Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc €800

Pagina: 1
Acties:

• PcNoob2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-07 18:23
Beste Tweakers,

Speciaal even een accountje aangemaakt.
Na enige tijd op zoek te zijn geweest naar en pre build, toch maar besloten (na het lezen van diverse topics op dit forum)
er zelf 1 te gaan bouwen.

Na ongeveer 10 a 12 jaar geleden overgestapt te zijn op een Console (xbox) wil ik toch weer graag een pc er bij te hebben.
Nu heb ik door middel van de best buy guides en andere forumgangers die deze prijsrange aanhielden een keuze gemaakt uit diverse onderdelen.

Ik heb omdat ik twijfelde tussen 2 videokaarten deze er beide in gezet. Graag ontvang ik feedback wat een beter keuze is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor games.
Denk aan Dayz, H1Z1, eventueel shooters zoals BF1, quake en Unreal tournament. (Destiny 2 als geruchten kloppen en hij daadwerkelijk op de pc uitkomt)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst geef ik momenteel niet meer uit dan €800 (als het niet anders is €850)
Wel zou ik eventuele zaken willen uitbreiden in de loop der maanden en de kosten over enkele maanden uitspreiden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb echt helemaal niks, op een scherm na.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien de games die ik wil spelen verwacht ik 1 videokaart en een SSD nodig te hebben. Minimaal 8GB ram.
Zoals hierboven aangegeven kan ik komende maanden altijd nog een extra HDD kopen en deze bijvoegen
Zodoende heeft mijn spaarrekening weer even de kans te herstellen ;P.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het liefst intel, verder maakt het mij niet uit, als het maar doet wat het moet doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang hij niet meer verbruikt dan mijn 13 jaar oude vriezer vind ik het best. (nee geen specifieke eisen)

Ga je overklokken?
Niet van plan .

Wat verwacht je van ons?
Het liefst zou ik willen weten of de bovengenoemde games hiermee op High (1080 is voldoende, hoger is altijd mooi) gedraaid kunnen worden. Daarnaast heb ik het liefst natuurlijk de meeste "bang for your buck"
Ik hoor graag van jullie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 219,-€ 219,-
1ASRock H110M-HDS€ 53,75€ 53,75
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 289,-€ 289,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 265,95€ 265,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,02

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ziet er goed uit, beide GPU's kunnen en zijn goed voor 1080p gaming.

SSD zou ik kiezen voor een Crucial MX300 of een Intel 600P (bij die laatste heb je wel een ander mobo nodig met M2 slot > pricewatch: Gigabyte GA-H110N

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:04
Ik denk dat de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G de betere keuze is, dit is de RX 480 die je net genoemd heb alleen dan met 8GB aan VRAM, dit zorgt er voor dat hij qua VRAM langer meekan en dat is erg fijn.
Qua voeding zou ik eerder gaan voor de pricewatch: Corsair CX450M deze is een paar euro duurder maar een stuk beter.
Voor de SSD zou ik voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB gaan, deze is even duur en even snel, maar heeft wel 25GB extra opslag.

• Michiel1997
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 10:08
Finntasy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:12:
Ik denk dat de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G de betere keuze is, dit is de RX 480 die je net genoemd heb alleen dan met 8GB aan VRAM, dit zorgt er voor dat hij qua VRAM langer meekan en dat is erg fijn.
Qua voeding zou ik eerder gaan voor de pricewatch: Corsair CX450M deze is een paar euro duurder maar een stuk beter.
Voor de SSD zou ik voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB gaan, deze is even duur en even snel, maar heeft wel 25GB extra opslag.
Ik ben het eens met de ssd en voeding, maar voor de gpu kan PcNoob2 de rx 480 4gb nemen als hij van plan is om full HD te gamen. De rx 480 heeft niet genoeg kracht om hogere details te weergeven, dus de extra vram zal niet nodig zijn.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

RvL

De RX 480 heeft niet genoeg kracht om de hogere detail weer te geven? Onzin. Grafische kracht heeft niet veel te maken met de benodigde VRAM. Onder andere de grootte van en het aantal textures wat een game nodig heeft bepaald hoeveel VRAM er nodig is.

Dat wil niet zeggen dat je met de 4GB versie op dit moment niet uit de voeten kan. De 8GB versie is alleen wat meer toekomstgericht. Het is aan de TS om te bepalen wat hij wil :)

Daarnaast is de RX 480 door driveroptimalisaties van AMD op gelijke voet gekomen voor wat betreft DX11 spellen en verder uitgelopen bij de meeste DX12 spellen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Finntasy
Michiel1997 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Ik ben het eens met de ssd en voeding, maar voor de gpu kan PcNoob2 de rx 480 4gb nemen als hij van plan is om full HD te gamen. De rx 480 heeft niet genoeg kracht om hogere details te weergeven, dus de extra vram zal niet nodig zijn.
Ik heb zo veel instanties gezien van mensen die bijvoorbeeld een paar jaar geleden mensen zeggen dat 2GB genoeg was en 4GB te veel, terwijl de kaarten met 4GB nu op FullHD nog kunnen presteren en de kaarten van 2GB al heel snel afhaken, dit is dus niet waar.

• PcNoob2
Hey tweakers, Bedankt voor jullie opties.
Gezien ik de pc voor langere duur ga gebruiken is het wellicht toch verstandiger om voor de aangedragen rx480 8gb te gaan evenals de cxm450m voeding.
Ik zal morgen op de pc de opties eerst even goed bekijken en mijn lijst aanpassen.

Aangezien ik vrij nieuw ben in deze wereld, heb ik goed dat ik later altijd nog een HDD kan toepassen? En tevens eventuele upgrade(s)uit kan voeren als de toekomstige games nog zwaarder worden?

• Finntasy
Dat klopt inderdaad, een harde schijf kan je gwoon toevoegen later en upgrades zoals een nieuwe videokaart kan ook altijd! Let wel op dat als je een nieuwe processor wilt gaan halen over een paar jaar dat je waarschijnlijk ook een nieuw moederbord en ram er bij moet kopen, maar tegen die tijd kan je hier ook gewoon weer langs komen.

• PcNoob2
Toch maar even de veranderingen doorgevoerd.
Enige wat mij rest (als het goed is) is een Windows 64bit versie met onderstaande.
Gelukkig heb ik een maatje die bereid is met het helpen om het in elkaar te zetten.

@finntasy wederom bedankt voor je reactie, tzt zal ik mij zeker melden.

Ik ga de laatste centen bij elkaar gooien en onderstaande een deze dagen bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1ASRock H110M-HDS€ 53,75€ 53,75
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 295,95€ 295,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 55,85€ 55,85
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,86

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik zou als voeding de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M nemen. Kost iets meer, maar is van betere kwaliteit en gaat dus langer mee.
Windows kun je met een .iso bestand installeren via een USB-stick, je hebt daar wel een licentie voor nodig, zoals deze: product: Microsoft Windows 10 Pro NL

[ Voor 35% gewijzigd door RubenByte op 05-01-2017 20:41 . Reden: Spelvoutje ]

• PcNoob2
Ruben byte bedankt voor je reactie. Finntasy raden ook al een iets duurdere aan.ik geloof dat er altijd wel betere zullen zijn, maar zodoende blijft de prijs ook oplopen.

Ik denk dat ik het houd bij de huidige opstelling en je advies ten goede neem nadat ik weer centen bij elkaar heb en upgrades uit kan voeren.

Zoals aangeven heb ik momenteel niets en moet er nog diverse rand apparatuur bij, denk aan toetsenbord, muis, bureau etc. En niet te vergeten Windows.

• Michiel1997
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 10:08
RvL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:33:
De RX 480 heeft niet genoeg kracht om de hogere detail weer te geven? Onzin. Grafische kracht heeft niet veel te maken met de benodigde VRAM. Onder andere de grootte van en het aantal textures wat een game nodig heeft bepaald hoeveel VRAM er nodig is.

Dat wil niet zeggen dat je met de 4GB versie op dit moment niet uit de voeten kan. De 8GB versie is alleen wat meer toekomstgericht. Het is aan de TS om te bepalen wat hij wil :)

Daarnaast is de RX 480 door driveroptimalisaties van AMD op gelijke voet gekomen voor wat betreft DX11 spellen en verder uitgelopen bij de meeste DX12 spellen.
In deze video van Tech Deals over de RX 480 legt hij uit waarom het beter is om de 4GB versie te kiezen inplaats van de 8GB versie.

YouTube: AMD Radeon RX 480 - Review

• PcNoob2
Interessant filmpje inderdaad. Maar als
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,-
sneller is, kan ik dan niet beter deze nemen ?

Verwijderd

Die benchmarks zijn van aug 2016. Sindsdien heeft AMD de drivers dusdanig vertimmerd dat de prestaties gemiddeld gelijk zijn aan de GTX 1060 http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html. Als AMD zo door gaat lopen ze uit op nVidia.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

RvL

Michiel1997 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:58:
[...]

In deze video van Tech Deals over de RX 480 legt hij uit waarom het beter is om de 4GB versie te kiezen inplaats van de 8GB versie.

Zoals ik al aan gaf en wat ACB ook zegt heeft AMD z'n drivers flink aangepakt.

Lees deze review maar eens en je ziet dat AMD al voor de nieuwe ReLive (die weer een prestatieverbetering hebben gebracht) op gelijke voet is gekomen met nVidia.

Daarnaast is 4GB nu misschien nog wel genoeg, maar is dat over een jaar of 2 jaar ook nog? Geef dan een paar tientjes meer uit en zorg dat je voorbereid bent.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Finntasy
Michiel1997 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Michiel, voor mensen die hun kaarten maar een jaar houden is de 4GB misschien wel genoeg, daarentegen is 4GB voor de mensen die met hun kaart een paar jaar vooruit willen gewoon te weinig, games verbruiken nu al meer dan 3GB aan VRAM en over een jaar zullen ze al boven de 4GB zitten.

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-11 14:55
PcNoob2 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:28:
Ruben byte bedankt voor je reactie. Finntasy raden ook al een iets duurdere aan.ik geloof dat er altijd wel betere zullen zijn, maar zodoende blijft de prijs ook oplopen.

Ik denk dat ik het houd bij de huidige opstelling en je advies ten goede neem nadat ik weer centen bij elkaar heb en upgrades uit kan voeren.

Zoals aangeven heb ik momenteel niets en moet er nog diverse rand apparatuur bij, denk aan toetsenbord, muis, bureau etc. En niet te vergeten Windows.
Ik moet voor een vriend eigenlijk precies hetzelfde hebben wat jij nu zoekt. Laat me weten wat je vind ook qua rand apparatuur en windows 10

• PcNoob2
rdlfcuboy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Ik moet voor een vriend eigenlijk precies hetzelfde hebben wat jij nu zoekt. Laat me weten wat je vind ook qua rand apparatuur en windows 10
Prima, als alleen éénmaal staat zal ik laten weten.
Ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe ik alles in 1 keer geleverd kan krijgen.
Het lijkt er namelijk op dat de kast niet net zo snel te leveren is als de rest..

Mijn kennis daarentegen voor een degelijke review is vrij laag, anyway ik zal mijn best doen :Y

• Finntasy
Voor randapparatuur kun je voor windows 10 hier een key halen: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Qua muis heb ik zelf de pricewatch: Sharkoon FireGlider Optical deze heeft een goede sensor, verstelbaar gewicht van 100-135g en 5 verschillende DPI standen.
Voor toetsenbord ligt het er aan of je wel of niet mechanisch wilt, als je mechanisch wilt kan je kijken naar iets als de rapoo v700 bij alternate, deze heeft kailh yellow switches (vergelijkbaar met cherry red) en kost 40€.
Als je daarentegen iets goedkopers wilt kan je kijken naar een desktopsetje als de pricewatch: Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qw...
Qua monitor denk ik (omdat je een RX 480 gaat halen) dat een monitor met freesync fijn zal zijn.
Freesync is trouwens een technologie die bij AMD kaarten en monitoren die compatible dingen als screen tearing voorkomen.
Ik denk dat als je een degelijke Freesync monitor zoekt je snel uit bent bij iets als de pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart , deze is freesync compatible, heeft een 75hz refresh rate en is 24" i.p.v. 21" dat de meeste goedkopere monitoren zijn.
Ik zou trouwens ook aanraden om een muismat te halen als je echt goede tracking van je muis wilt hebben, de pricewatch: Steelseries Qck is gewoon een goede muismat die zijn werk doet.

• PcNoob2
Hey Finntasy, wederom bedankt voor snelle uitgebreide antwoord.
Scherm heb ik heb overigens wel, deze stond op mijn xbox aangesloten, dus ben niet helemaal eerlijk geweest :P

Alle onderdelen zijn overigen besteld, heb 3 euro meer betaald maar dan heb ik vanavond/morgen alles nog in huis.

een muis wil ik graag eerst vasthouden, ik heb vrij grote handen en weet van mijn vroegere pc jaren dat een te kleine muis vrij rap voor irritatie gaat zorgen.

• Finntasy
Mooi! Veel plezier met je PC en als je nog vragen hebt over het assembleren kan je me een PB sturen!
Als je overigens nog budget hebt voor muis en toetsenbord moet je dat maar even laten weten, dan kan ik kijken of ik een goede grote muis kan vinden en bijbehorend toetsenbord.
Dan nog eenmaal de vraag: wil je mechanisch of een membraam toetsenbord?
Mechanisch is iets duurder maar voelt een stuk fijner aan en is ook consistenter, daarentegen is membraam stiller en goedkoper.

• PcNoob2
dank je wel man !

Fijne community hier. Ik krijg vanavond nog de kast als het goed is en morgen nog de onderdelen.
Assembleren hoop ik morgen te doen met een maatje die ook zijn eigen PC gebouwd heeft, ik moet alleen nog even de windons kopen die hierboven aanbevolen werd.

Ik denk dat ik voor een muis en toetsenbord gewoon even naar de mediamarkt, hardware outlet toe loop, zodoende kan ik meteen de muis even in hand houden.Mocht ik echt twijfelen of er niet uit komen laat ik het hier even weten. Qua toetsenboard denk ik dat ik voor de iets voordelige keuze ga, aangezien ik niet een echte diehard ben denk ik hier niet direct verschil in te merken.

Tevens laat ik nog horen hoe de pc draait.
fingers crossed.

• PcNoob2
Goedemorgen tweakers !

Gisteren mijn pc in elkaar gezet, na de nodige drivers geinstalleerd te hebben steam, dayz etc geïnstalleerd en gespeeld.
Alles loopt als een zonnetje maar toen..

Gisteren avond na het gamen kreeg ik de melding dat er een Windows update nodig is. Deze lekker laten draaien en naar bed gegaan.

Volgende ochtend start de pc wel, maar geeft geen beeld meer... niet op moederbord en op videokaart.

Wat nu .. ? : $

• PcNoob2
Oke dus. Was vrij snel in oaniek maar hij doet ineens weer ;$

Ik diende de stroom er dus even volledig af te halen

• Finntasy
Mooi dat alles werkt! Veel plezier ermee en hopen dat je verder niet last zal hebben van problemen.

• PcNoob2
Beste Dame en heer,

Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en ben ik nog zeer tevreden met mijn PC.
Echter denk ik dat er wellicht wat verbeterd kan worden.

Momenteel speel ik veel PUBG en met de settings op High heb ik toch wel erg veel last van framedrops en worden gunfights erg lastig.
Post processing en anti aliassing heb ik hierbij op low gezet, evenals de shadows. De viewdistance heb ik op medium gezet en is nu goed speelbaar.

De pc is nog precies zoals hierboven aangegeven en nu is mijn vraag waar die drops door kunnen komen ?
Kan het doordat mijn SSD begint vol te raken (nog 80gb over), werkgeheugen te kort/langzaam, of is de betreffende videokaart niet voldoende.
Off kan het zijn dat het tijd wordt de pc langzaam aan te gaan verbeteren?

Zo ja, waar zou ik moeten beginnen 8)7

Al vast bedankt voor de reacties.

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:27
Fijn dat je tevreden bent met je PC.

Ik denk persoonlijk dat je geen problemen hebt met je pc maar dat het spel gewoon niet iets to much is voor je pc. Zet je settings is een tikje lager. Vooral schaduwen en dieptes. Probeer het dan nogmaals eens.

Op zich hoef je niet iets te verbeteren. 80 gb over is echt genoeg. Processor en videokaart zijn ook nog goed. De rx 580 bijvoorbeeld is echt niet veel sneller of beter dan de rx 480.

Ik hoor graag van je of de settings iets te maken heeft met de framedrops.

• PcNoob2
@ChristianBurger
Bedankt voor je reactie.

de instellingen hebben er zeker mee te maken, zie vorige post

Post processing en anti aliassing heb ik hierbij op low gezet, evenals de shadows. De viewdistance heb ik op medium gezet en is nu goed speelbaar. Hierbij heb ik globaal 50 tot 70 FPS.

Het spel is overigens wel minder mooi, en dat vind ik jammer en zou het het liefst volledig op high/ultra spelen.
Daarom dacht ik wellicht dat er iets aan vervanging toe was.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 10:23
Hou er rekening mee dat het spel nog niet af is.
Mensen met beesten van computers hebben ook last van framedrops en stotteringen.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

PcNoob2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:46:
@ChristianBurger
Bedankt voor je reactie.

de instellingen hebben er zeker mee te maken, zie vorige post

Post processing en anti aliassing heb ik hierbij op low gezet, evenals de shadows. De viewdistance heb ik op medium gezet en is nu goed speelbaar. Hierbij heb ik globaal 50 tot 70 FPS.

Het spel is overigens wel minder mooi, en dat vind ik jammer en zou het het liefst volledig op high/ultra spelen.
Daarom dacht ik wellicht dat er iets aan vervanging toe was.
Nee hoor, niks aan de hand. Als je een 480 of 1060 hebt, kan jij nog gewoon lekker mee doen straks. 8)

Als je Ultra wil gaan spelen, kom je in een hogere budget range, waar je volgens mij niet wil zitten

Certified Google Teacher.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:47
CryRaven schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:04:
Hou er rekening mee dat het spel nog niet af is.
Mensen met beesten van computers hebben ook last van framedrops en stotteringen.
Ligt gewoon inderdaad aan het spel, aangezien het nog in alpha/beta status is.
Ze zijn voornamelijk de gameplay aan het optimaliseren nog, om het de meest ultieme Battle Royale game te laten worden.

Graphics is secundair, ze zijn voornamelijk fixes aan het doen voor de meest voorkomende crashes.
Pas als deze zaken af zijn, gaan ze focussen op grafische optimalisaties maar denk dat dat nog wel even duurt.

Opzich heeft het een goeie potentie, aangezien het op de Unreal 4 engine draait, echter is de engine nooit op deze schaal met zoveel man op 1 speelveld gemaakt, dus daar zit nog een hoge curve in van hoe dat te optimaliseren.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• PcNoob2
Goedemorgen Alleen
Bedankt voor jullie reacties !

Gewoon nog even geduld hebben dus en de framedrops maar even voor lief nemen.
flipkipse schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:14:[...]
Nee hoor, niks aan de hand. Als je een 480 of 1060 hebt, kan jij nog gewoon lekker mee doen straks. 8)
Als je Ultra wil gaan spelen, kom je in een hogere budget range, waar je volgens mij niet wil zitten
Dit wilde ik bij de eerste aanschaf niet inderdaad.
Maar nu ik zo vaak achter dat ding zit, zou ik het leuk vinden om langzaam dingetjes te gaan vervangen en hem nog beter te maken
Pagina: 1