Ik plan (waarschijnlijk februari/maart) een nieuwe gaming PC te bouwen en mijn 7 jaar oud AMD bakje naar de kinderen door te schuiven. Ik wou sowieso eerst de Kaby Lake release afwachten, maar nu de eerste reviews er zijn voelt het een beetje als een tweestrijd. Niet alleen tonen de Tweakers benchmarks zeer kleine verschillen in performance, deze uitgebreide review van pcworld toont ook dat de meest boeiende wijzigingen eigenlijk zijn voor mensen die geen aparte videokaart gebruiken (voor een mediacenter ziet Kaby Lake er heel leuk uit).
De eerste prijzen druppelen nu binnen op de pricewatch, en momenteel is de meerprijs tegenover Skylake vrij klein. Ik zou wel verwachten dat de Skylake prijzen in de komende stevig gaan zakken, of is die verwachting verkeerd?
In ieder geval, zoals ik het zie lijkt het me voor een budgetbewuste gamer beter om een Skylake PC te gaan bouwen ipv Kaby Lake, aangezien de meerprijs die je betaalt het niet waard is gezien de interessante features van Kaby Lake al op je gaming videokaart zitten.
Denken jullie dat dit een correcte onderstelling is, of zou ik een vergissing begaan om een "vorige" generatie CPU in een nieuwe gaming PC te steken?
De eerste prijzen druppelen nu binnen op de pricewatch, en momenteel is de meerprijs tegenover Skylake vrij klein. Ik zou wel verwachten dat de Skylake prijzen in de komende stevig gaan zakken, of is die verwachting verkeerd?
In ieder geval, zoals ik het zie lijkt het me voor een budgetbewuste gamer beter om een Skylake PC te gaan bouwen ipv Kaby Lake, aangezien de meerprijs die je betaalt het niet waard is gezien de interessante features van Kaby Lake al op je gaming videokaart zitten.
Denken jullie dat dit een correcte onderstelling is, of zou ik een vergissing begaan om een "vorige" generatie CPU in een nieuwe gaming PC te steken?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.