Toon posts:

[Chrome] Facebook geeft melding dat ik moet malware scannen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is mijn probleem. Ik speel Land Leven via Facebook op Google Chrome. Voor vier dagen terug kreeg ik de boodschap dat ik een programma moest downloaden om mijn PC te scannen omdat hij mogelijk geïnfecteerd was. Ik heb helemaal geen behoefte aan nog een programma wat ook nog allerlei bevoegdheden krijgt om verder te neuzen in mijn PC. Ik heb een Norton , een Ccleaner, Glary Utillities, IObit malware fighter en Advance System Care. Geen van deze programma's geeft aan dat er iets mis is. Toch blokkeert Fb mijn toegang. Hoe kom ik hier vanaf? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Kun je eens een screenshot maken van de melding? Heb je verder de cache al eens geleegd?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb diverse keren de geschiedenis verwijderd, Dit verwijdert de browsegeschiedenis, de downloadgeschiedenis, cookies en andere site- en plug-in gegevens, gecachte afbeeldingen en bestanden en gehoste app-gegevens.

Ik durf niet verder, want dan krijg ik misschien dat programma. Ik weet niet hoe ik hier een foto van mijn PC kan uploaden

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de tekst die ik krijg als ik inlog:

Laten we je apparaat controleren op schadelijke software
Hallo Ann, we werken er continu aan om je account veilig te houden. We hebben gemerkt dat dit apparaat mogelijk is besmet met schadelijke software. Als je Facebook wilt blijven gebruiken, gebruik je daarvoor andere apparaten of repareer je dit apparaat door de scanner van Facebook en Trend Micro te gebruiken.

Clean This Device

Ik durf niet verder, want dan krijg ik misschien dat programma. Ik weet niet hoe ik hier een foto van mijn PC kan uploaden, vandaar dat ik de tekst hierin geplakt heb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hoi,

Kun je hier wat mee?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:42:
Clean This Device

Ik durf niet verder, want dan krijg ik misschien dat programma. Ik weet niet hoe ik hier een foto van mijn PC kan uploaden, vandaar dat ik de tekst hierin geplakt heb
Ik heb je vraag afgesplitst van het topic dat je had "gekaapt". Het past beter hier als los topic.

Een screenshot kan je plaatsen door een link naar de screenshot te geven (gemaakt bijvoorbeeld via de printscreen-knop, plakken in Paint, censureren en knippen waar nodig, opslaan als png of eventueel jpg, uploaden naar een willekeurige website zoals [google=free photo upload] en dan de link hier delen).

Zonder de bron zeker te weten, zou ik niet een willekeurig tool downloaden. Het taalgebruik is redelijk en ook het verwijzen naar Trend is redelijk, en bijvoorbeeld https://www.security.nl/p...gebruikers+online+scanner laat zien dat het geen onmogelijke melding is.
Maar toch kans dat juist de link naar malware verwijst. Als je wat downloadt, dan altijd door zelf de domeinnaam van de leverancier in te typen.

En toch maar verder zoeken naar malware.

Welke plugins heb je draaien in Chrome? Staan er in Norton bestanden op de 'whitelist'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier kan ik dus niets mee, zij heeft het zelfde probleem als ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een screenshot gemaakt https://postimg.org/image/4hgz8w5of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat lijkt zo op het eerste gezicht echt. Waar verwijst de link naar, welke URL?

Probeer sowieso even een andere malwarescanner, bijvoorbeeld via bootable USB-stick of CD/DVD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Adblocker actief?

Of conflict tussen virusscanners / malwarescanners?

[ Voor 61% gewijzigd door RedHat op 04-01-2017 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Doe eens een scan met MBAM en HitmanPro.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:43:
Ik heb een Norton , een Ccleaner, Glary Utillities, IObit malware fighter en Advance System Care.
Al deze programma's moet je niet hebben, verwijder dit en installeer iets wat wel werkt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

DJMaze schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Al deze programma's moet je niet hebben, verwijder dit en installeer iets wat wel werkt.
En waar basseer je dit op? En wat raad je dan aan?

Voor Norton zijn er inderdaad betere alternatieven, CCleaner kun je gewoon gebruiken om je computer schoon te houden, alhoewel het niet tegen virussen helpt. Glary Utillities, IObit malware fighter en Advance System Care kun je allen verwijderen omdat ze meer beloven dan waarmaken.Verder is het gebruik van meerdere beveilingsprogramma's (IoBit Malware Fighter en Norton in jouw geval) ook geen goede optie.

offtopic:
Vreemd genoeg is dit probleem er enkel in Google Chrome, zit het probleem dan niet in Chrome?

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 05-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Markimoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:50:
En waar basseer je dit op? En wat raad je dan aan?
Geen cleaners in ieder geval. Het maakt je computer niet sneller en het maakt niet echt extra schijfruimte vrij.
Markimoo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:50:
CCleaner kun je gewoon gebruiken om je computer schoon te houden
Schoon van wat?

Waarom Facebook het detecteert is omdat er een plugin draait in Chrome die iets doet waar Facebook het niet mee eens is.
Daarnaast is Facebook natuurlijk zelf ook een geweldig platform om malware en andere meuk te versprijden.
Laatst nog wat idioten gespot in mijn tijdlijn die op een link hadden geklikt, iets op die website hadden getypt en vervolgens automagisch die link weer hebben gedeelt op Facebook + nog wat Rayban zonnebrillen met 80% korting via China. 8)7

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nav wat reacties hierboven, als het aan een of andere extensie in Chrome ligt valt het ook eens te proberen om Chrome te resetten.

Ik heb de laatste tijd al een aardig aantal computers gezien waar ik niet meer bij de extensies kon komen door een of andere vage bagger-extensie die me direct doorstuurde naar chrome://apps (of zoiets), enige manier om dat te stoppen was het profiel verwijderen of Chrome resetten en daarna bleven ook vage reclames weg. Mbam, hitmanpro, adwcleaner hadden het probleem niet verholpen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie "www.facbook log in" staan in die norton toolbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik zie dit vaker langskomen op mijn werk, de melding is inderdaad van facebook. Je gaat er wss niet onderuit komen die scanner te draaien, totdan locken ze je account gewoon. Eerder gebruikten ze trouwens een stukje software van Eset, maar dat is nu Trendmicro geworden dus. Grote kans is wel dat een van je andere antivirusprogramma's op je pc melding gaat geven, dus houd daar rekening mee

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 03:22
Dus dit is normaal en legit? Heb ook zojuist de melding gekregen, malware gescanned en verwijderd. Nieuwe chrome gedownload, maar zowel op chrome als firefox werkt mn facebook niet. Internet Explorer doet hij het dan weer wel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HartvanEver
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-01 15:21
tomlord schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:10:
Dus dit is normaal en legit? Heb ook zojuist de melding gekregen, malware gescanned en verwijderd. Nieuwe chrome gedownload, maar zowel op chrome als firefox werkt mn facebook niet. Internet Explorer doet hij het dan weer wel...?
Dit gebeurde mij vanmorgen voor het eerst, vlak nadat ik weer eens een Facebookmelding had gekregen, dat ik 'misbruik maakte' van de functie van uitnodigen van vrienden voor een bepaald aangemaakt Facebookevenement. En woorden met 'je wordt geblokkeerd etc.'. Echter het uitnodigen blijft bij nazien gewoon lukken, ondanks dus dat blokkadeschermpje.
Sterk het idee, dat dit nooit de echte reden was, maar dat ze mij willen bewegen tot betaald adverteren voor mijn evenement.

Nu dus dit..Afijn, eerst voor de zekerheid een herstelpunt op mijn pc gemaakt, daarna maar alles gedownload en uitgevoerd en laten scannen. Duurde 10 minuten, daarna melding dat alles ok was. En na klik op 'Verder gaan' was ik prompt weer ingelogd. Kreeg ook een e-mail met dezelfde mededeling. Dus tsja...ik denk dus echt dat ze dit doen om mij te dwarsbomen.
Pagina: 1