Dolby atmos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 12:57
Als mijn home cinema dolby atmos ondersteund maar mijn bluray speler niet.

Kan ik met het afspelen van een bluray die atmos ondersteund dat dolby atmos uit de speakers krijgen?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Dellmorte op 05-01-2017 15:50)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:47

Nik

Iedere bluray speler zou overweg moeten kunnen met Atmos. Het zit gecodeerd als metadata in de 7.1 stream. Google dat maar eens.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:47

Nik

Iedere bluray speler zou overweg moeten kunnen met Atmos. Het zit gecodeerd als metadata in de 7.1 stream. Google dat maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Snuffel

Vroem!

Als je speciaal speakers hebt voor het weergeven van Atmos dan zou het moeten werken ja.
Heb je gewoon een 5.1 set eraan hangen en geen Atmos speakers hebt hangen/staan dan niet.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
Snuffel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:42:
Als je speciaal speakers hebt voor het weergeven van Atmos dan zou het moeten werken ja.
Heb je gewoon een 5.1 set eraan hangen en geen Atmos speakers hebt hangen/staan dan niet.
is dat dan met elke extensie?

zoals dts-x etc. als dit niet wordt ondersteund door mijn bluray player maar wel de home cinema, dat het dan evengoed werkt omdat je de blurayplayer op de home cinema aansluit.

is de home cinema dan zegmaar leidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Snuffel

Vroem!

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.
Om Dolby Atmos weer te kunnen geven moet je, naast een versterker/receiver die dit aankan en media hebt die dit heeft, een paar extra speakers hebben om het effect weer te geven.
Dan heb je naast je 5.1 set (L/R/C/SL/SR) nog een tweetal speakers extra benodigd die je ofwel aan je plafond hangt danwel op je bestaande speakers plaatst met een reflectie via het plafond.

DTS:X is een formaat dat 3D audio weergeeft zonder dat de extra speakers benodigd zijn, al zijn ze wel aan te bevelen voor optimale effect.

Lees even dit artikel, misschien dat het wat duidelijkheid brengt

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
Klopt daar was ik al van op de hoogte.

Mijn vraag zit hem enkel in de mogelijkheid als de bdplayer de techniek niet ondersteund maar de home cinema wel.

Daarbij is dan wel de situatie dan de boxen etc. allemaal gereed is voor deze techniek.
Snuffel schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:04:
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.
Om Dolby Atmos weer te kunnen geven moet je, naast een versterker/receiver die dit aankan en media hebt die dit heeft, een paar extra speakers hebben om het effect weer te geven.
Dan heb je naast je 5.1 set (L/R/C/SL/SR) nog een tweetal speakers extra benodigd die je ofwel aan je plafond hangt danwel op je bestaande speakers plaatst met een reflectie via het plafond.

DTS:X is een formaat dat 3D audio weergeeft zonder dat de extra speakers benodigd zijn, al zijn ze wel aan te bevelen voor optimale effect.

Lees even dit artikel, misschien dat het wat duidelijkheid brengt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:24

Twazerty

AVCHDCoder developer

Iedere blu-ray speler die Dolby True HD en DTS HD MA doorgeeft doet ook automatisch Dolby Atmos en DTS:X. Netto resultaat: eigenlijk alle blu-ray spelers dus.

Atmos op je receiver kunnen decoderen is 1, maar zonder 2 of 4 extra speakers (voor 5.1.2 of 5.1.4) is het in mijn ogen een beetje nutteloos om in te zetten op Dolby Atmos.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1