Intel heeft de afgelopen dagen een Kaby Lake CPU gestuurd naar alle reviewers. Nu is het interessant om eens te bekijken of dat Intel wel of niet speciaal geselecteerde (meer dan de doorsnede van wat naar de winkels gaat) CPU's stuurde. Ik zou dan ook willen voorstellen om hier een overzichtje te maken van de kloksnelheiden vs. spanning bij de reviews (techkanalen op Youtube, webmagazines) en dit af te zetten tegen wat mensen hier halen. Natuurlijk is er altijd het geluk en de pech die bij de loterij hoort maar als de CPU's die deze reviewers hebben gekregen consistent een hogere frequentie halen met dezelfde spanning dan dat de meeste mensen hier halen dan is de kans groot dat Intel valsspeelde, als de uitslagen van de mensen hier ongeveer gelijk zijn dan is de kans groot dat Intel het eerlijk speelde. Interessant om te weten aangezien er nogal wat verdenkingen zijn bij bedrijven zoals Intel en Nvidia dat ze de best geselecteerde hardwre naar de reviewers sturen om postievere reviews te krijgen. Benchmarks opnemen lijkt me in dit geval niet echt nuttig aangezien die nagenoeg hetzelfde zijn bij dezelfde klokfrequentie voor Skylake en Kaby Lake, ik ben er vooral in geïnteresseerd of dat Kaby Lake iets toevoegt m.u.v. de licht gewijzigde I/O en wat gimmicks (Netflix-4k-exclusiviteit). Intel's grote selling point is dat de base en boost iets hoger liggen (ongeveer 0,3 GHz voor de desktop ) en dat Kaby Lake gemakkelijker te overklokken zou zijn. Klopt die claim?
YouTube: Intel 7700K - Complacent CPU or Ryzen Killer?
1,35V en 4,9 GHz voor de 7700k (vs. 4,6 bij de 6700k).
Data die anderen hier toevoegen zal ik in deze reactie opnemen zolang de forumsoftware mij dat toestaat. Een alinea voor de reviewers, een alinea voor wat de mensen hier halen.
YouTube: Intel 7700K - Complacent CPU or Ryzen Killer?
1,35V en 4,9 GHz voor de 7700k (vs. 4,6 bij de 6700k).
Data die anderen hier toevoegen zal ik in deze reactie opnemen zolang de forumsoftware mij dat toestaat. Een alinea voor de reviewers, een alinea voor wat de mensen hier halen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 09:22 ]