Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiraiya38
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03 09:16
Goedeavond Tweakers,

Ik heb op 29-12-2016 6 dagen geleden een samsung TV gekocht bij een Expert winkel.

Vandaag bij het afstoffen van de TV heb ik ondekt dat er links en rechts onderin vlekken achter in de paneel zitten. Eerst dacht ik dat deze vinger afdrukken waren maar na beter gekeken te hebben. Zag ik tot mijn schrik dat het lijkt alsof het vocht is achter het scherm.

Ik heb gelijk de dealer gebeld waar ik te TV gekocht heb. Zij gaven aan dat het kan komen door het achterpaneel wat te strak is gemonteerd.

De verkoper gaf mij aan om contact op te nemen met Samsung en naar een monteur te vragen. Hij gaf daarbij aan dat Samsung wellicht de TV kan omruilen voor mij.

Ik heb vervolgens samsung gebeld om de situatie uit te leggen. De medewerker heeft ook een beeld test uitgevoerd om het probleem te bekijken. Toen de medewerker aan mij vroeg hoe lang ik de TV had. Gaf de medewerker aan dat ik recht heb op een nieuwe TV via Expert.

Nu was het later als 6 uur en heb ik expert niet kunnen bereiken.

Mijn vraag aan jullie is wat zijn mijn rechten?

Ik wil niet een TV die ik nog maar 6 dagen in bezit heb en een waarde heeft van 2300 euro opsturen voor reparatie.

Kan ik een nieuwe krijgen of is dat niet verplicht.

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven hierover.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je hebt niets te maken met Samsung en expert moet het afhandelen. Zo simpel is het.

Terugbrengen en het laten regelen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Je hebt een overeenkomst met de winkel.

Geef hun de kans om het te repareren/vervangen, als dat niet gebeurt kan je de koopovereenkomst ontbinden. Lees vooral het shopping sub forum daar zijn veel threads met hetzelfde probleem

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiraiya38
Kan ik daarbij dan direct een nieuwe krijgen ? want hun stellen voor om het te laten repareren. Ik wil dat juist niet. Met een TV die ik nog maar 6 dagen in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Jiraiya38 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:05:
Kan ik daarbij dan direct een nieuwe krijgen ? want hun stellen voor om het te laten repareren. Ik wil dat juist niet. Met een TV die ik nog maar 6 dagen in bezit heb.
Ik denk dat Samsung de tv crediteert en je een nieuwe krijgt. Als ik hun reactie goed interpreteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiraiya38
Ik heb vanavond 2 keer samsung gebeld. En allebij de medewerkers geven aan dat ik gewoon terug moet naar de winkel en dat expert mij een nieuwe TV moet geven.

Ook gaven beide medewerkers aan dat een monteur voor een tv van 6 dagen oud niet normaal is.

Mijn gevoel is dat de expert medewerker mij niet wilt helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De verkoper moet altijd in staat gesteld worden om een gebrek in een redelijk en billijk tijdsbestek te verhelpen. Aangezien het probleem na 6 dagen pas is opgetreden/opgemerkt kan je niet spreken van een "DOA" (al zul je nergens deze term in een wetboek tegenkomen) maar een defect/gebrek. Aangezien je dit probleem binnen 6 maanden meldt, moet de verkoper aantonen waar de schuld ligt en mogelijk conform een oplossing bieden. Dit betekend echter niet automatisch dat je recht hebt op direct een nieuw toestel, maar dat je dus de verkoper voldoende tijd moet geven om dit te (laten) onderzoeken.

Vanuit een service gedachtengoed wordt vaak een defect toestel direct omgeruild, maar het is geen recht waar je een beroep op kunt doen.

Ps: je hebt het niet toevallig over "backlight bleeding" ? Post eens een foto van het probleem ?

[ Voor 6% gewijzigd door Breezers op 04-01-2017 19:30 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, want met want met welk deel van componenten of aankoopadvies heeft dit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiraiya38
Nee het is geen backlight bleeding. Foto zal zsm volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En ik zet een slotje op het topic.

Wat heb je zelf al gevonden wat je rechten zijn en wat zei Expert tegen je toen je om vervanging vroeg? Ik mis hier je eigen inzet. Kom je er met Expert niet uit, kan je een DM naar me sturen om hem weer te openen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.