Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 14:41
Hoi lieve Tweakers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Playstation 4, en heb ik ook de PS4 Wireless Headset 2.0 aangeschaft, aangezien ik op internet las dat deze geweldig geluid had, en daarnaast over 7.1 surround sound beschikt. Hartstikke leuk ding, maar hij lekt enorm veel geluid, is niet heel erg comfortabel, en het belangrijkste: Hij is in gebruik met mijn andere media gewoon enorm matig.

Nu ben ik dus op zoek naar een koptelefoon die meer geschikt is voor muziek, en af en toe een serie of filmpje.

Ik luister zelf heel veel uiteenlopende soorten muziek, dus een all-round goede koptelefoon zou ik erg fijn vinden. Ook weet ik dat het enorm debiel is om te vinden, maar voor mij persoonlijk vind ik de looks van de koptelefoon er ook best wel toe doen, aangezien ik hem ook vaak onderweg en op school zal dragen.

Verder zijn dit misschien handige dingen om te weten:

- Budget ligt rond de 100 euro
- Over-ear heeft mijn voorkeur
- Een klein beetje noise cancelling zou wel lekker zijn
- Draadloos is fijn, maar echt niet noodzakelijk
- Mic en volumeregelaar e.d. doet me ook vrij weinig

Na lekker te keer zijn gegaan op google en reviews te hebben gezien, kwam ik zelf hier uit:

Marshall Monitor headphones

SONY MDR-ZX770BN

Sennheiser HD 280 Pro

Het is de bedoeling om hem meerdere uren per dag te dragen: Op school, soms op werk, in het OV, thuis, etc. Gewoon in combinatie met m'n iPhone SE en MBP 2015 met Spotify Premium (320kbps), Netflix, en iTunes. Niks bijzonders dus.

Voor mijn doeleinden lijken me dit alle drie solide keuzes, maar toch vind ik het natuurlijk fijn om nog advies/suggesties te krijgen!

Mijn dank is groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis de Vries op 05-01-2017 06:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Een verhuizing die kant op met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb de Sennheiser, heel erg goede koptelefoon, maar absoluut niet geschikt voor meerdere uren! Het is een gesloten koptelefoon, binnen een uur wil ik hem af. Ik heb hem alleen gekocht voor opnames. Voor langer werk (tot 6 uur) pak ik de HD600, maar die valt buiten je budget. Dat is het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 17:59
Een vriendin van mij heeft de marshall. en alhoewel ik het geluid prima vind klinken zijn de oorschelpen erg klein. Ze drukken daarmee te veel op mijn oren en zitten mijn inziens minder prettig.

Ik zou bijvoorbeeld deze: pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart) overwegen bij jouw budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 14:12

Blucky

Still tweaking my profile

Als ik de optie had uit 1 van de door jou geselecteerde koptelefoons zou ik gaan voor de Senheiser.
Ziet er niet slecht uit en ik ben een groot voorstander van hun merk en kwaliteit (afhankelijk van het type)
In de reviews word beschreven dat hij robuust is en wel tegen een stootje kan ideaal voor onderweg dus. hij ziet er wel wat lomp en groot uit wat een minpunt is in mijn ogen. je zou er ook over na kunnen denken om je budget te verhogen en gewoon de onderstaande te kopen. Ondanks de investering zul je er geen spijt van krijgen.

serie: QuietComfort

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries
analogworm schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:21:
Een vriendin van mij heeft de marshall. en alhoewel ik het geluid prima vind klinken zijn de oorschelpen erg klein. Ze drukken daarmee te veel op mijn oren en zitten mijn inziens minder prettig.

Ik zou bijvoorbeeld deze: pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart) overwegen bij jouw budget
Thanks! Lijkt me ook een erg goede keuze inderdaad, en las her en der ook al dat de oorschelpen van de Marshall aan de kleine kant zijn. Ik ga de DT 770 tussen mijn lijstje zetten.
Blucky schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:47:
Als ik de optie had uit 1 van de door jou geselecteerde koptelefoons zou ik gaan voor de Senheiser.
Ziet er niet slecht uit en ik ben een groot voorstander van hun merk en kwaliteit (afhankelijk van het type)
In de reviews word beschreven dat hij robuust is en wel tegen een stootje kan ideaal voor onderweg dus. hij ziet er wel wat lomp en groot uit wat een minpunt is in mijn ogen. je zou er ook over na kunnen denken om je budget te verhogen en gewoon de onderstaande te kopen. Ondanks de investering zul je er geen spijt van krijgen.

serie: QuietComfort
...Maar de QuietComfort is 2.5x mijn huidige budget...?

[ Voor 36% gewijzigd door Dennis de Vries op 05-01-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AKG maakt ook alleraardigste koptelefoons. Al krijg ik van diegene die ik heb (een K530) na een poosje best wel een broeierig gevoel op mijn oren en hoofd. Gebruik hem meestal voor op synthesizers spelen in de avonduren.

Naast AKG heeft Teufel tegenwoordig ook koptelefoons waar menigeen goed over te spreken is. Die Mute BT lijkt mij zelf ook wel wat. Groot voordeel van Teufel is dat je hem rustig uit kan proberen in je thuissituatie en wanneer hij je niet bevalt binnen 8 weken terug kunt sturen met terugstorting van je geld.

https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:14:
AKG maakt ook alleraardigste koptelefoons. Al krijg ik van diegene die ik heb (een K530) na een poosje best wel een broeierig gevoel op mijn oren en hoofd. Gebruik hem meestal voor op synthesizers spelen in de avonduren.

Naast AKG heeft Teufel tegenwoordig ook koptelefoons waar menigeen goed over te spreken is. Die Mute BT lijkt mij zelf ook wel wat. Groot voordeel van Teufel is dat je hem rustig uit kan proberen in je thuissituatie en wanneer hij je niet bevalt binnen 8 weken terug kunt sturen met terugstorting van je geld.

https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html
Ziet er ook leuk uit inderdaad, echter is het wel het dubbele van mijn budget. Over uitproberen trouwens: Ik ga hem sowieso via CoolBlue halen (stukkie service), daar heb je altijd 14 dagen bedenktijd voor je product, en nog eens 14 dagen daarna om hem terug te sturen.

Mijn keuze is trouwens gevallen op de Audio-Technique ATH M40X, ga 'm morgen ophalen! Heel benieuwd naar, alle reviews prijzen hem de hemel in. Enige puntje waar ik bang voor ben is dat de M50x toch iets fijner iets voor luisteren naar muziek, omdat de 40 zodanig neutraal en 'flat' zou zijn dat je muziek een beetje 'gewoontjes' aanvoelt.

Ik ga het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis de Vries schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Ziet er ook leuk uit inderdaad, echter is het wel het dubbele van mijn budget. Over uitproberen trouwens: Ik ga hem sowieso via CoolBlue halen (stukkie service), daar heb je altijd 14 dagen bedenktijd voor je product, en nog eens 14 dagen daarna om hem terug te sturen.

Mijn keuze is trouwens gevallen op de Audio-Technique ATH M40X, ga 'm morgen ophalen! Heel benieuwd naar, alle reviews prijzen hem de hemel in. Enige puntje waar ik bang voor ben is dat de M50x toch iets fijner iets voor luisteren naar muziek, omdat de 40 zodanig neutraal en 'flat' zou zijn dat je muziek een beetje 'gewoontjes' aanvoelt.

Ik ga het zien!
Gaaf ding! Veel plezier mee toegewenst.

Maarreh, ik zag hem bij Bax goedkoper geprijsd zijn dan bij Coolbleu: https://tweakers.net/pric...ica-ath-m40x-(zwart).html

Weet niet waar je woont of werkt maar ik weet wel dat Bax al een poosje ook een winkel in Amsterdam heeft (vlak bij het Amstel Station). Heb ook nog even voor je naar hun omruilregelingen gekeken: http://www.bax-shop.nl/60...-goed-geld-terug-garantie welke waarschijnlijk niet zo heel veel zullen schelen met Coolblue.

Al zijn er overigens wel mensen die Bax maar zo zo vinden. Daar hoef je alleen maar voor op synthforum.nl te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:14
Ik heb sinds kort de Sony 770ap (de niet-bluetooth variant van de bn). Geluid is prima, warmer dan de meeste koptelefoons die ik had beluisterd (Jbl en Sennheiser vond ik maar schel klinken). Nadeel is dat hij vrij losjes aanvoelt, ook doordat die iets lichter is. Dat is bij de Bluetooth variant iets beter, maar niet veel. Als draadloos je niet uitmaakt kan je voor jou budget ook kijken naar de Sony MDR-1A (nu met cashback geloof ik) of de M40x van audio technica.

Edit: ik zie dat die laatste het ook al is geworden. Mooi! Ik was laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:32:
[...]

Gaaf ding! Veel plezier mee toegewenst.

Maarreh, ik zag hem bij Bax goedkoper geprijsd zijn dan bij Coolbleu: https://tweakers.net/pric...ica-ath-m40x-(zwart).html

Weet niet waar je woont of werkt maar ik weet wel dat Bax al een poosje ook een winkel in Amsterdam heeft (vlak bij het Amstel Station). Heb ook nog even voor je naar hun omruilregelingen gekeken: http://www.bax-shop.nl/60...-goed-geld-terug-garantie welke waarschijnlijk niet zo heel veel zullen schelen met Coolblue.

Al zijn er overigens wel mensen die Bax maar zo zo vinden. Daar hoef je alleen maar voor op synthforum.nl te lezen.
Had ik ook gezien inderdaad, echter schaf ik al mijn elektronica sinds een paar jaar altijd via CoolBlue aan, ik vind hun service bizar goed. Voor een paar tientjes extra maakt het me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis de Vries schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Had ik ook gezien inderdaad, echter schaf ik al mijn elektronica sinds een paar jaar altijd via CoolBlue aan, ik vind hun service bizar goed. Voor een paar tientjes extra maakt het me niet uit.
Prima toch? Gaf het alleen maar aan opdat je er achteraf niet van zou balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Prima toch? Gaf het alleen maar aan opdat je er achteraf niet van zou balen.
Yes! Bedoelde het ook totaal niet neerbuigend of iets dergelijks. Het was een goede tip.

[ Voor 62% gewijzigd door Dennis de Vries op 09-01-2017 20:35 ]

Pagina: 1