Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:02:
De kwaliteit die je ziet en hoort is een keten. Luidsprekers kunnen alleen weergeven wat ze ontvangen vanuit de versterker. De versterker kan alleen doorsturen wat die aangeboden krijgt vanuit de bron. Alles is evenredig belangrijk aan elkaar.
Ik heb nu al zovaak gezien dat mensen teveel geld uitgeven aan luidsrpekers en er dan maar een 'simpele' versterker op aansluiten met een nog simpeler spelertje.
"De luidsprekers geven het geluid toch?"
Luidsprekers zijn passieve dingen (ja ja, ze bestaan ook actief...) en doen uit zichzelf niks. Als de versterker dus kwalitatief niet zo mooi is, dan kunnen de luidsprekers er niet plots iets moois van gaan maken. Hetzelfde is zo met een speler. Crap out, blijft altijd crap. Zorg voor een goede balans tussen de 3. Luidsprekers kunnen veel meer dan je denkt, zolang de aansturing maar goed is.
Dus als ik het goed begrijp, dan heb ik bij een hoogwaardige homecinema en versterker nog steeds baat bij een high end Blu-ray speler?
Ik begrijp dit niet zo als leek
Met mijn denkwijze zie ik de Blu-ray speler het doorsturen naar de homecinema en de homcinema naar de eindversterker. de eindversterker ik dan toch de bepalende factor in de kwaliteit van het geluid, en de home cinema enkel de ondersteuningen zoals geluid weergave types zoals 5.1, 7.1 en DTS HD etc?
en hoe kan je een pc met optische blueray vergelijken met een denon blu-ray speler van 1000 euro +?
[
Voor 16% gewijzigd door
Dellmorte op 06-01-2017 11:55
]