Hoe virtual server verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo,

voor ons kleine bedrijf hebben wij een virtuele server waar we met 2 mensen als RDP gebruik van maken voor alle dagelijks werk.

We zitten hiermee bij Hosteurope.de en zijn zeer tevreden van de betrouwbaarheid, snelheid,... alles...

Onze huidige configuratie in windows server r2, 2 cores, 4gb ram, 15o GB SSD, snapshot ... is te klein aan het worden en we willen 'uitbreiden'.

Ik stelde de vraag om de 'server' te upgraden naar een groter plan '4 cores, 8GB ram, 400GB SSD, snapshot, ..."

Ik vroeg of ze ook de migratie zouden willen doen om de huidige server dan te 'verplaatsen' naar zijn nieuwe omgeving zodat wij er geen hinder van ondervinden en zodat alles correct werkt na de migratie...
(dus overzetten van alle data en bewaarde bestanden, gebruikers en hun authorisaties, geïnstalleerde softwares, etc...

Hier kreeg ik een negatief antwoord:

"Unfortunately a simple product upgrade is only available with our Linux systems. With your Virtual Server Windows you can only order the new server, transfer all files and cancel the old server within one month.

If there are any further questions, please don't hesitate to contact us by replying to this email."

Ik heb al wat liggen opzoeken, maar dit is niet echt mijn domein van expertise...(zacht uitgedrukt).
Wat is de makkelijkste weg om ALLES over te zetten naar de nieuwe 'virtual server' ?

Kan dit niet allemaal automatisch via zo'n 'server migratie software' of app, ik zie dat er zo iets ingebouwd zit in windows server 2012 bij die roles en functions... doet dit dat misschien?

Wat zouden jullie aanraden?
Is er iemand die kan helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, je zit vast aan de hypervisor van je huidige hoster en hun "onwillendheid" om verantwoording te nemen voor de inhoud van de VM.

Simpel gezegd: als jij jouw virtuele machine zou mogen (!!!) migreren, zal de huidige hoster moeten meewerken in het exporteren van de VM en/of het "kopieren" van de VM met tools zoals PlateSpin, Zerto of whatever.

Een alternatief zou zijn om een nieuwe hoster te zoeken en te vragen of zij een "in-guest backup" kunnen realiseren; hierbij installeer je op je huidige server zoiets als Veeam Agent en je trekt daarna een backup naar je nieuwe hoster.

In alle gevallen zal er een mogelijkheid zijn dat jouw huidige hoster tegenwerkt of bepaalde protocollen/verkeer tegenhoudt en dat je geen steek verder komt.

Daar tegenover staat natuurlijk dat door jouw documentatie, scripting en andere zaken, het waarschijnlijk 8 tot 16 uur werk is om een nieuwe server (bij een nieuwe hoster) exact in te richten als de oude server.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10 12:43
Probeer iemand in te huren die dit voor je kan realiseren, ik zou er zelf met ( te weinig ) kennis niet aan beginnen/gaan klooien.

Afhankelijk van wat je precies op je VPS draait is het misschien vrij simpel om alles te migreren naar een nieuwe server, dit kan die persoon vooraf voor je inventariseren zodat je ongeveer weet hoeveel het gaat kosten in uren/geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
Wat er exact op draait en hoe het in mekaar zit is echt heel simpel.
office365,een managementsoftware,pdf reader, bedrijfsspecifieke analysetools en software...

geen toeters en bellen ...

Enkel de bedrijfsspecifieke managmentssoftware moet indien die niet kan overgezet worden, door de ontwikkelaar zelf worden geherinstalleerd... anders komt dit met specifieke settings niet goed...

dus als ik het goed begrijp...
zo lang de hosting company niet 'meewerkt' ben ik genaaid?

en is de enige mogelijkheid het manueel overzetten van de data en alles manueel terug herinstalleren en configureren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
P2V converter* draaien en vervolgens de export (VHDx/VMDx) ergens anders weer importeren. Je bent hiervoor onafhankelijk van de huidige hoster om hem weg te halen, maar voor de import ben je wel weer afhankelijk. Gelukkig kan je voor de import ook een andere leverancier opzoeken.

*Physical to virtual converters draaien ook prima op virtuele machines. Daarnaast is het onafhankelijk van het platform waar het op draait omdat het behandeld wordt als een fysieke machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Sowieso in het vervolg hier beter over nadenken, een server crash kan natuurlijk ook bij een VPS gebeuren en dan was je alles kwijt geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Net even gelezen en ik begriip het niet.

- je hebt geen snapshots; deze gelden alleen voor Linux VM's
- je hebt wel Professional Backup; deze geldt voor Windows VM's

Waarom met de Pro Backup geen volledige backup maken en daarna aan de hoster vragen of zij de backup kunnen koppelen aan een nieuwe VM?

Iets zegt me dat ze heeeeel veeel voor je kunnen doen (zit zelf ook in de hosting / virtualisatie) maar dat ze hier grof geld voor willen zien als je doorvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
Kan dit niet allemaal automatisch via zo'n 'server migratie software' of app, ik zie dat er zo iets ingebouwd zit in windows server 2012 bij die roles en functions... doet dit dat misschien?

Wat zouden jullie aanraden?
Is er iemand die kan helpen?
Nieuwe VM aanmaken met de juiste specs, backup van de oude VM op de nieuwe VM zetten. Oude VM uit, nieuwe VM aan, klaar.

Dat gaat er wel van uit dat je backups hebt en dat je weet hoe je die terug moet zetten. Als dat niet zo is moet je eerst dat probleem oplossen. Vertrouw niet op de backups van je hoster, als die hoster failliet gaat heb je niks meer.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
GrooV schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:36:
Sowieso in het vervolg hier beter over nadenken, een server crash kan natuurlijk ook bij een VPS gebeuren en dan was je alles kwijt geweest
Wat heeft dit hier in godsnaam mee te maken?
Ik vraag enkel info voor een 'makkelijk' verhuis naar een meer performante server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:17:

Waarom met de Pro Backup geen volledige backup maken en daarna aan de hoster vragen of zij de backup kunnen koppelen aan een nieuwe VM?
Had ik al gevraagd omdat mij logisch lijkt dat je een backup toch ergens kan terugplaatsen.
En het antwoord is:

"We understand you but non of this options is possible.

We can only give you a new clean Virtual Server in the higher version and all migration has to be done by yourself.

If there are any further questions, please don't hesitate to contact us by replying to this email.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 10:13
Het moet gewoon mogelijk zijn om de backup terug te zetten op de nieuwe infra. Desnoods met de P2V optie. Vreemde infra lijkt het me dan als het niet zou lukken. Zoals GrooV terrecht aangeeft is het handig om hier vooraf al overna te denken (je spreekt over een specifieke bedrijfsapplicatie) welke van belang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Ik vraag enkel info voor een 'makkelijk' verhuis naar een meer performante server...
Aardige reactie ook 8)7

Je moet altijd een uitval plan hebben bij een externe server, dat bedoel ik. Maar goed, ik zal niet meer meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 05-01-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Gevalletje selectief lezen? Eenzelfde antwoord kreeg je van mij ook al maar aangezien dat pas in de laatste zin van mijn epistel stond, niet aan toegekomen?

Goed, gezien de inzet van de hoster alsmede de (getoonde) kennis van topicstarter, lijkt me het een greenfields-scenario te worden.

Wat ik verder wel nog mis/bedacht; als je nou een nieuwe machine afneemt bij ze, kan je ze dan niet loadbalancen en de profielen en wat andere settings naar de nieuwe machine "kopieren". Ben je ook al een stukje op weg.
duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Had ik al gevraagd omdat mij logisch lijkt dat je een backup toch ergens kan terugplaatsen.
Nou niet helemaal dus. Mogelijk (en ook dat gaf ik al eerder aan) is de infra van de hoster niet overal gelijk en is dus de backup voor de ene VPS anders dan voor de andere. Dit kan op allerlei vlakken (technisch, functioneel, financieel) liggen en in die context kan ik de hoster ook wel begrijpen.

Sowieso, maar dat is mijn mening, is een VPS nooit echt een oplossing. Zeker niet voor een paar tientjes in de maand; de support is dan vaak 0 en je bent volledig zelf verantwoordelijk voor de data/inrichting.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Feit is dat je hoster niet wilt meewerken. Dus een kopie van de VM of een backup (wat waarschijnlijk een snapshot van de VM is) gaat niet lukken.

Je houdt dus maar 2 opties over:
1) handmatig alles overzetten
2) P2V, zoals hierboven al geopperd.

Als je langer dan een paar uur bezig bent om de nieuwe server in te richten zou ik naar P2V kijken.
En ga alsjeblieft weg bij deze hoster. Het is misschien wel goedkoop, maar als je bedrijf van deze data afhankelijk is staat een faillissement om de hoek. Stop het in Azure, misschien iets duurder, maar wel meer opties.

EDIT: ik zie net dat je bij hosteurope.de maar €15 per maand betaald. Dan is Azure ineens wel een heel stuk duurder. Ik snap ook meteen waarom Hosteurope geen vinger uit wil steken aan je server. Als een engineer van ze er 3 uur aan besteedt zijn ze al een jaar aan revenue kwijt...

[ Voor 19% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 16:13 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Klopt maar ze kunnen ook gewoon een vergoeding vragen voor deze werkzaamheden (die buiten de normale hosting vallen). Gewoon nee zeggen is wel heel kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
rdfeij schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:16:
Klopt maar ze kunnen ook gewoon een vergoeding vragen voor deze werkzaamheden (die buiten de normale hosting vallen). Gewoon nee zeggen is wel heel kort door de bocht.
My point exactly...

als die mannen gewoon zeggen, Ok, we regelen dat we een exacte kopie van je huidige omgeving volledig identiek overzetten, maar het kost je X euro ...

geen probleem, is het bedrag ietwat aanvaardbaar dan doe je dat gewoon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

rdfeij schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:16:
Dat is duidelijk niet hun businessmodel, operationele ondersteuning staat bij hun niet op de menukaart.
Je kan ze ook vragen om een brood te bakken, dan krijg je waarschijnlijk ook "nee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:09:

Als je langer dan een paar uur bezig bent om de nieuwe server in te richten zou ik naar P2V kijken.
En ga alsjeblieft weg bij deze hoster. Het is misschien wel goedkoop, maar als je bedrijf van deze data afhankelijk is staat een faillissement om de hoek. Stop het in Azure, misschien iets duurder, maar wel meer opties.

EDIT: ik zie net dat je bij hosteurope.de maar €15 per maand betaald. Dan is Azure ineens wel een heel stuk duurder. Ik snap ook meteen waarom Hosteurope geen vinger uit wil steken aan je server. Als een engineer van ze er 3 uur aan besteedt zijn ze al een jaar aan revenue kwijt...
Ik ben misschien niet helemaal thuis in de manieren van het overzetten van een server naar een andere locatie, maar zakelijk ben ik geen idioot.

Zelfs al valt die server een maand weg... dan kunnen we onze werkzaamheden gewoon verderzetten zonder enig probleem.
De server is een vergemakkelijking en op sommige gebieden gewoon een tijdswinst / makkelijkere oplossing.
Ook een reden waarom er geen nood is aan een 'dure' oplossing met veel opties die toch niet nodig zijn.

ook: ik betaal meer dan 15€, heb nog een ander oud abo...
maar wat er betaald wordt maakt eigenlijk niet uit...
Als ze het niet 'gratis' als customer care willen doen... dat ze er dan een bedrag op plakken, zo simpel als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:48:
[...]
Als ze het niet 'gratis' als customer care willen doen... dat ze er dan een bedrag op plakken, zo simpel als dat.
Ik heb nog een lekke band op mijn fiets. Kan je die plakken? Laat maar weten wat het kost.

Deze vraag is illustratief (ik heb geen fiets met een lekke band). Ik wil je ook niet als idioot behandelen. Wat ik probeer te zeggen is dat je ze iets wilt laten doen wat ze niet willen doen. Dus ook niet als 't geld mag kosten. Het is gewoon hun business niet.

[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Valt toch ook niks te halen, iemand die 15 euro per maand betaald gaat echt geen 50 euro per half uur aan remote hands betalen. Verder doen ze zelf geen onderhoud dus de server zal ook niet snel over te zetten zijn. Zijn ze 3 uur bezig, kost je 300 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 05-01-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Maar wordt dit nou een gal-spuw-topic of ben je daadwerkelijk onze suggesties voor migratie/backup aan het overwegen?

Want ik moet even eerlijk zeggen dat jouw meest recente antwoorden meer overkomen op me dat je gewoon ff wil schoppen tegen Hosteurope en het je eigenlijk geen f uitmaakt of die server omdondert. En onze suggesties negeren komt dan nog wel iets narcistischer over op ons.

Neemt ook niet weg dat je blijkbaar wel wil betalen voor een mogelijke migratie door de hoster maar nergens meldt wat een greenfields-inrichting je mag/moet kosten? Iets met kosten vs. baten?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:10:

Gevalletje selectief lezen? Eenzelfde antwoord kreeg je van mij ook al maar aangezien dat pas in de laatste zin van mijn epistel stond, niet aan toegekomen?

Goed, gezien de inzet van de hoster alsmede de (getoonde) kennis van topicstarter, lijkt me het een greenfields-scenario te worden.
In jouw berichten stonden nuttige zaken waar ik me dan liever op focus om verder te kijken en te denken wat de mogelijkheden zijn.

En inderdaad, mijn kennis ivm server verhuis etc. zijn niet denderend, vandaar mijn vraag hier... Logisch toch?
Indien mijn kennis van deze zaken wel uitmuntend zou zijn dan hoefde ik uiteraard deze vraag ook niet te stellen ;)
Sowieso, maar dat is mijn mening, is een VPS nooit echt een oplossing. Zeker niet voor een paar tientjes in de maand; de support is dan vaak 0 en je bent volledig zelf verantwoordelijk voor de data/inrichting.
Waarom zou ik 150 à 250€ per maand moeten neerleggen als ik voor een lager bedrag perfect ben geholpen voor wat ik nodig heb op server vlak?
Als ons bedrijf afhankelijk zou zijn van de server en anders niet meer kunnen draaien, dan is het uiteraard een heel ander verhaal en zijn er andere en betere oplossingen.

De server 'vergemakkelijkt' hier de werkzaamheden, niet meer, niet minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:57:
[...]
En inderdaad, mijn kennis ivm server verhuis etc. zijn niet denderend, vandaar mijn vraag hier... Logisch toch?
Indien mijn kennis van deze zaken wel uitmuntend zou zijn dan hoefde ik uiteraard deze vraag ook niet te stellen ;)
Je gaf al eerder aan dat je wel verstand had van zaken doen. Je hebt een bedrijf iets gevraagd wat ze niet willen doen en nu ben je hier gekomen voor een alternatief (wat al gegeven is, handmatig verhuizen of P2V'en naar een andere hoster).
[...]
Waarom zou ik 150 à 250€ per maand moeten neerleggen als ik voor een lager bedrag perfect ben geholpen voor wat ik nodig heb op server vlak?
Schijnbaar ben je niet perfect geholpen, wat ze doen iets niet waar je wel behoefte aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
MAX3400 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Maar wordt dit nou een gal-spuw-topic of ben je daadwerkelijk onze suggesties voor migratie/backup aan het overwegen?

Want ik moet even eerlijk zeggen dat jouw meest recente antwoorden meer overkomen op me dat je gewoon ff wil schoppen tegen Hosteurope en het je eigenlijk geen f uitmaakt of die server omdondert. En onze suggesties negeren komt dan nog wel iets narcistischer over op ons.

Neemt ook niet weg dat je blijkbaar wel wil betalen voor een mogelijke migratie door de hoster maar nergens meldt wat een greenfields-inrichting je mag/moet kosten? Iets met kosten vs. baten?
Ik ben wel degelijk aan het kijken wat de meest aangewezen oplossing is voor mijn vraag.
Anders start ik ook geen topic.

Ik heb niet onmiddellijk pasklare antwoorden op alles wat ik lees, dus ik noteer dit ter opzoeking...
wat ik later vandaag en morgen dan ook zal doen.

Ik ben ook aan het werk momenteel en dat is prioritair t.o.v. het verdere opzoekwerk hier.
Ik apprecieer ten zeerste de nuttige suggesties en deze worden allemaal bekeken.

mbt de kosten, ik heb geen idee wat de gangbare kosten zijn voor deze services... dus plak ik er zelf ook geen willekeurig bedrag op.
Ook wacht ik op een antwoord van onze software ontwikkelaar en of hij een voorstel heeft/ ervaring bij een van zijn andere klanten en hoe dat daar eventueel werd opgelost.

Schoppen tegen Hosteurope???
Ik begon mijn topic met te zeggen dat ik doorgaans zeer tevreden ben over alles mbt hun aangeboden server en diensten...
Enkel de manier waarop ze dit (niet) aanpakken vind ik niet kunnen ... maar zo zijn er VEEL firma's in deze wereld...
dus ik zie niet in waarom ik hen zou moeten schofferen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:49:
Onze huidige configuratie in windows server r2, 2 cores, 4gb ram, 15o GB SSD, snapshot ... is te klein aan het worden en we willen 'uitbreiden'.

Ik stelde de vraag om de 'server' te upgraden naar een groter plan '4 cores, 8GB ram, 400GB SSD, snapshot, ..."

Hier kreeg ik een negatief antwoord:

[i]"Unfortunately a simple product upgrade is only available with our Linux systems. With your Virtual Server Windows you can only order the new server, transfer all files and cancel the old server within one month.
Wat een vreemd antwoord. Het grote voordeel van virtuele servers is juist dat je eenvoudig kan opschalen. Een Windows server uitbreiden van 2 naar 4 cores of meer geheugen en meer storage moet geen enkel probleem zijn. Zeker niet als er een enterprise virtualisatie omgeving onder zit zoals VMware Vsphere, Citrix XenServer of KVM. Je kan eenvoudig de VM uitzetten, de configuratie wijzigen en opnieuw starten. Even de nieuwe diskgrootte laten verwerken in Windows en klaar.

Lijkt me alsof ze niet weten wat ze doen, of niet willen meewerken om je te dwingen een ander model te kiezen. Wellicht moet je eens kijken of je de VM bij ze kan opvragen (bijv. in OVF formaat) en dan deze elders stallen bij een partij die wel service levert en waar deze opties wel mogelijk zijn, zoals bijv Azure en Amazon.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvel666
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Je gaf al eerder aan dat je wel verstand had van zaken doen. Je hebt een bedrijf iets gevraagd wat ze niet willen doen en nu ben je hier gekomen voor een alternatief (wat al gegeven is, handmatig verhuizen of P2V'en naar een andere hoster).

[...]

Schijnbaar ben je niet perfect geholpen, wat ze doen iets niet waar je wel behoefte aan hebt.
en die antwoorden en suggesties worden door mij bekeken zodat ik de meest passende oplossing kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Microkid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Wat een vreemd antwoord. Het grote voordeel van virtuele servers is juist dat je eenvoudig kan opschalen. Een Windows server uitbreiden van 2 naar 4 cores of meer geheugen en meer storage moet geen enkel probleem zijn. Zeker niet als er een enterprise virtualisatie omgeving onder zit zoals VMware Vsphere, Citrix XenServer of KVM. Je kan eenvoudig de VM uitzetten, de configuratie wijzigen en opnieuw starten. Even de nieuwe diskgrootte laten verwerken in Windows en klaar.
De kleine letters hebben het over VMware vSphere voor de hybrid cloud van Hosteurope. Je zou dan verwachten dat ze dit ook inzetten voor de VPS-omgeving maar uit kostenoverweging kan ik ook voorstellen dat ze daar een andere/gratis hypervisor voor inzetten.

Neemt niet weg dat sommige licenties (SPLA-achtig) niet toestaan om zomaar op te schalen of te verhuizen. Als voorbeeld de best practice van Citrix dat als je XenApp gaat virtualiseren, dat je dat "het liefst" doet met een binding naar een CPU/CPU-core en zal je de VM buiten HA/DRS moeten configureren.

Ach, het is koffiedik kijken; misschien dat Hosteurope gevoelig is als topicstarter eens aankaart dat ze op de website schermen dat ze overal erg goed uit de tests komen en hoge prijzen winnen maar niet een "simpele VM" kunnen migreren/vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Microkid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:
Lijkt me alsof ze niet weten wat ze doen, of niet willen meewerken om je te dwingen een ander model te kiezen. Wellicht moet je eens kijken of je de VM bij ze kan opvragen (bijv. in OVF formaat) en dan deze elders stallen bij een partij die wel service levert en waar deze opties wel mogelijk zijn, zoals bijv Azure en Amazon.
Als ik eens in de koffiedik krijg is het een combinatie van 't volgende;
1) TS gaf aan dat hij een oud abonnement heeft. Waarschijnlijk staat zijn VPS op een oude server welke ze willen uitfaseren
2) waarschijnlijk hebben ze geen goede automation tools om de VPS op te schalen en word het dus handwerk.
(bij die goedkope clubs is het booten van een VPS is vaak een fluitje van een cent, maar een delta aanbrengen aan de config is exponentieel complex)
3) Het is een cheap*ss abonnement. Een ticket beantwoorden is al duurder dan wat ze er in een kwartaal aan verdienen, laat staan met de hand aan een klant-VPS komen
4) licentie-technisch zoals MAX3400 hierboven al aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Dan moet de hoster gewoon aantonen welke kosten er extra gemoeid zijn met het overzetten naar een andere server/meer vcores... Klantenservice 101.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

PcDealer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:48:
Dan moet de hoster gewoon aantonen welke kosten er extra gemoeid zijn met het overzetten naar een andere server/meer vcores... Klantenservice 101.
Het staat gewoon in hun FAQ:
A move of data is always associated with a certain effort. We do not offer the transfer of data to a new server within our services (neither free of charge and paid). We will of course help you with specific questions and problems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvel666
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Als ik eens in de koffiedik krijg is het een combinatie van 't volgende;
1) TS gaf aan dat hij een oud abonnement heeft. Waarschijnlijk staat zijn VPS op een oude server welke ze willen uitfaseren
2) waarschijnlijk hebben ze geen goede automation tools om de VPS op te schalen en word het dus handwerk.
(bij die goedkope clubs is het booten van een VPS is vaak een fluitje van een cent, maar een delta aanbrengen aan de config is exponentieel complex)
3) Het is een cheap*ss abonnement. Een ticket beantwoorden is al duurder dan wat ze er in een kwartaal aan verdienen, laat staan met de hand aan een klant-VPS komen
4) licentie-technisch zoals MAX3400 hierboven al aangeeft
1) is het zeker niet.... Mijn abo is nog oud omdat het met 1 jaarlijkse betaling geregeld wordt... maar omvat dezelfde zaken als de 'nieuwere abo's'

Enkele maanden terug hebben ze een hele rits van hun servers verplaatst naar hun 'nieuw' datacenter in straatsburg als ik me niet vergis (kan ook een andere stad zijn) .. volgens hun eigen klantenmailing toen kwamen we daar allemaal op gloednieuwe servers te zitten ....

Zoals reeds eerder gezegd...
Ik ben niet helemaal thuis in deze dingen, maar ik snap niet dat dit zo moeilijk voor hen is...
Dat ze er een tarief voor zouden vragen, zou ik kunnen begrijpen... maar gewoon zeggen 'trek je plan'... dat snap ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

duvel666 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:09:
Ik ben niet helemaal thuis in deze dingen, maar ik snap niet dat dit zo moeilijk voor hen is...
Dat ze er een tarief voor zouden vragen, zou ik kunnen begrijpen...
Je gaat ervan uit dat ze een engineer klaar hebben zitten die dit soort dingen kan doen. Waarschijnlijk hebben ze dat mannetje gewoon helemaal niet.
maar gewoon zeggen 'trek je plan'... dat snap ik niet...
Dit heeft te maken met de kostenstructuur van de dienst die ze leveren. De marge op deze VPS diensten is razor-thin. De hele dienst bestaat uit een webform met daarachter een REST call naar de compleet geautomatiseerde VM omgeving om je VPS te booten. Het zijn gewoon CPU-kilo-knallers.

Er met mensenogen/handen naar kijken is gewoon te duur bij dit soort hosters. Dan vervalt de marge en kunnen ze net zo goed stoppen.

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvel666
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:09:
[...]

Het staat gewoon in hun FAQ:

[...]
Er wordt op geen enkele vraag anders geantwoord dan : je moet het zelf doen.

En mijn vraag hier on topic was om te zoeken naar alternatieven en naar de beste manieren om het dan eventueel zelf te doen of te laten doen.
Er zijn enkele nuttige tips binnengekomen waarvoor mijn dank aan u allen!

Ik bekijk deze zaken rustig en overleg hier verder hoe we het best oplossen.
Alvast bedankt voor het duwtje in de goeie richting aan allen die er iets toe bijgedragen hebben!
Pagina: 1