• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 16:38
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon voor mijn vrouw. Ik ben zelf onlangs overgestapt van iPhone (na vele jaren) naar Android. Voornaamste reden voor mij was dual sim zodat ik maar 1 telefoon bij me hoef te hebben in plaats van 2. Maar ook goede specs voor een normale prijs ipv de belachelijke prijzen van Apple. Dat vindt mijn vrouw inmiddels ook wel interessant :) Vooral de dual sim optie.

Problemen bij zoektocht:
- de meeste goede (china)phones zijn 5.5 inch en dat vindt mijn vrouw te groot. (mijn vrouw heeft een hamerduim :))
- telefoons zijn niet compatible met 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- telefoons die wel aan bovenstaande twee eisen voldoen hebben low end specs en/of oude android versies

Eisen:
- 5 inch (ietsje kleiner of ietsje groter mag ook)
- dual sim (ivm werk en prive)
- 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- mid-range processor
- Android 6
- USB-c en snel laden
- fingerprint scanner (liefst aan de voorkant)

Nice to haves:
- goede camera
- geen MediaTEK processor ivm custom roms
- high-end processor ipv mid-range
- Stock android, of een 'lichte' skin met goede ondersteuning/updates.
- Update naar Android 7

Wat is je budget?
300 euro, maar als de nice-to-haves mogelijk zijn kan dat omhoog

Wat heb je zelf al gevonden?
- Een aantal Xiaomi's (EU versies) echter zijn dat dan echt de low-end processoren. Dat zie ik niet zitten omdat dat na een relatief korte tijd gewoon te traag gaat worden.
- oa de Xiaomi 5s, die is wel 5.15inch en goede specs, maar hier is dan volgens mij weer geen EU/international versie van.
- Ik zag ook de lenovo P2, 5 inch maar het is me onduidelijk of die nu wel of niet de 4G band 20 of 800 MHz ondersteunt of niet. Op een aantal websites ben ik in de specs overzichten tegengekomen dat het wel de 20 of 800mhz band ondersteunt, maar bij reviews weer van niet...

Overig
We wonen in Utrecht, dus voor haar meestal zal 4G wel beschikbaar zijn, behalve als we in 'buitengebieden zijn' waar 4G alleen beschikbaar is op band 20 of 800 MHz. --> dus misschien is dit probleem / deze eis minder belangrijk dan ik op dit moment denk?

Mijn vraag is dus: Welke Dual-sim - 5inch telefoon met goede specs?

[ Voor 3% gewijzigd door Burnd op 05-01-2017 11:57 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik zat met hetzelfde dilemma, ik ben toen voor de nieuwe huawei nova gegaan. Bevalt erg goed tot nu toe.

• Burnd
Die heb ik idd ook gezien, maar daar las ik ook weer niet al te positieve verhalen over. Oa de camera schijn niet al te beste te zijn en ook de 'zware' skin van huawei lijkt me een nadeel.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Daytona

Autoracen is voor watjes

Zuk z2 pro niks voor je? Redelijk compacte snapdragon 820 mobiel met 5.2" amoled scherm, vingerafdruk scanner voorop, band 20 aanwezig.
De 4/64 versie is op o.a. Alie voor net onder de 300,- te vinden, de 6/128 net erboven.

[ Voor 15% gewijzigd door Daytona op 07-01-2017 18:23 ]

• katertje1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
BQ aquaris-x5plus heeft alleen geen usb-c en snelladen

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Lenovo p2

Prima soc
Dual sim
5.5 inch groot
Ondersteunt 4g op KPN band
Android 6
Geen USB c maar wel quick charge
Vloeiende fingerprint sensor
En accu van 5100 mAh gaat nu al 4 dagen mee

Prijs 300 euro

[ Voor 89% gewijzigd door Mir64za op 07-01-2017 20:58 ]

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 15:47
De oneplus 3 & oneplus 3T

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Welke telefoon heb je voor jezelf gekozen?

Ik zou eens naar een Wileyfox Swift 2 kijken voor je vrouw.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Burnd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:06:
Die heb ik idd ook gezien, maar daar las ik ook weer niet al te positieve verhalen over.
Oa de camera schijn niet al te beste te zijn en ook de 'zware' skin van huawei lijkt me een nadeel.
Zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk.

Camera is niet de beste misschien, maar voor deze prijsklasse meer dan prima. Tevens is de skin ook niet meer al te zwaar imo, het is even wat anders, misschien vindt de vrouw het wel goed ;) Huawei Nova ligt hier nu een weekje in huis, prachtig afgewerkt apparaat, snel, ander thema erop, andere launcher en klaar ben je.

Je kunt inderdaad ook Wileyfoxes kijken, Swift 2 Plus of Swift 2X, maar zijn wat minder vrouwelijk imo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Burnd
Mir64za schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:56:
Lenovo p2

Prima soc
Dual sim
5.5 inch groot
Ondersteunt 4g op KPN band
Android 6
Geen USB c maar wel quick charge
Vloeiende fingerprint sensor
En accu van 5100 mAh gaat nu al 4 dagen mee

Prijs 300 euro
5.5 inch is dus de belangrijkste no-go. Is gewoon te groot voor haar.

De Zuk 2 Pro maar eens checken dan. Lijkt met wel een goede optie dan!

• Burnd
de ZUK 2 pro lijkt een goede optie, alleen het feit dat de nederlandse taal niet (fatsoenlijk) ondersteund wordt houdt me een beetje tegen. Het schijn heel slecht vertaald te zijn ('skin' wordt bijvoorbeeld vertaald als 'huid' etc)...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik lees in je reacties vaak dat jij dit vindt en jij dat vindt, maar wat vind de vrouw zelf?
Heb jij haar al wat filmpjes laten zien van de Huawei Nova, Wileyfox Swift 2 Plus, Swift 2X bijvoorbeeld?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 11:46
Zoals je zelf zegt, Xiaomi MI5S is je beste keuze.
Had er eerst zelf ook schrik voor, maar voor mij bleek het een onterechte vrees.

Ja, telefoon bezit niet de 800 band, maar dan heb je nog altijd volledige ondersteuning voor 3G, wat meestal genoeg is om even snel het nieuws / weer / whatsapp / spotify te checken op het platteland.
Maar 3G is snel genoeg + meestal zit je toch op wifi. Want ik vermoed dat je het momenteel toch ook op deze manier aan het doen bent ;)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20

Qwerty-273

Meukposter

Misschien de Cubot Manito of de Cubot X16S ?
Eisen:
- 5 inch (ietsje kleiner of ietsje groter mag ook)
- dual sim (ivm werk en prive)
- 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk
- mid-range processor
- Android 6
- USB-c en snel laden
- fingerprint scanner (liefst aan de voorkant)
Prijs is iets van $100 - $120 als je zoekt bij AliExpress.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Burnd
Thanks voor de reacties. Maar ik ben er nog steeds niet uit....
CLB schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:39:
Ik lees in je reacties vaak dat jij dit vindt en jij dat vindt, maar wat vind de vrouw zelf?
Heb jij haar al wat filmpjes laten zien van de Huawei Nova, Wileyfox Swift 2 Plus, Swift 2X bijvoorbeeld?
I get the point :) 'Probleem' is dat ze er zelf nauwelijks een mening over heeft. Behalve dan 5inch en dual sim. Ik vind dan zelf dat ze voor haar budget wel de beste specs moet hebben en vooral goede ondersteuning en ook eigenlijk een upgrade naar android 7. Desnoods haar budget wat ophogen, want een telefoon gebruik je zo veel, dat het het niet waard is om 5 tientjes te besparen en je elke dag 50 keer te ergeren aan hoe traag je telefoon is :)
bottom line schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:50:
Zoals je zelf zegt, Xiaomi MI5S is je beste keuze.
Had er eerst zelf ook schrik voor, maar voor mij bleek het een onterechte vrees.

Ja, telefoon bezit niet de 800 band, maar dan heb je nog altijd volledige ondersteuning voor 3G, wat meestal genoeg is om even snel het nieuws / weer / whatsapp / spotify te checken op het platteland.
Maar 3G is snel genoeg + meestal zit je toch op wifi. Want ik vermoed dat je het momenteel toch ook op deze manier aan het doen bent ;)
Daar zit ik ook over te twijfelen. Aangezien wij in Utrecht wonen zal ze meestal wel 4G hebben zelfs. Echter is de 800/20 frequentie wel beter geschikt in dicht bebouwde omgeving enzo. Dus ik neem dan liever het zekere voor het onzekere en wel gewoon volledige 4G ondersteuning...
Qwerty-273 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:31:
Misschien de Cubot Manito of de Cubot X16S ?

[...]

Prijs is iets van $100 - $120 als je zoekt bij AliExpress.
Ziet er ook wel grappig uit. Bedankt voor de tip, want ik kende het merk helemaal niet! Alleen zie ik dat de X16s in elk geval geen dual sim heeft, dus die valt sowieso af. De Manito vind ik er wel leuk uit zien, die ruitjes zijn wel vrouwelijk ofzo. Alleen weet ik niet zo goed hoe snel de MTK 6735 chip is. En vind ik het jammer dat hij geen vingerprintreader heeft. Maargoed, allemaal denk ik geen ramp, maar ook heeft hij geen 800/20 frequentie ondersteuning. In dat geval ga ik veel liever voor de Xiaomi 5s....

Blijft erg lastig....

• Burnd
Ik overweeg nu toch sterk om.voor de xiaomi mi 5S te gaan de beste specs voor een goede prijs, goede ondersteuning. Enige nadeel(tje?) Is het ontbreken van de 800mhz band, maar aangezien we in Utrecht wonen is dat maar een klein nadeeltje denk ik...

Of zie ik toch nog een toestel over het hoofd ;)....

Ik kan alleen op 4gmasten.nl niet alleen voor KPN op 1800mhz antennes filteren... Dat wil ik eigenlijk wel even zien om te ontdekken wat de 4G dekking dan precies is....

[ Voor 22% gewijzigd door Burnd op 10-01-2017 08:56 ]

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
Ik heb een tijdje getwijfeld over de ZUK Z2 pro, maar ook niet aangedurfd in verband met de skin. Zelfs als je geen stock Android als eis hebt, heb je alsnog veel Chinees, geen Play store en slechte vertaling etc.

Is de Huawei P9 niet wat?
- 5 inch (ietsje kleiner of ietsje groter mag ook) 5,2" scherm
- dual sim (ivm werk en prive) check
- 4G band 20 of 800 MHz voor KPN landelijk check
- mid-range processor Geen idee, maar lijkt me wel
- Android 6 check
- USB-c en snel laden check
- fingerprint scanner (liefst aan de voorkant) check, wel (helaas) achterkant

Edit: wel 330-340 euro, dus boven je budget, maar dat was ook nog aan te passen mits alles voldoet toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Joeneunited op 10-01-2017 18:14 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:29
Of de P9 Lite.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
De Huawei P9 Lite beschikt als eerste Lite-toestel over een vingerafdrukscanner. Alhoewel de scanner goed werkt, is deze minder snel dan die van de gewone P9. Ook heeft de P9 Lite geen usb-c-poort voor snelle doorvoer en stroom, maar dit mag je ook (nog) niet verwachten van een midranger...

• Burnd
Bedankt voor alle suggesties. De Huawei P9 lite was ik ook al tegen gekomen, maar die viel voor mij af, hoewel het aan de meeste eisen voldeed, vond ik het te lage specs en te duur.

Het is de Xiaomi Mi5S geworden, veeeeeel betere specs, behoudens de 4G ondersteuning, maar daar zal mijn vrouw geen last van hebben aangezien we in Utrecht wonen of er is wel WiFi aanwezig.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 11:46
Burnd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:53:
Bedankt voor alle suggesties. De Huawei P9 lite was ik ook al tegen gekomen, maar die viel voor mij af, hoewel het aan de meeste eisen voldeed, vond ik het te lage specs en te duur.

Het is de Xiaomi Mi5S geworden, veeeeeel betere specs, behoudens de 4G ondersteuning, maar daar zal mijn vrouw geen last van hebben aangezien we in Utrecht wonen of er is wel WiFi aanwezig.
Goede keuze ;)
Alsook ben je zeker van een goede rom-ondersteuning

• Burnd
Klopt idd, belangrijk aandeel in de keuze geweest. Alleen zie ik op Xiaomi.eu nog geen ROM voor de Mi5s staan... Kan dat kloppen?
Pagina: 1