IBM SCSI Drive

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ok tweakers.. help mij uit den branden..

kheb een 9 gig scsi 2 schijffie ibm (DVRS 9) en ik draai sinds een weekie win2k..

nou kan ik die schijf met geen mogelijkheid gebruiken want elke X als ik een bestandje erop wil knallen krijg ik de error "Delayed Write Failed" met een hoop geblaat erbij..

schijfje is al weer 2 jaar oud en kweet nie of ie helemaal in orde is, maar elk check proggie die ik heb gebruikt vindt die schijf ok....

dus aan jullie de vraag.. moet ik wat aan/uit zetten onder windows, of op me scsi kaart (adaptec 2940U2W)

ik heb al gekeken maar d'r staat nix over Delayed Write oid..

Iemand tips?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 12:45

Rival24

I'll Be Back

misschien bios updateje voor je scsi kaart of misschien moet je nieuwe w2k drivers downen

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
euh had eik gehoop op een oplossing die minder voor de hand lag..

en euh .. dit werkt dus niet :(

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Delayed write c.q. deferred write is vaak in te stellen in het BIOS van je controller. Ik gebruik zelf Linux, dus weet weinig van Win2K, maar wellicht dat je daar ook een optie kunt zetten.

Houd er even rekening mee, dat je een SCSI-2 single-ended moet aansluiten op een U2W !!
(I.i.g. wanneer het een LVD controller betreft.)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
single ended????please explain..

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ieder keer als er een nieuwe standaard op de markt komt (b.v. U-320 binnenkort), is er altijd backwards-compatibility. Dit gaat echter ten koste van de performance op de betreffende chain. Toch kun je op de meest moderne controller nog gerust een U-SCSI schijf aansluiten, mits je een 50/68-pin adaptertje hebt. De chain zal dan het U-SCSI (6MB/S asynch / 20MB/S Synch) protocol spreken. Da's niet leuk als er een U-160 schijf aan dezelfde chain hangt (duh!).

Veel controllers hebben meerdere poorten (2x Intern/1x Extern of zo). Gebruik (indien single-channel) nooit meer dan twee poorten. Zet de single-ended devices op één chain en de vlotte (U2W in jouw geval) op de andere.

Houdt er rekening mee, dat in dat geval je controller niet getermineerd moet worden, omdat 'ie tussen de 2 chains hangt!

Complexe vragen kun je kwijt bij SCSITA.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Pagina: 1