Ik heb zo'n 4 a 5 jaar geleden een pc gekocht via internet. Omdat ik het wel tijd vond voor wat vernieuwing ben ik al een tijdje bezig met het plannen van een eigen build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, waarbij je moet denken aan AAA titels en RTS games. Ik game nu met 1080p maar ben wel van plan om over een tijdje over te gaan naar UHD. De pc moet daarom ook wel een beetje op de toekomst bereid zijn. (licht) overklokken zit er misschien over een tijdje ook nog in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1400,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van plan om een 1TB Sata III HDD van Samsung te hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu de volgende setup bij elkaar gezocht:
Ik wil niet alleen dat hij goed presteert maar ook dat het er nog een beetje leuk uit ziet, vandaar de TG case. Voeding is met 650 Watt misschien een beetje teveel maar prijs scheelt 30 cent met een 550, daarnaast kan 100 Watt meer geen kwaad toch?
Er is dus eventueel nog wat ruimte in mijn budget, misschien voor een SSD?
Graag zou ik willen weten wat jullie van deze selectie vinden en als er tips zijn hoor ik het graag.
Als laatste las ik deze week dat de Kaby lake processoren bijna uitkomen, is het het waard om nog even te wachten hier op? Zo ja, het is mij wel onduidelijk of ze kunnen samengaan met mijn gekozen moederbord.
Alvast bedankt en zoals eerder gezegd alle tips zijn welkom!
...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, waarbij je moet denken aan AAA titels en RTS games. Ik game nu met 1080p maar ben wel van plan om over een tijdje over te gaan naar UHD. De pc moet daarom ook wel een beetje op de toekomst bereid zijn. (licht) overklokken zit er misschien over een tijdje ook nog in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1400,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van plan om een 1TB Sata III HDD van Samsung te hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu de volgende setup bij elkaar gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 256,50 | € 256,50 |
| 1 | Asus Z170-A | € 152,- | € 152,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 497,- | € 497,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212X | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 105,- | € 105,- |
| 1 | EVGA SuperNOVA NEX650G | € 98,30 | € 98,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.310,25 | |
Ik wil niet alleen dat hij goed presteert maar ook dat het er nog een beetje leuk uit ziet, vandaar de TG case. Voeding is met 650 Watt misschien een beetje teveel maar prijs scheelt 30 cent met een 550, daarnaast kan 100 Watt meer geen kwaad toch?
Er is dus eventueel nog wat ruimte in mijn budget, misschien voor een SSD?
Graag zou ik willen weten wat jullie van deze selectie vinden en als er tips zijn hoor ik het graag.
Als laatste las ik deze week dat de Kaby lake processoren bijna uitkomen, is het het waard om nog even te wachten hier op? Zo ja, het is mij wel onduidelijk of ze kunnen samengaan met mijn gekozen moederbord.
Alvast bedankt en zoals eerder gezegd alle tips zijn welkom!
...