Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:50
Ik dacht dat er wel een algemeen topic zou zijn, maar blijkbaar niet. Dus dan maar een nieuw topic.

Ik ben via een nieuwe detacheerder bij een nieuwe werkgever terecht gekomen. Mijn huidige detacheerder heeft me nooit bij die werkgever willen voorstellen, de andere detacheerder wel en na een leuk gesprek willen ze graag mij hebben en ik wil graag bij hen werken (ik kan zonder al te veel problemen weg bij mijn huidige detacheerder, omdat ze liefst van de oude contractvormen af willen).
Constructie is eerst een jaar gedetacheerd en dan nemen ze me over (of moet ik wel een ontzettende mongool blijken, maar dat denk ik niet).

Nu heb ik voor het eerst in mijn carriere een eerste gesprek over arbeidsvoorwaarden gehad en geen idee wat te doen. Maar goed, nu bedenk ik me ineens toch dat ik bepaalde zaken toch ja of nee had moeten zeggen (ik ben privé een notoire twijfelaar).

Enfin. Ik heb nu een vast contract, salaris van 3100 bruto per maand, met een bonusregeling van maximaal 8% erbij per maand (gemiddeld 4, afhankelijk van een fulltime klus en winst) en een 13e maand in de vorm van 8% van je jaarsalaris (indien je het hele jaar een klus hebt gehad though).
Ook heb ik een leaseauto van max 25.000 euro (voor de auto) en onbeperkt brandstof gebruik. Neem ik die niet, dan heb ik een bruto vergoeding van 700 euro bij mijn salaris op.
Daarnaast 26 vakantiedagen.

Enfin.. nu heb ik een aanbod van een jaarcontract, 3500 euro per 4 weken (dus ~3700 per maand) en geen leaseauto, wel willen ze de reiskosten naar de nieuwe werkgever vergoeden, onbeperkt, is ook wat ik wilde gezien de reisafstand. Ze boden 30 vakantiedagen ipv gebruikelijke 24, maar ik zei dat dat niet hoefde, achteraf is dat met een 2e op komst misschien wel handig. Zoals gezegd, de opdrachtgever is voornemens me over te nemen. Markttechnisch zou het niet erg zijn als dat niet door gaat, want werk is er zat momenteel na jaren crisis.

En omdat ik twijfel.. nu jullie gedachten. Voor mijn gevoel ga ik er op vooruit, maar op een of andere manier twijfel ik toch. Zie ik dingen over het hoofd en zijn er zaken waar ik nog even goed naar moet vragen of kijken? Ik hoef er niet gruwelijk veel op vooruit te gaan, omdat de opdracht me heel erg aanspreekt.
Kan ik alsnog vragen om die 30 dagen?
De twijfel zit hem met name in die leaseauto.. die staat voor een behoorlijk salaris en de een zegt: Ja, nu ga je er wel op achteruit, terwijl een ander zegt dat in combinatie met die reiskosten vergoeding ik er best op vooruit ga, omdat de bonus nu min of meer geïntegreerd zit. Ik kan mijn vinger er niet achter krijgen.

spoiler:
En buiten dat vind ik het natuurlijk vreselijk spannend om na dik 10 jaar mijn huidige werkgever te verlaten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

Shunt

Boe

Je gaat er volgens mij op achteruit je verliest je 8% bonus bij inzet. Je verliest je 13e maand en je verliest je lease auto / budget van 700 euro bruto. Je gaat er achteruit op vakantie dagen.

Nooit NOOIT gratis dingen in je secundaire afwijzen. Vooral vakantie dagen niet.
Je lease auto tja je moet nu een auto kopen / huren / leasen en dat kost geld.
Ook die moet je verzekeren onderhouden en vullen met brandstof de vraag is of je dat dekkend krijgt van die 0.19 cent.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Huidig (geen lease): (3100+700)*12*1.16 = 52.9k + 26 dagen
Huidig (lease): 3100*12*1.16 = 43k + 26 dagen + 100% reiskosten - auto onderhoud/verzekering
Nieuw: 3500*13 = 45.5k + 30 dagen + 100% reiskosten

Kijk of het lagere loon evt iets betekent voor je toeslagen/belasting tarieven als je partner ook verdient.

[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 05-01-2017 14:18 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Aanvullend: ik heb bij mijn huidige opdrachtgever al een nieuwe opdracht voor ongeveer een jaar, waarbij ik nu al weet dat ik de bonussen niet ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Prosac schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:19:
Aanvullend: ik heb bij mijn huidige opdrachtgever al een nieuwe opdracht voor ongeveer een jaar, waarbij ik nu al weet dat ik de bonussen niet ga halen.
Dat maakt toch niet uit? je aangenomen gemiddelde van 4% vind ik best redelijk om mee te nemen als vast salaris bij een nieuwe werkgever. Niemand wil er op achteruit gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Brent schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:16:
Huidig (geen lease): (3100+700)*12*1.16 = 52.9k + 26 dagen
Huidig (lease): 3100*12*1.16 = 43k + 26 dagen + 100% reiskosten - auto onderhoud/verzekering
Nieuw: 3500*13 = 45.5k + 30 dagen + 100% reiskosten
Kijk of het lagere loon evt iets betekent voor je toeslagen/belasting tarieven als je partner ook verdient.
Dit is wel een goede ja. Als ik kijk naar het afgelopen jaar, dan zit ik op totaal 48.000 voor de belastingdienst (dus incl. lease en vakantiegeld) + 26 dagen.

Er zijn 260 werkbare dagen, laten we aannemen dat je daarvan 200 ? op kantoor zit.

nieuw is dan 3500x14 (vakantiegeld) = 49k + (0,19*180*200) 6.840 = 55.840 + 30 dagen
maar dan moet ik inderdaad nog wel een auto kopen, onderhouden en prive ook zelf van brandstof voorzien.
Shunt schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:07:
Nooit NOOIT gratis dingen in je secundaire afwijzen. Vooral vakantie dagen niet.
Nee.. hier ga ik nog wel even achteraan.
Je lease auto tja je moet nu een auto kopen / huren / leasen en dat kost geld.
Ook die moet je verzekeren onderhouden en vullen met brandstof de vraag is of je dat dekkend krijgt van die 0.19 cent.
Ja klopt, maar dat vind ik op zich niet zo erg, want dit was toch mijn laatste leaseauto bij deze opdrachtgever omdat er nauwelijks meer iets te krijgen is voor het budget (vooral omdat merken als Skoda niet meer mogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Je moet alleen nog minus maandelijkse bijtelling doen in je huidige loon, wat je straks niet meer hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:38
Heb je ook gekeken naar de pensioen voorwaarde? Wat zijn die bij je huidige werkgever en wat worden die bij je wellicht toekomstige werkgever? Dat is ook nog een goed punt om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:07:
Je moet alleen nog minus maandelijkse bijtelling doen in je huidige loon, wat je straks niet meer hebt.
Hoe moet ik dit meerekenen? Volgens mij wordt er 350 euro als bijtelling bruto gerekend, dus 175 euro + 350 euro "netto" dat ik bij mijn huidige nettoloon zou moeten rekenen om te kunnen vergelijken met het nieuwe loon?

spoiler:
man wat ben ik blij dat ik dit niet elk jaar doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Murrays schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:11:
Heb je ook gekeken naar de pensioen voorwaarde? Wat zijn die bij je huidige werkgever en wat worden die bij je wellicht toekomstige werkgever? Dat is ook nog een goed punt om naar te kijken
Das een goede, daar zal ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
Vraag bij je potentiële nieuwe werkgever gewoon een proforma loonstrook. Vergelijkt veel gemakkelijker 😉

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
De waarde van een leaseauto is zeer persoonlijk. Voor de grote lijn kun je de fiscale waarde aanhouden (pakweg 22% over 25k / 12 = 450 per maand). Dat is de waarde van de privéritten; zakelijk gebruik kent geen loonwaarde. Een vergoeding van 19c/km heeft eveneens geen loonwaarde.

Op die manier gerekend, ga je van 3100 + 4% + 8% + 450 = 3920 een stapje terug maar 3700. Ook niet vergeten, je vergelijkt een aanbod voor komend jaar met je loon van afgelopen jaar. Daar hoort een periodiek tussenin te zitten. Het gat is dus 100 a 200 groter dan hierboven berekend.

Heb je anno 2017 reden om een stap achteruit te moeten zetten? Die detavast partij hoef je ook niet loyaal aan te zijn, dat is een eenmalige deal en over een jaar ga je uit elkaar.

Ik zou een tegenbod doen van 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TS: vertel eens wat over je functie en locatie? Want wat t_captain ook zegt: je kan simpelweg flink hoger inzetten. Een klein beetje bluffen kan geen kwaad als ze jou graag willen hebben. Zeker in de detachering ben jij nog steeds 3 tot 5 keer jouw salaris waard, ook als dat naar 4500 gaat.

Ik zou zeggen: "Nee heb je, ja kan je krijgen" maar je hebt niet eens een "nee" :+ Ga voor de "ja" en leg een salariseis van bruto 4500 euro neer. Als ze jou willen hebben dan komen ze met een tegenbod, of niet. In dat laatste geval hoef jij je niet druk te maken over tientjes.

Hoog inzetten, zaken zijn zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 105% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:52 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 14:12
JCE schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:28:
Ik snap de sommetjes in dit topic ook niet helemaal. Wat ik zou doen: 3100 plus tien procent is 3500 afgerond plus die auto is sowieso al 4200.

Dan nog 100 euro geen-recruiter-nodig-gehad bonus en 100 euro ingewerkte-medewerker bonus. En 100 euro geen-bonus-regeling bonus.

4500.

Laat ze maar met een tegenbod komen.
Zo zou ik er ook ingaan ja. Je moet je huid zo duur mogelijk verkopen. Maar nederlanders zien dit vaak als een belediging, bovenstaande berekening komt inderdaard best goed in de buurt. Valt misschien wat lager maar zou hiermee wel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 20:17
JCE schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:28:
Ik snap de sommetjes in dit topic ook niet helemaal. Wat ik zou doen: 3100 plus tien procent is 3500 afgerond plus die auto is sowieso al 4200.

Dan nog 100 euro geen-recruiter-nodig-gehad bonus en 100 euro ingewerkte-medewerker bonus. En 100 euro geen-bonus-regeling bonus.

4500.

Laat ze maar met een tegenbod komen.
Vetgedrukt: zo simpel, maar zo logisch! :o
Pagina: 1