Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NAS probleem - Netgear R7000 achter horizon box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Mijn vraag
Ik heb voor beter WIFI bereik een netgear R7000 aangeschaft en deze met mijn horizon box verbonden. De Netgear staat op een andere plek dan de horizon box. Het internet via de R7000 werkt allemaal goed. Nu mijn probleem, ik heb ook een Synology NAS / Rasperry PI nog bekabeld aangesloten op de horizon box. Ik kan wel mijn NAS benaderen via mijn Raspberry. Maar als ik via mijn laptop (welke via wifi op de R7000 aangesloten is) de NAS probeer te benaderen, lukt dit niet? Wat vergeet ik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear R7000
Synology

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Niek

Alle reacties

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:11
Hey Niek,

Ik vermoed dat jij je R7000 nog in router modus hebt staan, op die manier scheidt hij de 2 netwerken van elkaar, alles wat achter je R7000 hangt kan dan normaal gesproken niet bij je NAS komen die aan je Horizonbox hangt.

Zet je R7000 in accespoint modus (zit volgens mij ingebakken in de R7000 maar weet dat niet zeker), of lees hoe je dat moet doen via het volgende stappenplan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Ik denk dat de poorten op de horizon box zich gedragen als een switch (ze zijn waarschijnlijk gebridged). De r7000 deelt waarschijnlijk met zijn eigen dhcp ip adresen uit in een ander subnet dan de horizon box. En ik denk dat box deze subnetten niet wil routeren en gaat proberen het adres van de NAS via de gateway van de horizon box op internet te zoeken.

Ik denk dat je dit kunt oplossen door de r7000 niet zelf dhcp te laten doen maar dit door de horizon box alleen te laten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Annuk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:10:
Hey Niek,

Ik vermoed dat jij je R7000 nog in router modus hebt staan, op die manier scheidt hij de 2 netwerken van elkaar, alles wat achter je R7000 hangt kan dan normaal gesproken niet bij je NAS komen die aan je Horizonbox hangt.

Zet je R7000 in accespoint modus (zit volgens mij ingebakken in de R7000 maar weet dat niet zeker), of lees hoe je dat moet doen via het volgende stappenplan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Thanks, heb dit gedaan en alles werkt :)!

Topic mag gesloten worden.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Thanks, heb dit gedaan en alles werkt :)!

Topic mag gesloten worden.
Wat heb je precies gedaan? Heb je de Accespoint modus aangezet in de R7000 of heb je het stappenplan gevolgd? ;)

Ik ken de R7000 zelf niet, maar heb hier volgens mij wel eens ergens gelezen dat de AP modus erin zit.. ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
Annuk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:26:
[...]

Wat heb je precies gedaan? Heb je de Accespoint modus aangezet in de R7000 of heb je het stappenplan gevolgd? ;)

Ik ken de R7000 zelf niet, maar heb hier volgens mij wel eens ergens gelezen dat de AP modus erin zit.. ;)
Inderdaad AP modus aangezet, hoefde alleen een vinkje aan te zetten, erg handig!
Pagina: 1