Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mail omzetten van POP naar I-MAP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• that1guy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-05-2024
Beste Tweakers,

Een familielid wil graag de overstap maken van POP naar I-MAP. De overstap zelf is niet zo lastig, maar nu zijn er allerlei mailtjes die zijn opgeslagen in verschillende folders die allemaal bewaard moeten worden. Ik heb wat rondgeneusd op het internet opzoek naar de beste manier, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Dus wil ik jullie graag vragen, wat is de beste manier om deze mailtjes te bewaren en toekomstige mailtjes binnen te halen via I-MAP? Het programma dat wordt gebruikt is Microsoft Outlook 2013.

P.S. Ik kon het perfecte subforum om dit bericht te plaatsen niet vinden. Als ik dit verkeerd heb gedaan mijn oprechte excuses.

Beste antwoord (via that1guy op 05-01-2017 12:33)

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-11 20:53
Het is waarschijnlijk het makkelijkst het account één keer met POP3 en één keer met IMAP in Outlook aan te maken. Je kunt daarna de POP3 mailtjes verslepen naar het IMAP account.

Zodra de mailtjes verplaatst zijn, worden ze ook weer in de IMAP weergegeven.

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is het probleem?
Je kan een nieuw "account aanmaken" in outlook met de IMAP settngs.

Je hebt dan 2 accounts eentje die synct met pop
en een die met imap synct.

Je pop account kan je ook nog een verkeerd wachtwoord opzetten zodat daar niets nieuws binnenkomt.

Dan kan je in outlook gewoon mails en mappen slepen van een naar ander account.
En dan zal IMAP dit vanzelf syncen naar alle andere devices.

eenmaal klaar verwijder je oude account.

(ps als je nog losse archieven in de vorm van PST's hebt. kan je die ook koppelen in outlook en zo verplaatsen naar je IMAP account).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-11 20:53
Het is waarschijnlijk het makkelijkst het account één keer met POP3 en één keer met IMAP in Outlook aan te maken. Je kunt daarna de POP3 mailtjes verslepen naar het IMAP account.

Zodra de mailtjes verplaatst zijn, worden ze ook weer in de IMAP weergegeven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het 1 account of zijn het 2 aparte accounts?

Beide gevallen heb je voordeel dat imap 2 kanten opwerkt, in Outlook gewoon een 2de mailbox (geval van 2 accounts) aanmaken obv Imap, vervolgens alle pop3 mailtjes slepen naar je imap account en ze worden daar netjes gesynced.

Als je binnen 1 account dit doet, is het verstandig vooraf een 2de dummy opslag te maken om email heen en weer te slepen, pop3 om te zetten naar imap en dan weer terugslepen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• that1guy
Heel erg bedankt allemaal, wat een supersnelle antwoorden! Klinkt super logisch en ga het nu even proberen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• that1guy
Thanks RobIII, ik zag hier 'E-mail' als populair onderwerp staan dus dacht dat ik het topic hier moest plaatsen. Dank voor het verplaatsen!
Pagina: 1