Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09 19:30
Hallo Tweakers, ik ben radeloos en weet mijzelf geen raad meer.
Ik kom er echt niet uit, vroeger was het simpel je ging voor de smartphone die je wou maar tegenwoordig mankeert elk smartphone wel iets waardoor hij tegen zal vallen en ik ben helaas een beetje power hungry en dat samen met een kleine budget is geen goede combinatie.

Ik zoek een?
Mid-range smartphone voor dagelijks gebruik die een jaartje of 1 of 2 mee gaat.

Wat is je budget?
Mijn budget is tot de 350/400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gebruiken voor dagelijks gebruik zoals muziek luisteren, internet browsen dus er moet een redelijke goede batterij in zitten.
  • 4G
  • Android 6.0 en mogelijke upgrade in de toekomst als het mogelijk is
  • Beschikken over een redelijke camera
  • Werk geheugen rond de 2GB/3GB
  • Het liefst 32GB Intern of 16GB
  • De SD Kaart lezer moet kaartjes vanaf 32GB aan kunnen.
  • Het liefst stock ervaring dus geen Huawei, ik heb hiervoor een Huawei G510 gehad en kon totaal niet om gaan met de schil rondom Android.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een beetje gekeken naar de volgende smartphones.
  • Samsung Galaxy A5 (2017)
  • Samsung Galaxy J7 (2016) 8 Cores, dus een redelijke krachtige smartphone?
  • Samsung Galaxy A5 (2016)
  • Samsung Galaxy S6 (2016) Nadeel, geen SD kaart lezer, verder een krachtige smartphone.
  • Moto G4 Plus Leuke smartphone alleen lees ik dat hij snel te heet wordt dus ik twijfel nog een beetje
  • HTC One A9s Deze tellefoon schijnt een zwakke accu te hebben, dit heb ik geconstateerd uit de gebruiker reviews
  • LG NEXUS 5X 32 GB Nadeel, geen SD kaart lezer verder goede specs
Ik hoop dat jullie mij een leuke smartphone kunnen aanbevelen.

CoolBlue filter: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 20:42
Is de Sony Xperia X Compact een optie? Is een wat kleiner formaat toestel, maar voldoet verder aan alle eisen (Android 7.0, 3GB RAM, 32GB intern + microSD, vrij stock Android gevoel)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Een OnePlus 3T is een optie. Voldoet aan al je eisen behalve het microSD slot. Deze telefoon heeft dan wel een 64GB of 128GB uitvoering dus denk niet dat je meer ruimte nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Heb je al gekeken naar de Moto Z Play? De camera is het enige minpunt in de zin dat ie niet super goede kwaliteit foto's maakt in slechtere licht omstandigheden maar tickt verder wel al je boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moto G4 Plus Leuke smartphone alleen lees ik dat hij snel te heet wordt dus ik twijfel nog een beetje
Ik heb de normale G4 en ik heb absoluut geen last van een warme of hete telefoon. Mijn zoontje zit er soms meer dan een uur achter filmpjes te kijken, ook met de lader eraan, en zeer warm wordt hij nooit. Het is een hele goede telefoon. Lekker snel, mooi scherm. Accuduur vind ik erg goed. Kan er met alle dingen die ik er op doe ruim een dag mee toe. Enig nadeel is de camera die niet slecht is maar super goed is het ook niet.

Qua software is het een zo goed als kale Android versie en upgrades en software updates zijn er snel. Ik heb trouwens de dual sim. Die bestaat ui twee fysieke sim sloten en een derde slot voor je sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
je kunt eventueel ook op deze 2 site's kijken met koopadviezen:
categorie: Smartphones tweakers koopadvies
https://www.allaboutphones.nl/telekoopwijzer/ en deze is van allaboutphones.

je hebt ook de sony xperia x. aardig in prijs gedaald en je weet zeker dat je update's krijgt. ook de moto g4 krijgt als goed is update's. de s6 is van 2015 en wordt al te oud. hierdoor zal hij bepaalde update's al niet meer kunnen krijgen. de nieuwe a5 2017 is net zo krachtig als de sony xperia x. en nog maar net uit.

eigenlijks zou ik voor de a5 2017 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom mid-range als je voor het geld een toptoestel kan kopen?
https://www.amazon.de/ZTE...91&sr=1-1&keywords=axon+7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb 2 stuks G4 Plus en ze worden alleen heet als je ze in de oven legt en de oven dan aan zet.

Zoek je een telefoon met op voorhand al problemen dan zou ik voor een Samsung gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
Bedankt iedereen voor het commenteren.

De OnePlus smartphones hebben geen SD kaart lezer wat ik toch wel jammer vindt.
Ik heb zelf nooit een Sony gehad en er verder ook geen ervaring mee,
Een Galaxy wordt dus niet aangeraden zie ik.

Ik heb naar de ZTE Axon 7 gekeken, fantastische telefoon alleen blijkt uit reviews dat de WIFI en 3G/4G data verbindingen zwakjes blijkt te zijn, dit is erg jammer want verder is het een top telefoon inderdaad.

Dus nu gaat het om de volgende tellefoons:

Moto g4 plus
Moto Z play
OnePlus 3 (Geen SD kaart lezer, wel 64GB intern dus SD kaart is niet echt nodig?)
ZTE Axon 7 (Slechte ontvangst qua WIFI en data/mobiel verbinding wat me tegen houd)
Sony Xperia x Compact.

lastige keuze nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik zou absoluut voor de oneplus 3T gaan, dan heb je voor €339 een 64gb of voor volgens mij €379 128gb (op dit moment wel even out of stock zie ik). Iets boven je budget, maar dan hoef je dus geen sd kaartje meer te kopen :)

Ik heb sinds kort ook een one plus 3 en dat bevalt heel erg goed. Een echte stock android ervaring, goede specs is al geupdatet naar android 7.0 en laadt rete snel op dmv dash charge (60% in 30 minuten).

Edit: Sorry, ik maar wel even twee typefoutjes van 100 euro per stuk: prijzen zijn 439 en 479. Neemt niet weg dat het van de telefoons die je voorstelt nog steeds veruit de beste opties zijn. Ook voor dit geld.

[ Voor 19% gewijzigd door Burnd op 06-01-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
Mijn budget is helaas verlaagt tot 400 euro, dus helaas zullen de 3T en Axon 7 afvallen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Netsplit schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:17:
Mijn budget is helaas verlaagt tot 400 euro, dus helaas zullen de 3T en Axon 7 afvallen. :(
Ik weet natuurlijk niet op wat voor basis dat is, maar lukt een maandje doorsparen niet?
Voor jouw budget kun je zoals gezegd wel wat high-ends kopen en dan kom je al snel uit bij de OnePlus 3T ja.
Axon 7 kan ook, heel mooi apparaatje, maar wel ZTE, wel wat minder qua support is mijn ervaring toch.

Geef je straks € 399 uit aan een toestel wat het toch net niet helemaal is omdat je nu 4 tientjes niet hebt.. zonde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Dan zou ik zeker voor de G4 Plus gaan en hou je gelijk een hoop geld over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:32
Netsplit schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:10:
Hallo Tweakers, ik ben radeloos en weet mijzelf geen raad meer.
Ik kom er echt niet uit, vroeger was het simpel je ging voor de smartphone die je wou maar tegenwoordig mankeert elk smartphone wel iets waardoor hij tegen zal vallen en ik ben helaas een beetje power hungry en dat samen met een kleine budget is geen goede combinatie.

Ik zoek een?
Mid-range smartphone voor dagelijks gebruik die een jaartje of 1 of 2 mee gaat.

Wat is je budget?
Mijn budget is tot de 350/400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gebruiken voor dagelijks gebruik zoals muziek luisteren, internet browsen dus er moet een redelijke goede batterij in zitten.
  • 4G
  • Android 6.0 en mogelijke upgrade in de toekomst als het mogelijk is
  • Beschikken over een redelijke camera
  • Werk geheugen rond de 2GB/3GB
  • Het liefst 32GB Intern of 16GB
  • De SD Kaart lezer moet kaartjes vanaf 32GB aan kunnen.
  • Het liefst stock ervaring dus geen Huawei, ik heb hiervoor een Huawei G510 gehad en kon totaal niet om gaan met de schil rondom Android.
Lenovo p2

Prima soc
Dual sim
5.5 inch groot
Android 6.0
Ondersteunt 4g op KPN band
Android 6
Geen USB c maar wel quick charge
Vloeiende fingerprint sensor
En accu van 5100 mAh gaat nu al 4 dagen mee
4GB werkgeheugen
Standaard 32GB opslag
Stock android
SD kaart up to 128GB
Prijs 300 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
Mir64za schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:01:
[...]

Lenovo p2

Prima soc
Dual sim
5.5 inch groot
Android 6.0
Ondersteunt 4g op KPN band
Android 6
Geen USB c maar wel quick charge
Vloeiende fingerprint sensor
En accu van 5100 mAh gaat nu al 4 dagen mee
4GB werkgeheugen
Standaard 32GB opslag
Stock android
SD kaart up to 128GB
Prijs 300 Euro
Klinkt heel interessant hoe is de camera en hoe werkt het op 4G van Simpel (T-Mobile?)
Mogelijke update naar Android N?

Bedankt voor de reacties iedereen, ik hoop er snel uit te komen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
Netsplit schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:16:
[...]

Klinkt heel interessant hoe is de camera en hoe werkt het op 4G van Simpel (T-Mobile?)
Mogelijke update naar Android N?

Bedankt voor de reacties iedereen, ik hoop er snel uit te komen. :X
Nou de camera is gewoon een normale camera eigenlijk niks speciaals schiet mooie foto's als je geen veel eisende user bent de camera is natuurlijk geen S7 Edge camera maar voor de prijs verwacht ik die ook niet

Het toestel is uitgekomen in November en ik verwacht gezien Moterola/Lenovo bekend staan om hun updates een update naar Android N zeker

4G - 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz

900 MHz, T-Mobile

2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile

Geen support op 2600 MHz maar wel op 1800 MHz en 900MHz dus ik verwacht niet zo groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
Mir64za schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:29:
[...]

Nou de camera is gewoon een normale camera eigenlijk niks speciaals schiet mooie foto's als je geen veel eisende user bent de camera is natuurlijk geen S7 Edge camera maar voor de prijs verwacht ik die ook niet

Het toestel is uitgekomen in November en ik verwacht gezien Moterola/Lenovo bekend staan om hun updates een update naar Android N zeker

4G - 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz

900 MHz, T-Mobile

2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile

Geen support op 2600 MHz maar wel op 1800 MHz en 900MHz dus ik verwacht niet zo groot probleem.
Je hebt me haast overgehaald, ik twijfel enkel tussen de Moto G4 Plus omdat er een betere camera op zit maar dat is dan ook gelijk het enigste plus puntje vergeleken de Lenovo P2.

Ik zag ook dat er een lenovo vibe p2 uitgekomen is, is dit een verbetering van het P2 toestel of is het enkel in het buitenland uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
Netsplit schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Je hebt me haast overgehaald, ik twijfel enkel tussen de Moto G4 Plus omdat er een betere camera op zit maar dat is dan ook gelijk het enigste plus puntje vergeleken de Lenovo P2.

Ik zag ook dat er een lenovo vibe p2 uitgekomen is, is dit een verbetering van het P2 toestel of is het enkel in het buitenland uitgekomen?
De vibe p2 is de Lenovo p2 alleen heet die zo in het buitenland :P

En ik zou zeker gaan voor de Lenovo 4GB Ram Ipv 2 in de Motorola zeker Android gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Mir64za op 09-01-2017 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
http://www.pdashop.nl/pro...to-MaEAq1VrV3kaAmQj8P8HAQ

Ik zou hem gewoon doen betere accu en processor en 2 keer zo veel ram. Het lijkt me geen moeilijke keus meer.

Je hebt eventueel ook een review die je door kan nemen:

https://www.allaboutphones.nl/reviews/lenovo-p2-review/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Netsplit
Ik ben voor de Lenovo p2 gegaan, bedankt iedereen!
Pagina: 1