Ik had een zwaar virus op mijn computer, waarbij ik genoodzaakt was mijn computer te reinstallen. Dit proces was erg pijnlijk en traag. Ik had een bootable USB gemaakt met windows 10 erop. Elke stap in dit proces duurde zo een 30 min, tot 1 uur om te laden.
Afijn, 4 dagen verder en eindelijk geïnstalleerd loop ik tegen een nieuw probleem aan. Het opstarten gaat snel en vlekkeloos, maar om al mijn drivers en programma's te installeren duurt een eeuwigheid.
Voor mijn moederbord bijvoorbeeld moet ik de nodige drivers installeren. Sommige krijg ik niet eens geopend en geven een laad tekentje dat oneindig doorgaat. De andere opent wel, maar het installeren zelf duurt oneindig (hetzelfde geldt voor een programma als Origin). Vaak zo lang dat ik maar mijn pc restart om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Ook bij het navigeren in het Windows systeem zelf kost het veel moeite om soms een tabje te laden. Bijvoorbeeld het aanpassen van mijn 'virtual memory op de C schijf tab', duurde 10 min om te laden.
Mijn vraag is dan ook, wat kan ik doen om dit te verhelpen?? Moet ik het nog een keer opnieuw installeren?
Kan het zijn dat dit virus in mijn BIOS is gaan zitten en daardoor traag wordt?
Mijn setup is:
Ik heb al verschillende tutorials gevolgd op internet om de performance beter te maken, maar niets lijkt te werken. Ik ben ook weer geen expert op dit gebied.
Alvast bedankt.
Afijn, 4 dagen verder en eindelijk geïnstalleerd loop ik tegen een nieuw probleem aan. Het opstarten gaat snel en vlekkeloos, maar om al mijn drivers en programma's te installeren duurt een eeuwigheid.
Voor mijn moederbord bijvoorbeeld moet ik de nodige drivers installeren. Sommige krijg ik niet eens geopend en geven een laad tekentje dat oneindig doorgaat. De andere opent wel, maar het installeren zelf duurt oneindig (hetzelfde geldt voor een programma als Origin). Vaak zo lang dat ik maar mijn pc restart om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Ook bij het navigeren in het Windows systeem zelf kost het veel moeite om soms een tabje te laden. Bijvoorbeeld het aanpassen van mijn 'virtual memory op de C schijf tab', duurde 10 min om te laden.
Mijn vraag is dan ook, wat kan ik doen om dit te verhelpen?? Moet ik het nog een keer opnieuw installeren?
Kan het zijn dat dit virus in mijn BIOS is gaan zitten en daardoor traag wordt?
Mijn setup is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,90 | € 187,90 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 91,50 | € 91,50 |
1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Cooler Master Hyper TX 2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 121,15 | € 121,15 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,95 | € 95,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,40 |
Ik heb al verschillende tutorials gevolgd op internet om de performance beter te maken, maar niets lijkt te werken. Ik ben ook weer geen expert op dit gebied.
Alvast bedankt.
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White