PS3, Dedicated Blu-Ray Player of mediaplayer op pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
Mijn vraag is of er een merkwaardig verschil in beeldkwaliteit en geluid is tussen de volgende mediums.

-PS3
-Dedicated Blu-Ray Player
-Mediaplayer op PC.

Het gaat om het afspelen van een HD-Bluray en niet de nieuwe standaard UHD.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 15:31

Major_ton

Shoot!

De grootste bepalende factoren zullen de beeldweergever en de audio installatie zijn. Een PS3 is een degelijke, maar geen high-end Blu-ray speler. Een dedicated Blu-ray speler kan je budget en high-end kopen. Je krijgt waar je voor betaalt. Een HTPC kan je ook budget of high-end opbouwen. Er is dus geen eenduidig antwoord op je vraag.

Als je voor een high-end bron gaat, dan moeten je beeldweergever en audio installatie wel in staat zijn om het uitgaande signaal eer aan te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 04-01-2017 21:10 ]

Some infinities are bigger than others.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-01 14:03
Wat voor setup gebruik je?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Dellmorte
Ik ben vanplan mijn audio te gaan vervangen. Dit is op dit moment nog niet echt van toepassing maar zodra ik een high end HTPC op blurayspeler zou kopen dan vervang ik dit tegelijk.

Qua beeld en pc heb ik nu dit

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 360,95€ 360,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 189,-€ 189,-
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 772,30€ 1.544,60
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 175,45€ 175,45
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,95€ 68,95
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 98,64€ 98,64
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 130,95€ 130,95
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.719,-€ 1.719,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 132,50€ 132,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.420,04
Major_ton schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:08:
De grootste bepalende factoren zullen de beeldweergever en de audio installatie zijn. Een PS3 is een degelijke, maar geen high-end Blu-ray speler. Een dedicated Blu-ray speler kan je budget en high-end kopen. Je krijgt waar je voor betaalt. Een HTPC kan je ook budget of high-end opbouwen. Er is dus geen eenduidig antwoord op je vraag.

Als je voor een high-end bron gaat, dan moeten je beeldweergever en audio installatie wel in staat zijn om het uitgaande signaal eer aan te doen.

• Dellmorte
Dit is mijn setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 360,95€ 360,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 189,-€ 189,-
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 772,30€ 1.544,60
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 175,45€ 175,45
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 98,64€ 98,64
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 130,95€ 130,95
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.699,-€ 1.699,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 132,50€ 132,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.399,59

Ik dacht hier dan een optical Blu-ray player aan toe te voegen. maar vraag me af of een stand alone Blu-ray speler niet beter is. deze zijn namelijk ruim 1000 euro en een optical voor mijn pc 75 euro.

Zit het verschil van prijs hem dan in het feit dat de rest van mijn pc heel goed is om een gelijk of beter beeld weer te geven dan een high end standalone Blu-ray player?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Dellmorte schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:27:
Ik dacht hier dan een optical Blu-ray player aan toe te voegen. maar vraag me af of een stand alone Blu-ray speler niet beter is. deze zijn namelijk ruim 1000 euro en een optical voor mijn pc 75 euro.
Ik weet niet waar jij naar Blu-rayspelers zoekt, maar 1000 euro is echt veel geld voor een Blu-rayspeler. Voor een paar honderd euro heb je al een Blu-rayspeler. Duurdere modellen zullen vooral op het analoge gedeelte beter zijn en in het gros van de gevallen ga je dat niet gebruiken. Ik zie in je geposte hardware niets van speakers of versterkers terug komen waardoor ik niet kan zeggen hoe je alles aan wilt gaan sluiten.

Ik heb zelf een Denon Blu-rayspeler gehad (referentiemodel van tegen de tien kilo en meer dan de door jouw genoemde duizend euro) en die heb ik vervangen voor een PS4 en XBox. Verschil zie ik niet. Geluid is gelijk gebleven: via HDMI naar een receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Om eerlijk te zijn zou ik gewoon een Xbox One S neerzetten voor UHD Blu-ray's en dan van het prachtige beeld gaan genieten met met je 55KS8000. De PC kan je evt gebruiken om downloads mee te streamen, voor Netflix en YouTube kan je prima de TV zelf gebruiken. Goede luidsprekers zou ik van marktplaats scoren en koop een leuke Denon of Marantz receiver in de winkel met HDMI 2.0 ondersteuning.

• Dellmorte
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:44:
Om eerlijk te zijn zou ik gewoon een Xbox One S neerzetten voor UHD Blu-ray's en dan van het prachtige beeld gaan genieten met met je 55KS8000. De PC kan je evt gebruiken om downloads mee te streamen, voor Netflix en YouTube kan je prima de TV zelf gebruiken. Goede luidsprekers zou ik van marktplaats scoren en koop een leuke Denon of Marantz receiver in de winkel met HDMI 2.0 ondersteuning.
mijn pc is wel aangesloten op mijn tv. ik game er ook achter :P

• Dellmorte
FeaR schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet waar jij naar Blu-rayspelers zoekt, maar 1000 euro is echt veel geld voor een Blu-rayspeler. Voor een paar honderd euro heb je al een Blu-rayspeler. Duurdere modellen zullen vooral op het analoge gedeelte beter zijn en in het gros van de gevallen ga je dat niet gebruiken. Ik zie in je geposte hardware niets van speakers of versterkers terug komen waardoor ik niet kan zeggen hoe je alles aan wilt gaan sluiten.

Ik heb zelf een Denon Blu-rayspeler gehad (referentiemodel van tegen de tien kilo en meer dan de door jouw genoemde duizend euro) en die heb ik vervangen voor een PS4 en XBox. Verschil zie ik niet. Geluid is gelijk gebleven: via HDMI naar een receiver.
ben wel van plan speakers van hoge kwaliteit te gaan aanschaffen. op basis van die keuze wil ik ook voorbereid zijn met de juiste bluray speler.

Mijn pc zit ook aangesloten op mijn tv.

Maar begrijp dus dat de kwaliteit hem vooral zit in de audio kwaliteit.

Maar als je een goedkope bluray speler aansluit op een highend homecinema of eindversterker dan maakt het toch niet meer uit wat voor bluray speler je gebruik, omdat je dan het geluid versterkt uit de home cinema en niet de blurayspeler?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

De kwaliteit die je ziet en hoort is een keten. Luidsprekers kunnen alleen weergeven wat ze ontvangen vanuit de versterker. De versterker kan alleen doorsturen wat die aangeboden krijgt vanuit de bron. Alles is evenredig belangrijk aan elkaar.

Ik heb nu al zovaak gezien dat mensen teveel geld uitgeven aan luidsrpekers en er dan maar een 'simpele' versterker op aansluiten met een nog simpeler spelertje. "De luidsprekers geven het geluid toch?"

Luidsprekers zijn passieve dingen (ja ja, ze bestaan ook actief...) en doen uit zichzelf niks. Als de versterker dus kwalitatief niet zo mooi is, dan kunnen de luidsprekers er niet plots iets moois van gaan maken. Hetzelfde is zo met een speler. Crap out, blijft altijd crap. Zorg voor een goede balans tussen de 3. Luidsprekers kunnen veel meer dan je denkt, zolang de aansturing maar goed is.

• Dellmorte
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:02:
De kwaliteit die je ziet en hoort is een keten. Luidsprekers kunnen alleen weergeven wat ze ontvangen vanuit de versterker. De versterker kan alleen doorsturen wat die aangeboden krijgt vanuit de bron. Alles is evenredig belangrijk aan elkaar.

Ik heb nu al zovaak gezien dat mensen teveel geld uitgeven aan luidsrpekers en er dan maar een 'simpele' versterker op aansluiten met een nog simpeler spelertje. "De luidsprekers geven het geluid toch?"

Luidsprekers zijn passieve dingen (ja ja, ze bestaan ook actief...) en doen uit zichzelf niks. Als de versterker dus kwalitatief niet zo mooi is, dan kunnen de luidsprekers er niet plots iets moois van gaan maken. Hetzelfde is zo met een speler. Crap out, blijft altijd crap. Zorg voor een goede balans tussen de 3. Luidsprekers kunnen veel meer dan je denkt, zolang de aansturing maar goed is.
Dus als ik het goed begrijp, dan heb ik bij een hoogwaardige homecinema en versterker nog steeds baat bij een high end Blu-ray speler?

Ik begrijp dit niet zo als leek }:O

Met mijn denkwijze zie ik de Blu-ray speler het doorsturen naar de homecinema en de homcinema naar de eindversterker. de eindversterker ik dan toch de bepalende factor in de kwaliteit van het geluid, en de home cinema enkel de ondersteuningen zoals geluid weergave types zoals 5.1, 7.1 en DTS HD etc?

en hoe kan je een pc met optische blueray vergelijken met een denon blu-ray speler van 1000 euro +?

[ Voor 16% gewijzigd door Dellmorte op 06-01-2017 11:55 ]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

In zekere zin wel, al kan je het ook te gek gaan maken en daarmee eigenlijk alleen jezelf belazeren. Aangezien je (nog) geen high-end 4K beamer gaat aansturen op 150" kan je de 'duurste' spelers negeren. Via een HDMI aansluiting is een Xbox One S eigenlijk al voldoende. Dat ding heeft mooie hardware aan boord om een goed plaatje neer te zetten. Wil je echter op het gebied van geluid ook nog een stap maken en tevens meer controle hebben over beeld settings etc, dan kan je eens kijken naar de OPPO UDB-203. Dat is een erg mooie speler en zeker de moeite waard om je daar eens in te gaan verdiepen.

• Dellmorte
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:56:
In zekere zin wel, al kan je het ook te gek gaan maken en daarmee eigenlijk alleen jezelf belazeren. Aangezien je (nog) geen high-end 4K beamer gaat aansturen op 150" kan je de 'duurste' spelers negeren. Via een HDMI aansluiting is een Xbox One S eigenlijk al voldoende. Dat ding heeft mooie hardware aan boord om een goed plaatje neer te zetten. Wil je echter op het gebied van geluid ook nog een stap maken en tevens meer controle hebben over beeld settings etc, dan kan je eens kijken naar de OPPO UDB-203. Dat is een erg mooie speler en zeker de moeite waard om je daar eens in te gaan verdiepen.
Ik ga me daar zeker is in verdiepen. En op het onderdeel "controle hebben over beeldsettings". Bedoel je dan het upscalen van hd naar uhd of kan je met deze speler het beeldscherm nog beter afstellen ofzo?

Ik had wat reviews gelezen over Home cinema's en kwam toen deze tegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X2300W Zwart€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,-

Sorry voor al mijn vragen maar ben niet echt thuis in de audio en ben nu met veel research bezig voor een eventuele aanschaf. vandaar al de vragen 8)7

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ga eerst eens kijken welke luidsprekers je interessant vindt. Denk na over waarvoor je ze vooral gaat inzetten. Wat is de balans tussen film kijken, gamen en muziek luisteren bijvoorbeeld? Hoe groot is je ruimte, wat kan je fysiek in de ruimte kwijt? Wat is je totale budget? Allemaal punten om rekening mee te houden.

De luidsprekers vragen vermogen, de versterker levert vermogen. Je moet eerst weten wat de vraag is (de luidsprekers) alvorens je met een antwoord kan komen (de versterker).

Om de juiste luidsprekers uit te kiezen bepaal je eerst een budget, binnen dat budget ga je kijken wat er leverbaar is met een uiterlijk dat je wel ziet zitten. Als derde en laatste punt ga je na de voorselectie van de 2 voorgaande genoemde punten een keuze maken door te gaan luisteren en zo maak je je keuze.

• Dellmorte
Major_ton schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:50:
Ga eerst eens kijken welke luidsprekers je interessant vindt. Denk na over waarvoor je ze vooral gaat inzetten. Wat is de balans tussen film kijken, gamen en muziek luisteren bijvoorbeeld? Hoe groot is je ruimte, wat kan je fysiek in de ruimte kwijt? Wat is je totale budget? Allemaal punten om rekening mee te houden.

De luidsprekers vragen vermogen, de versterker levert vermogen. Je moet eerst weten wat de vraag is (de luidsprekers) alvorens je met een antwoord kan komen (de versterker).

Om de juiste luidsprekers uit te kiezen bepaal je eerst een budget, binnen dat budget ga je kijken wat er leverbaar is met een uiterlijk dat je wel ziet zitten. Als derde en laatste punt ga je na de voorselectie van de 2 voorgaande genoemde punten een keuze maken door te gaan luisteren en zo maak je je keuze.
Dat is wel een goeie tip ja. eerst maar is de boxen uitzoeken en dan de versterker.

Stel ik houd het op enkel HD-Bluray. en ik stop een optische bluray reader in mijn pc. Ga ik dan nog tegen nadelen oplopen te opzichte van een Dedicated Bluray player?

Als ik mijn boxen en versterker aan de pc kan aansluiten dan bespaar ik een hoop geld op de deticated bluray player die ik anders moet kopen.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Daarom denk ik persoonlijk dat een Xbox One S (voor € 239,-) ook de 'beste' keuze is in jouw situatie. Je kan de PC prima configureren als HTPC en daar Blu-ray discs mee af gaan spelen, maar het blijft (naar mijn idee) een beetje omslachtig. Misschien kan iemand hier met een HTPC op aanhaken? De Xbox One S speelt dus als bonus ook nog eens UHD Blu-ray discs af die wel erg mooi tot hun recht zullen komen op jouw TV.

• Dellmorte
Ik heb zelf een aantal bluray spelers uitgezocht en de reviews hier van gelezen.

Je ziet toch dat de upscaling bij een panasonic DMP-UB700 erg goed is. De DMP-UB900 heeft dan nog analoge audio-uitgangen en de digitale coaxiale uitgangen. kun je leven met een simpele afstandsbediening en een iets minder premium design, en zegt het THX-logo je niet veel dan is een upgrade naar de DMP-UB900 niet nodig.

De upscaling is namelijk identiek aan beide modelen.

Schijnt ook dat panasonic erg goed is op dit gebied.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Er komen nog 3 modellen onder de DMP-UB700 aan voor lagere prijzen. De beeldprestaties blijven gelijk.

Link

[ Voor 34% gewijzigd door Major_ton op 07-01-2017 09:57 ]

Verwijderd

LG komt ook met een uhd bluray player, deze heeft itt de panasonics wel support voor dolby vision: LG UP970

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 10:36 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dellmorte schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:02:
[...]

Dat is wel een goeie tip ja. eerst maar is de boxen uitzoeken en dan de versterker.

Stel ik houd het op enkel HD-Bluray. en ik stop een optische bluray reader in mijn pc. Ga ik dan nog tegen nadelen oplopen te opzichte van een Dedicated Bluray player?

Als ik mijn boxen en versterker aan de pc kan aansluiten dan bespaar ik een hoop geld op de deticated bluray player die ik anders moet kopen.
nadelen op gebied van kwaliteit? Nee absoluut niet.

Het is heel belangrijk om te begrijpen welk apparaat wat doet. De blurayspeler gaat bij jou het digitale signaal van een schijf lezen en deze digitaal doorgeven. Daar gebeurt weinig en je kunt met een simpele speler gewoon toe.

Pas bij de conversie naar beeld en geluid (ipv passthrough) zou je wat kunnen merken. Ik zou lekker een simpelere speler kopen en zorgen voor een goede versterker of versterkers en goede luidsprekers. Daar valt meer kwaliteitsverschil te halen.

• Dellmorte
Ik lees bij reviews wel dat de upscaling een stuk beter is.

Bijvoorbeeld als je netflix via de player kijkt naar hd content of hd blurays.
Hann1BaL schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Het is heel belangrijk om te begrijpen welk apparaat wat doet. De blurayspeler gaat bij jou het digitale signaal van een schijf lezen en deze digitaal doorgeven. Daar gebeurt weinig en je kunt met een simpele speler gewoon toe.

Pas bij de conversie naar beeld en geluid (ipv passthrough) zou je wat kunnen merken. Ik zou lekker een simpelere speler kopen en zorgen voor een goede versterker of versterkers en goede luidsprekers. Daar valt meer kwaliteitsverschil te halen.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Hann1BaL schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Precies en vandaar ook het advies om een Xbox One S te kiezen of anders de meest voordelige UHD BD speler te kiezen. Zelfs op digitaal vlak is er best nog wel wat te winnen in vooral de audio prestaties, maar tenzij je € 10.000,- of meer aan een surround installatie gaat uitgeven is het de meerprijs van een luxe speler niet waard.

Op Dolby Vision hoeft overigens niet gelet te worden. De Samsung 55KS8000 ondersteunt dat niet. Een LG speler heeft dus in dit geval niks extra's te bieden.

Verwijderd

Major_ton schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:30:
[...]

Op Dolby Vision hoeft overigens niet gelet te worden. De Samsung 55KS8000 ondersteunt dat niet. Een LG speler heeft dus in dit geval niks extra's te bieden.
Dolby Vision heb je op het moment nog weinig aan omdat er nog geen Blu-ray content beschikbaar is met DV. Dit gaat wel veranderen, dus om die reden als je een Blu-rayspeler koopt zeker verstandig qua toekomstvastheid van je aanschaf.

Zelf heb ik een LG E6, die heeft ook out-of-the-box ondersteuning voor DV, wie zegt dat TS over een jaar of twee niet een dan inmiddels zeer betaalbare OLED koopt, en er inmiddels plenty Blu-ray schijfjes met DV content beschikbaar zijn? Zou jammer zijn als je dan opnieuw een speler moet aanschaffen. Hangt natuurlijk wel van de prijs van de LG speler af, en daar is het wachten nu op. ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dellmorte schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:23:
Ik lees bij reviews wel dat de upscaling een stuk beter is.

Bijvoorbeeld als je netflix via de player kijkt naar hd content of hd blurays.

[...]
Persoonlijk laat ik het upscalen gewoon aan de tv over en dan heb je dat probleem niet, maar dat kan in jouw geval een valide overweging zijn.

Ik heb er zelf voor gekozen het simpel te houden omdat het niet veel meer doet dan het schijfje lezen.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Dolby Vision heb je op het moment nog weinig aan omdat er nog geen Blu-ray content beschikbaar is met DV. Dit gaat wel veranderen, dus om die reden als je een Blu-rayspeler koopt zeker verstandig qua toekomstvastheid van je aanschaf.

Zelf heb ik een LG E6, die heeft ook out-of-the-box ondersteuning voor DV, wie zegt dat TS over een jaar of twee niet een dan inmiddels zeer betaalbare OLED koopt, en er inmiddels plenty Blu-ray schijfjes met DV content beschikbaar zijn? Zou jammer zijn als je dan opnieuw een speler moet aanschaffen. Hangt natuurlijk wel van de prijs van de LG speler af, en daar is het wachten nu op. ;)
Helaas gaat dat argument niet op vind ik. Ten eerste is het nogal heftig speculeren dat OLED TV's 2 over jaar zeer betaalbaar zullen zijn en dat de TS dan zijn net nieuwe TV gaat vervangen. Ten tweede hebben we over een paar jaar weer een nieuwe HDMI standaard (sowieso HDMI 2.1) en dan zal je bij een eventuele nieuwe TV mogelijk toch ook weer een nieuwe speler willen. Dan heb je al die tijd een speler met DV voor Jan L*l gehad...

Maar de argumenten mogen zeker benoemd worden. Zo kan de TS een weloverwogen beslissing maken. Als de LG speler voor een leuke prijs op de markt gezet gaat worden en het goed doet, dan kan het los van het wel of niet DV kunnen gebruiken, een prima keuze zijn.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Koop gewoon de Xbox One S zoals major ton adviseert. Sla je gelijk meerdere vliegen in 1 klap dood.
Pagina: 1