Toon posts:

80486 sneller op Internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Misschien herinneren jullie mijn post nog over de 80486 die niet vooruit te branden was op Internet. Hier het vervolg erop: de verbinding en alles is nu geoptimaliseerd, maar hoe zou ik er sneller mee kunnen surfen? Er zit op het moment IE 3 op.

Waar ik aan zat te denken: filmpjes/geluiden/animaties uit, voor mijn part ook een gedeelte van de plaatjes als dat moet.

Iemand tips?

Groetjes van Nieck.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:01 schreef Nagus het volgende:
Misschien herinneren jullie mijn post nog over de 80486 die niet vooruit te branden was op Internet.
Oh ja: dit is natuurlijk niet mijn primary PC (dat is een P-III op 600 MHz met 128 MB RAM en 20.2 GB harddisk), maar een secondary PC, die we in ons vakantiehuisje willen gaan zetten.
Nog meer specs van de 80486: 80486DX33, 8 MB RAM, 810 MB harddisk.

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Ik zou er een snellere en betere browser op zetten, volgens mij is IE3 best traag :? Iets als Opera 5 erop... dat is wel een snelle browser. :)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Softwarematig valt er niet zo heel veer meer te tweaken aan die computer. Als je al zo ver moet gaan om plaatjes uit te zetten??

Geheugen doet wonderen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:09 schreef KaliBaba het volgende:
Ik zou er een snellere en betere browser op zetten, volgens mij is IE3 best traag :? Iets als Opera 5 erop... dat is wel een snelle browser. :)
Die werkt ook op een 80486DX33? En hopen dan dat ie wat sneller is...
Btw: de reden dat ik er IE 3 op heb is al dat IE 4/5/5.5 teveel vergen van het systeem...lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:09 schreef rival24 het volgende:
Softwarematig valt er niet zo heel veer meer te tweaken aan die computer. Als je al zo ver moet gaan om plaatjes uit te zetten??

Geheugen doet wonderen
Zelfs dat werkt al niet echt: krijg bijvoorbeeld alleen maar de achtergrond van het inlogscherm van Hotmail (geen tekst o.i.d.), en dan heb ik filmpjes en geluiden al uit...
Is meer geheugen voor zo'n ding nog te koop dan? En hoeveel zou dat kosten?

• KaliBaba
Op maandag 02 juli 2001 02:11 schreef Nagus het volgende:

[..]

Die werkt ook op een 80486DX33? En hopen dan dat ie wat sneller is...
Op mijn oude 486SX25 met ook 8 MB geheugen en Win 95(Arabisch/Engels) werkte het wel, het laden van het programma zélf duurt helaas best lang...

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:16 schreef KaliBaba het volgende:
Op mijn oude 486SX25 met ook 8 MB geheugen en Win 95(Arabisch/Engels) werkte het wel, het laden van het programma zélf duurt helaas best lang...
En dan kun je ook nog méér dan alleen de achtergrond-van-een-site zien? Beetje normaal surfen dus? (Al gaat het natuurlijk nog steeds niet snel :) )

Ik bedoel: zóveel hoeft het surfen ook niet in te houden, gewoon af en toe iets bekijken of mailen ofzo. En misschien mIRC, die doet het nèt (met een enorme lag... :Z )

• KaliBaba
Op zich is het wel te doen, maar je moet er niet teveel van verwachten. Als de site eenmaal geladen is, en je scrollt naar boven/beneden, gaat het nog steeds schokkerig enz. maar beter dan met IE3 sowieso!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:21 schreef KaliBaba het volgende:
Op zich is het wel te doen, maar je moet er niet teveel van verwachten. Als de site eenmaal geladen is, en je scrollt naar boven/beneden, gaat het nog steeds schokkerig enz. maar beter dan met IE3 sowieso!
Zolang ik maar bijv. Hotmail of Planet Webmail o.i.d. inkom, en misschien af en toe wat meer kan bekijken...

• man-o-script
  • Laatst online: 10:53
468?
hebbik gewoon ie4 op gedraaid hoor, lekker fotosjoppen ook :P
nee maar met veel geheugen kom je er echt wel
(en inderdaad misschien opera ofzo)

//

• KaliBaba
Dat moet wel lukken denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:24 schreef man-o-script het volgende:
486?
hebbik gewoon ie4 op gedraaid hoor, lekker fotosjoppen ook :P
nee maar met veel geheugen kom je er echt wel
(en inderdaad misschien opera ofzo)
Ik heb dus maar 8 MB, en dan schiet het niet echt op...

• KaliBaba
Ik had ook maar 8 MB maar ik denk dat het toch meer aan de CPU ligt, met een relatief snelle (66 MHz) 486 kun je al heeeel veeel meer dan met een 486SX25. Paint shop pro werkte echt voor geen meter...

Paintbrush wel daarenteren :P en daarna die tekeningetjes lekker uitprinten met die Matrix Star LC-20 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 02:34 schreef KaliBaba het volgende:
met een relatief snelle (66 MHz) 486 kun je al heeeel veeel meer dan met een 486SX25.
Valt daar ook internetten onder, en dan op zo'n manier dat je echt op sites komt? Ik heb gisteren twee sites getest: bij Hotmail kreeg ik dus alleen maar de blauw-witte achtergrond (verder niets), en bij Planet kwam ik er helemaal niet op. Waarom ik die twee sites testte? Omdat we daar in de toekomst (als ik ze ingeladen krijg) mee zouden kunnen mailen...

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Ik zelf heb naast mijn servertje en workstation een 486 - 90 staan.
Hij werkt naar behoren met een Win98.
Wat je zeker nodig hebt zijn 3 dingen:
- Hardeschijf van zeker min. een 4GB
- voldoende geheugen min. 24 mb
- Snelle videokaart (voor die tijd dan)

En je gaat op de snelweg....

Ikzelf heb hem hangen aan een 3Com III isa TPO 10 Mbit kaart.

Ik heb alle ventilatoren eruit gehaald behalve die van de voeding en gebruikt hem als servertje/internet sharer.
Omdat hij heel weinig stroom verbruikt en stil is. Mocht ik klaar zijn met wat ik aan het downloaden ben zet ik hem gewoon over op de andere pc's.

:9

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 14:52 schreef ZuzZoo het volgende:
Ik zelf heb naast mijn servertje en workstation een 486 - 90 staan.
Hij werkt naar behoren met een Win98.
Wat je zeker nodig hebt zijn 3 dingen:
- Hardeschijf van zeker min. een 4GB
- voldoende geheugen min. 24 mb
- Snelle videokaart (voor die tijd dan)
Ik wil niet vervelend zijn, maar:
- Hoe kom ik aan een harddisk die 5* zo groot is?
- Waar vind ik 3* zoveel geheugen?
- Weet niet of ie die heeft...
Maar als ik deze punten zou moeten afgaan, is het misschien beter en goedkoper (of niet zo duur meer) om een iets snellere - maar toch nog vrij oude - computer als een Pentium 133 ofzo op de kop te tikken...
Is een 80486DX33 met 8 MB RAM en 810 MB harddisk überhaupt nog wel te upgraden? Of moet je zoveel vervangen dat het meteen een nieuwe computer wordt?

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Die hardeschijf van je valt nog wel mee.
ik had in het begin een 520mb hardeschijf en dat ging wel alleen kreeg je dan te maken met pauzes omdat de pc de harde schijf gebruikt als cache. EN k had toen 16 mb geheugen!
Dus wat er dan toch nog overblijft is:
- toch een upgrade naar meer geheugen
- snelle videokaart.

Van horen zeggen is dat geheugens voor bijv. een 486 vrij prijzig zijn.
Tja hoe zeldzamer hoe duurder, heh? Maar als je goed zoekt dan kun je vast wel nog goedkope dingetjes vinden.
Ga eens naar rommelmarkten of beurzen. Of kijk via tweedehandse sites zoals hier bij tweakers.NET naar 2ehandse zaken.

Have a nice day.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Pagina: 1