Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vrouw. Ik ben zelf onlangs overgestapt van iPhone (na vele jaren) naar Android. Voornaamste reden voor mij was dual sim zodat ik maar 1 telefoon bij me hoef te hebben in plaats van 2. Maar ook goede specs voor een normale prijs ipv de belachelijke prijzen van Apple. Dat vindt mijn vrouw inmiddels ook wel interessant
Vooral de dual sim optie.
Problemen bij zoektocht:
- de meeste goede (china)phones zijn 5.5 inch en dat vindt mijn vrouw te groot. (mijn vrouw heeft een hamerduim
)
- telefoons zijn niet compatible met 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- telefoons die wel aan bovenstaande twee eisen voldoen hebben low end specs en/of oude android versies
Eisen:
- 5 inch (ietsje kleiner of ietsje groter mag ook)
- dual sim (ivm werk en prive)
- 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- mid-range processor
- Android 6
- USB-c en snel laden
- fingerprint scanner (liefst aan de voorkant)
Nice to haves:
- goede camera
- geen MediaTEK processor ivm custom roms
- high-end processor ipv mid-range
- Stock android, of een 'lichte' skin met goede ondersteuning/updates.
- Update naar Android 7
Wat is je budget?
300 euro, maar als de nice-to-haves mogelijk zijn kan dat omhoog
Wat heb je zelf al gevonden?
- Een aantal Xiaomi's (EU versies) echter zijn dat dan echt de low-end processoren. Dat zie ik niet zitten omdat dat na een relatief korte tijd gewoon te traag gaat worden.
- oa de Xiaomi 5s, die is wel 5.15inch en goede specs, maar hier is dan volgens mij weer geen EU/international versie van.
- Ik zag ook de lenovo P2, 5 inch maar het is me onduidelijk of die nu wel of niet de 4G band 20 of 800 MHz ondersteunt of niet. Op een aantal websites ben ik in de specs overzichten tegengekomen dat het wel de 20 of 800mhz band ondersteunt, maar bij reviews weer van niet...
Overig
We wonen in Utrecht, dus voor haar meestal zal 4G wel beschikbaar zijn, behalve als we in 'buitengebieden zijn' waar 4G alleen beschikbaar is op band 20 of 800 MHz. --> dus misschien is dit probleem / deze eis minder belangrijk dan ik op dit moment denk?
Mijn vraag is dus: Welke Dual-sim - 5inch telefoon met goede specs?
Problemen bij zoektocht:
- de meeste goede (china)phones zijn 5.5 inch en dat vindt mijn vrouw te groot. (mijn vrouw heeft een hamerduim
- telefoons zijn niet compatible met 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- telefoons die wel aan bovenstaande twee eisen voldoen hebben low end specs en/of oude android versies
Eisen:
- 5 inch (ietsje kleiner of ietsje groter mag ook)
- dual sim (ivm werk en prive)
- 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- mid-range processor
- Android 6
- USB-c en snel laden
- fingerprint scanner (liefst aan de voorkant)
Nice to haves:
- goede camera
- geen MediaTEK processor ivm custom roms
- high-end processor ipv mid-range
- Stock android, of een 'lichte' skin met goede ondersteuning/updates.
- Update naar Android 7
Wat is je budget?
300 euro, maar als de nice-to-haves mogelijk zijn kan dat omhoog
Wat heb je zelf al gevonden?
- Een aantal Xiaomi's (EU versies) echter zijn dat dan echt de low-end processoren. Dat zie ik niet zitten omdat dat na een relatief korte tijd gewoon te traag gaat worden.
- oa de Xiaomi 5s, die is wel 5.15inch en goede specs, maar hier is dan volgens mij weer geen EU/international versie van.
- Ik zag ook de lenovo P2, 5 inch maar het is me onduidelijk of die nu wel of niet de 4G band 20 of 800 MHz ondersteunt of niet. Op een aantal websites ben ik in de specs overzichten tegengekomen dat het wel de 20 of 800mhz band ondersteunt, maar bij reviews weer van niet...
Overig
We wonen in Utrecht, dus voor haar meestal zal 4G wel beschikbaar zijn, behalve als we in 'buitengebieden zijn' waar 4G alleen beschikbaar is op band 20 of 800 MHz. --> dus misschien is dit probleem / deze eis minder belangrijk dan ik op dit moment denk?
Mijn vraag is dus: Welke Dual-sim - 5inch telefoon met goede specs?
[ Voor 3% gewijzigd door Burnd op 05-01-2017 11:57 ]