[XFree86/Imwheel] gedrag v. wiel in konsole

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Bij m'n vorige installatie van Linux Mandrake (XFree 3.x) kon ik m'n muiswiel in konsole onder KDE gebruiken om door m'n scherm-history te scrollen.
Nu gebruik ik XFree86 4.0.3 en bij gebruik van m'n wiel scrollt 'ie door m'n commando-history en dat vind ik dus minder handig....

Ik heb de file /etc/X11/imwheelrc gevonden en ik vermoed dat ik die moet editten, maar ik kan er ff geen chocola van maken.
Ik kan nl. nergens iets vinden over de te gebruiken syntax :(

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Valium
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Imwheel verwijderen. Heeft geen voordelen meer sinds X het native ondersteunt. En heeft wel nadelen omdat de vertaling naar pijltjestoetsen niet in ieder programma lekker werkt. (Netscape 4.x schuift met imwheel zeer traag).

Dus: Imwheel weg en gewoon aan X vertellen dat je een wielmuis hebt.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik idd imwheel niet meer met XFree86 4.0.x. Werkt perfect.

Expanding the inexpandable

• leander
  • Laatst online: 02-03-2025
okidoki, thx, dat werkt idd.
Alleen doet ie 't nu onder Netscape niet meer, maar dat gebruik ik toch amper (Go Mozilla! ;) )

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Netscape is altijd precompiled. Zonder support hiervoor.

Expanding the inexpandable

• Valium
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Netscape ondersteunt de muiswiel perfect zonder imwheel. Ik heb hier een tekstbestandje staan. Als je dat tekstbestandje opslaat in je homedir als ".Xdefaults" of (In de nieuwe RedHat (7.x) en Debian) als ".Xresources" dan ondersteunt Netscape, na een X-restart, ook je muiswiel. Perfect toch?
Pagina: 1