Grafische kaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht (gtx 1050) omdat mijn vorige niet genoeg was (gt 625 oem)
ik verwijder de oude drivers en installeer mijn nieuwe kaart in mijn pc (heb de nieuwe nog niet geïnstalleerd omdat ik dacht dat ze erna moesten)

daarna sluit ik hem aan en zet hem aan, de pc start op maar het scherm start niet op en ik vraag me af wat er mis is omdat hij een alarm geluid maakt (lijk of hij gaat ontploffen).

PC specs

moederbord: MS-7848
Processor: i5-4440 3.10Ghz
(oude) grafische kaart: nvidia geforce gt 625 oem (1gb)
ram: 8gb
voeding: 450 watts

kan iemand me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:05
heb je voedingsconnector voor de videokaart wel aangesloten? volgens mij moet er namelijk een 6pins PCI-E voedingsstekker in de videokaart geprikt worden.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik eens proberen danku wel
en over de drivers moeten die er na of ervoor gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen 6-pin ingang in mijn kaart?
ze is van het merk gigabyte en ik zie de input niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
In ieder geval niet in Graphics ;) Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

;)

Schop ik je topic even over de schutting naar Videokaarten & Beeldschermen :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:19:
ik zie geen 6-pin ingang in mijn kaart?
ze is van het merk gigabyte en ik zie de input niet?
De meeste 1050 videokaarten hebben geen aparte voedingstekker nodig. Krijgen al de nodige stroom via het moederbord.

En zonder drivers is normaal ook geen probleem, je gaat altijd wel iets van beeld krijgen, (niet optimaal) maar wel beeld. Na installatie van drivers zal je beeld veel scherper lijken.

Wat bedoel je met ... het lijk of mijn pc gaat ontploffen? Piept hevig? Of ratelen?

Normaal als die piept, dat gaat patroon zijn; het patroon wijst op een foutmelding. Of is het continu snel beepen?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22
Zit je videokaart er helemaal goed in? Plaats anders eens een foto.

Edit: Kan je het merk en type van de voeding eens posten, dit kan ook wel eens de boosdoener zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door __xeno__ op 04-01-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Ondersteund je moederboord deze kaart wel? Probeer even je oude gpu erin te stoppen en kijk of alles nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb ook even gezocht op Google en dit probleem lijkt vaker voor te komen. Het lijkt er op datt het moederbord niet overweg kan met alles boven de GTX 700 series.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik google op het type moederbord leert mij dat het om een Medion pc gaat. Het kan zijn dat het bios een whitelist bezit dat er voor zorgt dat alleen bepaalde typen videokaarten gaan werken.

Je zou eerst een bios reset kunnen doen om alle oude instellingen te verwijderen en de fabriekssettings terug te zetten.

Check ook of er een biosupdate voor het moederbord is.
Pagina: 1