget.

Buiten dat heeft TS helemaal geen HDR genoemd... ;)
Jouw redenatie volgend zou je bijna afvragen waarom de ps4 pro een hdr-ondersteuning heeft...

Hier staan mooie filmpjes wat het verschil met en zonder hdr10 is, ook fijne uitleg wat je nog meer voor een ps4 pro wil hebben aan schermeigenschappen

http://www.videogamerplus...ps4-pro-buyers-guide.html

deze review maakt het nog scherper: voor een ps4 pro wil je alleen een ks8000

http://www.polygon.com/20...friday-4k-tv-deals-advice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rene44 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Jouw redenatie volgend zou je bijna afvragen waarom de ps4 pro een hdr-ondersteuning heeft...

Hier staan mooie filmpjes wat het verschil met en zonder hdr10 is, ook fijne uitleg wat je nog meer voor een ps4 pro wil hebben aan schermeigenschappen

http://www.videogamerplus...ps4-pro-buyers-guide.html

deze review maakt het nog scherper: voor een ps4 pro wil je alleen een ks8000

http://www.polygon.com/20...friday-4k-tv-deals-advice
Dat is hier dus de KS7000 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
apis29 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42:
[...]

Dat is hier dus de KS7000 ;)
Naar de pootjes kijkend heb je gelijk, dat is een ks7000. De discussie rond native 10-bit is wel een puntje vind ik, maar als dit scherm 200 zakt, en dat ze gaan zakken de komende weken is een feit, dan ga ik er wel 1tje kopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carnivoor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ga verhuizen en heb mijn oude PS4 voor een mooie prijs aan mijn huisgenoot verkocht. Ik ga nu een PS4 pro aanschaffen inclusief een nieuwe televisie.

Ik ben ook erg aan het twijfelen. Ik wil een 55 inch televisie met de mogelijkheden om de pro tot zijn recht te laten komen. Coolblue adviseert de LG55UH850V. Ik ben er echter nog niet helemaal uit. Ik hoor jullie nu over die Samsung tv. Met de CES op de achtergrond en de opmars van de OLED tv moet ik misschien even wachten tot OLED goedkoper is. Maarik kan ook niet te lang zonder tv zitten, haha. Dilemma's dilemma's.
Pagina: 1