Is gsync het waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-02 10:19
Mijn vraag
Is de 200 euro voor gsync het waard?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel nu veel csgo op een goedkoop samsung schermpie, TN 60hz 2ms. En wil graag een nieuw scherm kopen. Al een beetje gezocht en het goedkoopste 144hz scherm wat ik vond was van aoc en 210 euro. Dat heb ik er wel voor over. Heb nu een gtx 1060 en een i5 6400 dus ik haal die 144 fps wel in cs en overwatch.
Dus om terug te komen op mijn vraag, zal ik 200 euro meer betalen voor een gsync monitor. Degene die ik op het ook had was ook van AOC en het goedkoopst. Is gsync het dan waard of kan ik net zo goed een niet-gsync monitor kopen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn beslissing :)
Mijn budget strijkt tot de 450 euro.

Beste antwoord (via Coaqii op 05-01-2017 17:48)

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-01 07:46
Een gsync monitor zou ik niet kopen voor een midrange kaart zoals een 1060. Dan kun je beter een midrange AMD-kaart (RX 480) halen + een freesync monitor. Dit is dusdanig goedkoper dat ik in jouw geval zou uitrekenen wat je kwijt bent als je je 1060 verkoopt en een AMD kaart + Freesync monitor haalt, want het zou me niet verbazen als dat minder zou zijn.

Gsync is eigenlijk vooral interessant als je echt max. grafische performance (1070, 1080) en adaptive sync wil. 200 euro extra voor een beeldscherm bij een midrange kaart is beter te besteden.

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je toch de 144FPS haalt is het zonde van je geld. Als je het niet haalt, dan gaat het persoonlijke voorkeur worden.

Acties:
  • Beste antwoord

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-01 07:46
Een gsync monitor zou ik niet kopen voor een midrange kaart zoals een 1060. Dan kun je beter een midrange AMD-kaart (RX 480) halen + een freesync monitor. Dit is dusdanig goedkoper dat ik in jouw geval zou uitrekenen wat je kwijt bent als je je 1060 verkoopt en een AMD kaart + Freesync monitor haalt, want het zou me niet verbazen als dat minder zou zijn.

Gsync is eigenlijk vooral interessant als je echt max. grafische performance (1070, 1080) en adaptive sync wil. 200 euro extra voor een beeldscherm bij een midrange kaart is beter te besteden.