Icoontjes admin account en standaard gebruiker Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_tr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Goedemorgen,

Ik heb een standaard gebruikersaccount (naast het admin account) aangemaakt in windows 10. Vervolgens start ik dit account op en staan er een paar icoontjes op bureaublad van programma's die geïnstalleerd staan via het admin account (bijvoorbeeld Skype). Nu mag de standaard gebruiker prima Skype gebruiken, maar ik wil wel dat dit account start met een schoon bureaublad. Als ik ze vervolgens weghaal op het bureaublad van de standaard gebruiker moet ik admin gegevens invullen en verdwijnen ze ook van het bureaublad van het admin account. Iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
job_tr schreef op Thursday 5 January 2017 @ 10:08:
Goedemorgen,

Ik heb een standaard gebruikersaccount (naast het admin account) aangemaakt in windows 10. Vervolgens start ik dit account op en staan er een paar icoontjes op bureaublad van programma's die geïnstalleerd staan via het admin account (bijvoorbeeld Skype). Nu mag de standaard gebruiker prima Skype gebruiken, maar ik wil wel dat dit account start met een schoon bureaublad. Als ik ze vervolgens weghaal op het bureaublad van de standaard gebruiker moet ik admin gegevens invullen en verdwijnen ze ook van het bureaublad van het admin account. Iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt,
Ehh..zeker wel. Maar wat heb je zelf allemaal al gevonden? Ik zou zoeken op 'icons Windows public profile'. Dan zou je het een en ander moeten vinden (de 1e hit zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Je mag wel wat behulpzamer zijn, TheVMaster. ;)

Beste TS, klik maar even op onderstaande link:

https://www.google.nl

Mocht je er nog niet uitkomen, meld het dan hier.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job_tr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Volgens mij is het niet zo vreemd om hier een vraag te stellen. Overigens was ik daar zelf ook al uitgekomen, alleen had niet door dat het openbare bureaublad een verborgen map blijkt te zijn.

Bedankt voor deze reacties.