Versterker pakt modem niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Mijn vraag
Beste Tweakers en tweakerinnen,

Afgelopen zondag probeerden wij de korte coax kabel van de muur naar de versterker te vervangen met een langere. Helaas ging het pinnetje erin kapot waardoor we noodgedwongen een nieuwe kabel moesten halen.
Nadat we die hadden gehaald de volgende dag, pakte onze tratec versterker de modem niet meer maar wel de tv.

Nu hebben wij dus een nieuwe versterker ontvangen van Ziggo omdat we een hele oude hadden en deze dus waarschijnlijk stuk was. Maar nu kamp ik met het probleem dat deze versterker de modem ook niet bereikt.
Als ik de kabel van de muur naar het modem doe, pakt hij het wel op en hebben we wel weer internet alleen geen tv omdat de versterker er niet tussen zit. Kan ook niet omdat de kabel van de muur naar de modem gaat.

Kan nergens vinden waar het aan ligt want de versterker moet het signaal wel gewoon doorsturen. Lijkt mij sterk dat ik 2x een versterker heb gekregen die het internet signaal niet doorsturen naar onze modem.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

We hebben al nieuwe kabels geprobeerd, zonder succes.
Nieuwe versterker zojuist binnen gekregen van Ziggo en dat werkt ook niet.
Kabel van de muur naar de modem werkt wel. Maakt niet uit welke coax kabel ik gebruik.
Ik heb 30 seconden gewacht alvorens de modem weer in te schakelen met de adapter.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainnuker op 05-01-2017 12:55 ]

Beste antwoord (via Brainnuker op 05-01-2017 17:17)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat klinkt als installatiepakket van de versterker. Ik heb het over het installatiepakket voor de modem (die je gezien nieuw model hooguit een jaar zult hebben). Heb je die materialen nog ergens liggen?

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283654

Let op dat je de juiste connector gebruikt voor de verbinding naar je modem? Deze staat vaak apart aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
Anoniem: 283654 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:57:
Let op dat je de juiste connector gebruikt voor de verbinding naar je modem? Deze staat vaak apart aangegeven.
Beste r-vos,

De ingang is prima, maakt het uit welke coax kabel je gebruikt van de muur naar de versterker?
Als ik het namelijk doe, van de muur naar de ingang van de versterker, en dan van de versterker naar de modem, is DS prima maar bij US blijft hij flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich maakt dat niet zo veel uit, als de kabel maar van degelijke kwaliteit is en niet te lang. De uitgang van je versterker maakt echter wel degelijk uit (die moet het return-signaal ook kunnen versterken namelijk). Hier is een aparte connector voor aangemerkt die bedoeld is voor je modem.

Je beschrijving (US knippert) lijkt dit te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:51
Brainnuker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Beste r-vos,

De ingang is prima, maakt het uit welke coax kabel je gebruikt van de muur naar de versterker?
Als ik het namelijk doe, van de muur naar de ingang van de versterker, en dan van de versterker naar de modem, is DS prima maar bij US blijft hij flikkeren.
Het maakt zeker uit welke uitgang je gebruikt, je moet de uitgang pakken waar retour bij staan, of 2 richtings verkeer.

Heb je die niet, dan moet je een versterker kopen waar dit wel mogelijk is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Heb je wel een versterker ontvangen? Ziggo geeft ze niet zomaar gratis weg, dit is iets voor de klant zelf. Je kunt ze wel bij de Ziggo monteur zelf kopen.

Dat US blijft knipperen kan meerdere oorzaken hebben:

1: Je versterker is niet retourgeschikt (Welk type versterker heb je), of de modem zit op de verkeerde ingang. Bij de "moderne" versterkers zijn alle poorten retourgeschikt dus zou het niet uit moeten maken welke poort je op aansluit.
2: Je hoofdaansluiting is stuk, deze laat geen retoursignaal meer door.
3: Er staat een ander apparaat in je installatie ruis het netwerk in te zenden, waardoor jouw modem niet online komt.
4: Er is iets binnen het buitennetwerk van Ziggo waardoor het upstream signaal gestoord wordt of het modem te hard moet zenden. Dit is aan Ziggo om te fixxen.

Laat je modem ook even zoeken. Dat DS gaat branden betekend niet automatisch dat US ook moet gaan branden. De CMTS kan ook het modem zeggen andere DS kanalen te gebruiken, dan begint hij opnieuw met zoeken naar de juiste kanalen.

Maar geef eerst een aan welke voor type spullen je hebt. Dus merk en type nummer.

Of maak foto's. Want je verhaal zoals ik het lees wijst er meer op dat je een Splitter voor op het AOP hebt gekregen ipv. een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MediaZoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:42:
Heb je wel een versterker ontvangen? Ziggo geeft ze niet zomaar gratis weg, dit is iets voor de klant zelf. Je kunt ze wel bij de Ziggo monteur zelf kopen.

3: Er staat een ander apparaat in je installatie ruis het netwerk in te zenden, waardoor jouw modem niet online komt.
4: Er is iets binnen het buitennetwerk van Ziggo waardoor het upstream signaal gestoord wordt of het modem te hard moet zenden. Dit is aan Ziggo om te fixxen.

Laat je modem ook even zoeken. Dat DS gaat branden betekend niet automatisch dat US ook moet gaan branden. De CMTS kan ook het modem zeggen andere DS kanalen te gebruiken, dan begint hij opnieuw met zoeken naar de juiste kanalen.
TS gaf al aan dat het met een rechtstreekse verbinding wel werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke versterker heb je gekregen? Afaik 'geeft' ziggo enkel TV-versterkers gratis, die zijn niet retour-geschikt en dus enkel voor TV geschikt.

Maar is de versterker ook noodzakelijk voor je modem? Hoever staat die van CAI af? Anders een T-splitter direct op de Cai, 1 kabel naar versterker-TV, de ander naar je modem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
MediaZoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:42:

1: Je versterker is niet retourgeschikt (Welk type versterker heb je), of de modem zit op de verkeerde ingang. Bij de "moderne" versterkers zijn alle poorten retourgeschikt dus zou het niet uit moeten maken welke poort je op aansluit.

Maar geef eerst een aan welke voor type spullen je hebt. Dus merk en type nummer.

Of maak foto's. Want je verhaal zoals ik het lees wijst er meer op dat je een Splitter voor op het AOP hebt gekregen ipv. een versterker.
We hebben een versterker ontvangen van Ziggo, zie de bijlages.

1. We hebben de TELESTE OV-8420 gekregen van Ziggo.
2. Hoe is het dan mogelijk dat we wel via de hoofdingang of tv of internet kunnen hebben maar niet beide via de versterker?
3. We hebben geen andere apparaten aanstaan met een wifi/ethernet kabel toegang, behalve mijn pc en de tv met een ethernet kabel.
4. Daar heb ik geen verstand van. Kan ze vanavond nog wel even bellen daarover.

spoiler: Fotos
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hplpsgpvjxxjr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pwvatragrgipf.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3esixqy4cujx6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cwwcevmb8rqjx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sb1hsgs4wmctg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tunivqxuyj7rv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Anoniem: 283654 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:14:
[...]

TS gaf al aan dat het met een rechtstreekse verbinding wel werkte.
Ik ga hier van een splitter uit ipv een versterker. Gezien Ziggo geen versterkers aan klanten geeft. Een splitter doet -4dB. Als je al op bijv 54dB upstream zit. En afhankelijk van het type modem wat we ook niet weten kom je op 58dB uit. Niet ieder modem komt boven de 55dB zendvermogen online. Dan werkt het rechtstreeks wel maar met splitter er tussen niet.

Net als je een splitter plaatst (kan ook bij een versterker) en <65Mhz wordt er ruis het netwerk ingestuurd door een niet lekker werkende tv tuner het modem ook niet online komt en zonder splitter de verbinding prima werkt.

Dus meer info gaarne.

Merk types van apparatuur.
Modem US/DS waardes als je rechtstreeks op het AOP aangesloten bent.

Anders is het gissen in teveel secnario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hebben overigens wel degelijk een versterker ontvangen. Daarop was ook gewoon aangegeven welke voor het modem- en welke aansluitingen voor TV's/Settopboxen bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Brainnuker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:20:
[...]

We hebben een versterker ontvangen van Ziggo, zie de bijlages.

1. We hebben de TELESTE OV-8420 gekregen van Ziggo.
2. Hoe is het dan mogelijk dat we wel via de hoofdingang of tv of internet kunnen hebben maar niet beide via de versterker?
3. We hebben geen andere apparaten aanstaan met een wifi/ethernet kabel toegang, behalve mijn pc en de tv met een ethernet kabel.
4. Daar heb ik geen verstand van. Kan ze vanavond nog wel even bellen daarover.
1: Ah nu hebben we iets om over te praten/
2. Zitten je connectoren wel goed op de kabel gemonteerd. Dit kan al veel ellende opleveren in het signaal. Daarbij heb je een connector op de kabel geschroefd bij het modem... Waarom? Dat zijn de slechtste connectoren die je kan krijgen. Je AOP kan ook de oorzaak nog steeds zijn. Dan kan je modem zonder versterker prima werken met versterker niet. Helaas is mijn glazenbol stuk gevallen en kan ik dat op afstand niet bepalen.
3. Het gaan aangesloten op de coaxkabel niet op de ethernet kabel. Een TV tunes kan in sommige gevallen ruis uitzenden.
4. US/DS waardes uit je modem kun je zelf uitlezen op http://192.168.178.1 User: ziggo Password: draadloos . Of als je het niet weet, bel inderdaad Ziggo. Zij kunnen het modem, indien online, uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
Bedankt voor alle hulp. Ik heb de coax kabel van de modem naar de versterker gezet op ingang 4. Nu werkt het wel. Ingang 1 was te zwak denk ik dan.

Nu heb ik weer tv, internet en telefonie. Nogmaals bedankt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke kabel(s) gebruik je om je modem op de versterker aan te sluiten? Dat zou moeten gebeuren met een rechtstreekse F-connector (schroefdraad) naar F-connector kabel. In je plaatjes zie ik nergens de modem aangesloten op de versterker, maar ik zie wel meerdere keren verloopjes in beeld. Gebruik je die?

Dan heb je daar ws groot deel van je probleem te pakken :o

Je wilt een rechtstreekse, goede kabel gebruiken van muur naar versterker zonder verloopjes (witte kabel met groene ring uit installatiepakket), en een rechtstreekse, goede kabel gebruiken van versterker naar modem. Die laatste zat vrijwel zeker in installatiepakket bij de modem, een witte kabel met connectoren met rode ring ervoor.

Zie bijv:
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/2dbb8ead-29a2-4b0c-ad0d-1035aff57b7c.jpg
(hier is de kabel naar modem zwart, maar wel met genoemde rode ring. Let ook op de afgrijselijke combinatie van dubbel verloop en dan een totaal niet afgeschermde connector met witte plastic kapje op de tweede aansluiting, dat is dus wat je *NIET* wilt)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
dion_b schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:03:
Let ook op de afgrijselijke combinatie van dubbel verloop en dan een totaal niet afgeschermde connector met witte plastic kapje op de tweede aansluiting, dat is dus wat je *NIET* wilt)
AOP is netjes geaard. Dit is iets wat bij TS onbreekt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
dion_b schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:03:
Welke kabel(s) gebruik je om je modem op de versterker aan te sluiten? Dat zou moeten gebeuren met een rechtstreekse F-connector (schroefdraad) naar F-connector kabel. In je plaatjes zie ik nergens de modem aangesloten op de versterker, maar ik zie wel meerdere keren verloopjes in beeld. Gebruik je die?

Dan heb je daar ws groot deel van je probleem te pakken :o

Je wilt een rechtstreekse, goede kabel gebruiken van muur naar versterker zonder verloopjes (witte kabel met groene ring uit installatiepakket), en een rechtstreekse, goede kabel gebruiken van versterker naar modem. Die laatste zat vrijwel zeker in installatiepakket bij de modem, een witte kabel met connectoren met rode ring ervoor.

Zie bijv:
[afbeelding]
(hier is de kabel naar modem zwart, maar wel met genoemde rode ring. Let ook op de afgrijselijke combinatie van dubbel verloop en dan een totaal niet afgeschermde connector met witte plastic kapje op de tweede aansluiting, dat is dus wat je *NIET* wilt)
Had nog geen foto gemaakt van de versterker naar de modem etc. omdat ik eerst wat anders wou proberen.

Heb het zelf gefixed door de kabel van de modem naar de versterker in nummertje 4 te doen. Daarna van de versterker naar de muur. Dat heeft het probleem opgelost voor mij. Waarschijnlijk was de kabel een beetje te lang haha.

Toch bedankt voor deze reactie! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
MediaZoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:08:
[...]

AOP is netjes geaard. Dit is iets wat bij TS onbreekt :9
Dat plaatje zit/zat los. Dus excuses daarvoor. Wou niet de hele tijd het kapje erop zetten tijdens het proberen. My bad dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Brainnuker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:10:
[...]

Dat plaatje zit/zat los. Dus excuses daarvoor. Wou niet de hele tijd het kapje erop zetten tijdens het proberen. My bad dus. :P
Dat plaatje is puur voor een nette afwerking. Aarde is totaal iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brainnuker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Had nog geen foto gemaakt van de versterker naar de modem etc. omdat ik eerst wat anders wou proberen.

Heb het zelf gefixed door de kabel van de modem naar de versterker in nummertje 4 te doen. Daarna van de versterker naar de muur. Dat heeft het probleem opgelost voor mij. Waarschijnlijk was de kabel een beetje te lang haha.

Toch bedankt voor deze reactie! :o
Zoals je het nu aangesloten hebt is iets nog steeds goed mis :o

Kijk eens bij opschrift "nummertje vier" - daar wordt het downstreamsignaal 8dB versterkt, wat bedoeld is voor aansluitingen 15-30m verderop. Niet 1m verderop :X

Je kunt nu kop in zand steken en hopen dat het altijd goed blijft werken nu, maar als je bedenkt dat teveel signaal ook voor storingen kan zorgen en dat de verloopjes waar ik het over had vaak plek zijn waar interferentie je netwerk binnendringt zou ik je met klem willen aanraden verder te kijken tot je het werkend hebt op de correcte (eerste) aansluiting.

Als dat echt niet wil werken kan het betekenen dat zoals MediaZoo al aangaf het aangeleverd signaal niet goed is (dat moet Ziggo fixen, maar dan moeten ze het wel weten...) of dat een uitgang op je versterker stuk is (dan moet je een nieuwe krijgen), maar veel waarschijnlijker gooien zoals gezegd die verloopjes roet in het eten.

Dus nogmaals:
- welke kabel gebruik je om modem aan versterker te koppelen?
- is het mogelijk om zowel versterker aan muur, als modem aan versterker, zonder verloopstukjes te realiseren?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
dion_b schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Zoals je het nu aangesloten hebt is iets nog steeds goed mis :o

Kijk eens bij opschrift "nummertje vier" - daar wordt het downstreamsignaal 8dB versterkt, wat bedoeld is voor aansluitingen 15-30m verderop. Niet 1m verderop :X

Je kunt nu kop in zand steken en hopen dat het altijd goed blijft werken nu, maar als je bedenkt dat teveel signaal ook voor storingen kan zorgen en dat de verloopjes waar ik het over had vaak plek zijn waar interferentie je netwerk binnendringt zou ik je met klem willen aanraden verder te kijken tot je het werkend hebt op de correcte (eerste) aansluiting.

Als dat echt niet wil werken kan het betekenen dat zoals MediaZoo al aangaf het aangeleverd signaal niet goed is (dat moet Ziggo fixen, maar dan moeten ze het wel weten...) of dat een uitgang op je versterker stuk is (dan moet je een nieuwe krijgen), maar veel waarschijnlijker gooien zoals gezegd die verloopjes roet in het eten.

Dus nogmaals:
- welke kabel gebruik je om modem aan versterker te koppelen?
- is het mogelijk om zowel versterker aan muur, als modem aan versterker, zonder verloopstukjes te realiseren?
Ik gebruik deze kabel van Handyman; https://www.handyman.nl/p...bel-9-5mm-m-f/3929010030/.

Op dit moment niet, dan moet ik andere kabels kopen zodat ze er gewoon zo op kunnen worden geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
MediaZoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Dat plaatje is puur voor een nette afwerking. Aarde is totaal iets anders ;)
Oh haha, heb daar dus echt geen verstand van! Alleen van pc's, kabels is weer een heel ander iets. So excuse me als ik vaak foute antwoorden geef. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brainnuker schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Ik gebruik deze kabel van Handyman; https://www.handyman.nl/p...bel-9-5mm-m-f/3929010030/.

Op dit moment niet, dan moet ik andere kabels kopen zodat ze er gewoon zo op kunnen worden geschroefd.
Dit is dus niet de juiste, niet voor stuk tussen muur en versterker en al helemaal niet voor stuk tussen versterker en modem. Hoezo andere kabels kopen?

Zoals gezegd, er horen andere kabels meegeleverd te zijn bij installatie. Wat is daarmee gebeurd?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
dion_b schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Dit is dus niet de juiste, niet voor stuk tussen muur en versterker en al helemaal niet voor stuk tussen versterker en modem. Hoezo andere kabels kopen?

Zoals gezegd, er horen andere kabels meegeleverd te zijn bij installatie. Wat is daarmee gebeurd?
Er is maar 1 zwarte kabel meegeleverd, that's it. Ook zaten er nog 2 verloopstukken bij en nog een aantal schroeven om het ergens op te hangen.

De zwarte kabel kan aan de ene kant gewoon meteen in de versterker en aan de andere kant moet een verloopstukje zodat het dan weer op de modem kan.

Die kabel gebruik ik nu ook voor tussen de versterker en de muur. Of moet die tussen de versterker en de modem?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat klinkt als installatiepakket van de versterker. Ik heb het over het installatiepakket voor de modem (die je gezien nieuw model hooguit een jaar zult hebben). Heb je die materialen nog ergens liggen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
dion_b schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:48:
Bedankt! We hadden nog zo een kabel liggen en die heeft het helemaal opgelost! Nu werkt het wel via de eerste poort.

Dacht dat de monteur het had meegenomen toen we de nieuwe wifi-modem kregen. Gelukkig hadden we nog wel eentje in het installatie pakket zitten.
Super bedankt! :o
Pagina: 1