Windows start alleen in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 13:35
Hallo,

Een tijd terug begon mijn computer raar te doen want ik kon me windows niet meer n ormaal opstarten enkel in veilige modus. Dus ik liet een tijdje me computer uit staan omdat ik een nieuwe heb gekocht. Nu wil ik het toch maken omdat ik het aan me broertje wil geven maar heb echt geen idee hoe ik er vanaf kom..

Het gaat hier om Windows 7 Ultimate. Heb inmiddels al windows 10 education op me USB staan maar ik krijg het er niet op. Ik heb ook nieuwste drivers van videokaart geïnstalleerd dat hielp ook niet. Ik kan enkel met veilige modus het bureaublad van windows in komen.

Hier nog wat plaatjes hoe het beeld er uit ziet sinds me computer raar doet:

http://prntscr.com/drm18g

http://prntscr.com/drm1fq

hopelijk kan een van jullie mij helpen want ik was van plan om een nieuwe videokaart erin te gooien voor mn broertje maar dan moet het probleem natuurlijk eerst opgelost worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
We hebben meer informatie van je nodig. Wat gebeurt er als je Windows probeert te booten? Heb je geprobeerd je computer te scannen voor virussen en ander gespuis in Veilige Modus?

Wat is het probleem met het installeren van Win 10 vanaf de USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En misschien nog relevante meldingen en de event logs (eventvwr.msc)?
En als je hem toch weggeeft, waarom dan niet even een schone installatie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 15:26
Wat Evanescent ook al zegt, begin gewoon met een schone W10 installatie. Jij geeft aan dat dit niet lukt, wat gebeurd er dan? En heb je geprobeerd om de pc op te starten met de onboard videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
EricJH schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 04:34:
We hebben meer informatie van je nodig. Wat gebeurt er als je Windows probeert te booten? Heb je geprobeerd je computer te scannen voor virussen en ander gespuis in Veilige Modus?

Wat is het probleem met het installeren van Win 10 vanaf de USB stick?
Als ik het boot gebeurt er niks nog steeds zelfde probleem namelijk: Computer start al raar op met grijze strepen vervolgens lijkt windows te laden maar daarna word mn beeld zwart en start het weer het hele procedure weer.

Nou via de veilige modus is het niet mogelijk om W10 te downloaden. Het begint te laden en vervolgens zegt het dat het niet mogelijk is in veilige modus.
Room42 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 05:10:
En misschien nog relevante meldingen en de event logs (eventvwr.msc)?
En als je hem toch weggeeft, waarom dan niet even een schone installatie?
Ik zal zo kijken. Ik wil juist een schone installatie van W10 maar krijg het niet voor elkaar..
Readdy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:31:
Wat Evanescent ook al zegt, begin gewoon met een schone W10 installatie. Jij geeft aan dat dit niet lukt, wat gebeurd er dan? En heb je geprobeerd om de pc op te starten met de onboard videokaart?
Hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 15:26
OktayOzyakup schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Als ik het boot gebeurt er niks nog steeds zelfde probleem namelijk: Computer start al raar op met grijze strepen vervolgens lijkt windows te laden maar daarna word mn beeld zwart en start het weer het hele procedure weer.

Nou via de veilige modus is het niet mogelijk om W10 te downloaden. Het begint te laden en vervolgens zegt het dat het niet mogelijk is in veilige modus.

[...]

Ik zal zo kijken. Ik wil juist een schone installatie van W10 maar krijg het niet voor elkaar..

[...]

Hoe doe ik dat precies?
Door de kabel die nu in je videokaart zit, dan in je moederbord te doen. Zou je misschien die rare grijze strepen op foto kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
Inmiddels is het me gelukt om W10 erop te gooien maar nogsteeds zelfde probleem en even km te vermelden ik zie nog steeds witte strepen.

Kan momenteel geen foto toevoegen maar het zijn trouwens geen grijze maar witte strepen die verticaal gaan. Ze komen wanneer ik me computer opstart dus ook als het asrock logo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
OktayOzyakup schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:17:
Kan momenteel geen foto toevoegen maar het zijn trouwens geen grijze maar witte strepen die verticaal gaan. Ze komen wanneer ik me computer opstart dus ook als het asrock logo komt.
Lijkt erop dat de videokaart dan defect is (of slecht contact), kan ook nog het geheugen zijn als je onboard video gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
The_Doman schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Lijkt erop dat de videokaart dan defect is, kan ook nog het geheugen zijn als je onboard video gebruikt.
Ik hoop dat het de videokaart is want we waren al van plan om er in RX 480 in te gooien.

Maar ik krijg gewoon beeld en ik kon windows in komen met veilige mode dat heeft toch niks te maken met het feit dat ik windows niet normaal in kan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
Het kan zoveel oorzaken hebben waardoor windows niet goed wil starten/installeren.
We hebben ook geen PC specs.
Maar je moet eerst dit oplossen:
OktayOzyakup schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:17:...maar het zijn trouwens geen grijze maar witte strepen die verticaal gaan. Ze komen wanneer ik me computer opstart dus ook als het asrock logo komt.
Is dat ook in het bios scherm? , of niet toevallig een Win10 UEFI scherm met Asrock logo?
Maar in zulke gevallen:
Geheugen en eventueel video kaart eruit halen , contacten schoonmaken en opnieuw erin zetten.
Memory test draaien.
Eventueel met minder geheugen bankjes proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
het is een wat oudere computer hier de specificaties:

-Processor: Intel Core i5-3350P
-Koeler: Gelid Tranquillo RevII
-Videokaart: MSI GTX560Ti TwinFrozrII
-RAM: Kingston HyperX 8GB
-Hardeschijf: Seagate 1TB
-Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
-Voeding: Seasonic 520W
-Kast: Corsair Carbide 200R
-DVD Drive: Lite-On iHAS124
-Geluidskaart: Asus Xonar DGX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
Even een kleine update:

Nadat ik windows 10 op mijn computer had gezet leek het te werken ondanks het beeld nog steeds slecht was dus ik dacht laat ik het opnieuw opstarten. Iets wat ik dus echt niet moest doen want nu kom ik steeds op een vaag wit pagina en zie ik het windows logo niet..

Ik snap niet wat er in eens gebeurt is ben er altijd zuinig met die computer omgegaan en het werd nooit te heet had geen virussen helemaal geen problemen. Ik ga het wss gewoon naar een computerwinkel brengen.

Ik zal straks een foto uploaden

[ Voor 3% gewijzigd door OktayOzyakup op 05-01-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
Ik heb een vraag.

Ik ga vandaag een RX 480 8GB XFX Varint bestellen omdat ik denk dat het aan me videokaart ligt. Ik had in mijn vorige post de specificaties gezet. Maar mijn vraag is kan ik er gewoon een RX 480 in doet gaat het lukken met me etc.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Zoals al was aangegeven, heb je de onboard videokaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OktayOzyakup
Niet geprobeerd heb het er bij gelaten inmiddels RX 480 bestelt. Dinsdag heb ik m binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OktayOzyakup
Heb de videokaart vandaag binnen gekregen en zoals ik gokte lag het aan de videokaart en niet aan Windows zelf. Iedereen bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1